01.08.24, 07:30

PamiętajMY – National Geographic i Muzeum Powstania Warszawskiego ze specjalnym materiałem

Plakat inicjatywy National Geographic i Muzeum Powstania Warszawskiego fot.: materiały prasowe

Z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego National Geographic, we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego, stworzył trzy krótkie filmy. Animacje będą miały swoją premierę 1 sierpnia br. na kanale stacji oraz na YouTube. 

PamiętajMY to wspólna inicjatywa National Geographic i Muzeum Powstania Warszawskiego, która powstała w związku z 80. rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego. W ramach projektu zostaną zaprezentowane trzy filmy, z których każdy porusza inny wątek. Pierwszy odcinek uwiecznia moment wybuchu Powstania Warszawskiego, kolejny podkreśla historie kobiet biorących w nim udział, a trzeci opowiada o udziale obcokrajowców w walkach. Archiwalne zdjęcia i wspomnienia uczestników, wplecione w animacje, ukazują widzom wydarzenia, jakie miały miejsce w Warszawie w 1944 roku.

Dzięki zaawansowanej technice kolażu wideo, wspieranej odpowiednio dobraną ścieżką dźwiękową i angażującą narracją, udało nam się stworzyć unikalne filmy, będące hołdem dla odwagi i poświęcenia uczestników Powstania Warszawskiego. W związku z tym, że filmy będą emitowane nie tylko w Polsce, ale również w Rumunii, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Albanii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Czarnogórze, Kosowie, Macedonii Północnej, Serbii, oraz Słowenii, National Geographic, zgodnie ze swoją misją podzieli się historią z szerszą publicznością w sposób przystępny dla każdego” – mówi Marta Szafrańska, dyrektor ds. komunikacji i CSR, The Walt Disney Company CEE w National Geographic. 

Celem twórców było przedstawienie Powstania Warszawskiego w sposób edukacyjny, angażujący i emocjonalny. Każda z animacji wzbogacona jest o realistyczne efekty dźwiękowe, a narratorami są osobistości ze świata filmu i muzyki. Oglądający będą mieli możliwość poznać historie opowiedziane głosami Wiktora Zborowskiego, Aleksandry Kwaśniewskiej i Jana Emila Młynarskiego.

1 sierpnia br., o godziny 17:00, animacje będą miały swoją premierę na kanale National Geographic. Filmy będzie można także obejrzeć na oficjalnym kanale stacji na Youtube.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.