17.07.24, 08:30

482 transmisje w każdym sezonie do 2027 roku. Betclic 1. Liga i Betclic 2. Liga na antenach TVP

482 transmisje co sezon do 2027 roku Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi na antenach TVP, fot.: materiały prasowe

Polski Związek Piłki Nożnej, Pierwsza Liga Piłkarska, Telewizja Polska i Betclic ogłosiły plany dotyczące transmisji rozgrywek Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi w sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027. Publiczny nadawca pokaże przez trzy lata niemal 1,5 tysiąca meczów prowadzonych przez piłkarską centralę. Wszystkie transmisje będą dostępne za darmo w kanałach telewizji linearnej i online TVP, a także w aplikacji mobilnej i na stronie internetowej Betclic.

W październiku 2023 r. Polski Związek Piłki Nożnej ogłosił pozyskanie wyłącznych praw transmisyjnych dla rozgrywek 1. i 2. ligi przez Telewizję Polską. Z kolei 20 czerwca br. federacja poinformowała o rozpoczęciu współpracy z marką Betclic. Współpraca objęła oba szczeble Sponsoringiem Tytularnym, równocześnie rozszerzając działania na poziom 3. ligi. Teraz nowi partnerzy PZPN łączą siły, by zapewnić kibicom jak najszersze możliwości oglądania meczów ulubionych drużyn.

Od sezonu 2023/2024 widzowie będą mogli obejrzeć zupełnie za darmo każdy mecz Betclic 1. Ligi poprzez serwis internetowy TVPSPORT.PL, w aplikacji smart TV oraz mobilnej TVP Sport. Dodatkowo cztery wybrane mecze w każdej kolejce udostępnione zostaną w telewizji linearnej: trzy na antenie TVP Sport oraz jeden w TVP3. Co więcej, jedna z niedzielnych gier będzie równolegle pokazywana w TVP Polonia. To łącznie 309 spotkań w każdym sezonie (plany uwzględniają transmisje meczów barażowych). Wśród ekspertów i komentatorów pracujących przy meczach znajdą się m.in.: Jacek Laskowski, Grzegorz Mielcarski, Adam Marciniak, Maciej Iwański, Bartłomiej Kalinkowski, Kazimierz Węgrzyn czy Tomasz Łapiński.

Ponadto Telewizja Polska przez trzy lata obowiązywania kontraktu przeprowadzi transmisje 173 meczów Betclic 2. Ligi w każdym sezonie (uwzględniając baraże). Co kolejkę kibice będą mogli obejrzeć trzy spotkania w serwisie internetowym TVPSPORT.PL, w aplikacji smart TV oraz mobilnej TVP Sport. Oprócz tego po jednym meczu w każdej serii gier znajdzie się w programie TVP Sport i TVP3.

Dodatkowo kluby Betclic 2. Ligi będą mogły prowadzić transmisje meczów we własnym zakresie, jeżeli w danej kolejce spotkanie, którego są gospodarzem, nie znajdzie się na agendzie emisji Telewizji Polskiej. Rozważana jest także możliwość transmitowania wybranych, najciekawszych spotkań Betclic 3. Ligi.

Wszystkie transmisje realizowane przez Telewizję Polską będą dostępne równolegle w aplikacji internetowej i mobilnej Betclic.
Na mocy współpracy Telewizja Polska zyskała tytuł Głównego Partnera Telewizyjnego wymienionych rozgrywek. Logotypy TVP będą eksponowane, m.in.: w materiałach reklamowych, na stronach internetowych i obiektach sportowych klubów czy na biletach wstępu na mecze.

„Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem w Polsce, a zainteresowanie kibiców dotyczy zarówno meczów reprezentacji, jak i spotkań lokalnych zespołów. Zakup praw do transmisji Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi to wypełnianie naszej misji publicznej i poszerzanie bogatej oferty programowej. Dzięki transmisjom tych rozgrywek w TVP kibice z danego regionu, dużych miast czy nawet małych miasteczek będą mogli śledzić w telewizji poczynania swoich drużyn. Telewizja Polska jest najlepszym popularyzatorem polskiego sportu, a kanał TVP Sport, największy kanał sportowy w Polsce, jest najlepszą platformą do promocji piłki nożnej oraz Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi. To, co najbardziej powinno cieszyć dziennikarzy i kibiców to fakt, że dzięki transmisjom w TVP te rozgrywki będą ogólnodostępne, bez żadnych dodatkowych opłat” - mówi Jakub Kwiatkowski, Dyrektor TVP Sport.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
31.03.25, 20:46
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Korneliusz Rzeźwicki gospodarzem programu Pierwsza Druga w Trójce
28 marca br., kanał TVP3 rozpoczął emisję programu „Pierwsza Druga w Trójce” o meczach Betclic 1. i 2. Ligi.
31.03.25, 10:45
| TV / VOD » informacje
Mikołaj Roznerski gospodarzem polskiej edycji teleturnieju The Floor
Polska wersja teleturnieju “The Floor” zadebiutuje na antenie TVN. Gospodarzem formatu będzie aktor - Mikołaj Roznerski.