25.11.24, 06:30

Grupa Kino Polska zwiększyła przychody w III kwartale 2024 r.

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Na koniec III kw. 2024 r. Grupa Kino Polska uzyskała przychody na poziomie 229,2 mln zł (wzrost o 6,7 proc. porównując rok do roku).

Przychody z reklam wzrosły o 31,8 proc. r/r, narastająco na koniec III kw. 2024 r. stanowiły 42,5 proc. łącznych przychodów Grupy. Przychody z emisji wzrosły o 0,2 proc. r/r i stanowiły 49,5 proc. całkowitej sprzedaży Grupy. Zysk netto Grupy wzrósł do 51,6 mln zł (+58,9 proc. r/r), zaś wynik EBITDA do 112,4 mln zł (+28,2 proc. r/r). Rentowność netto wyniosła 22,5 proc. vs. 15,1 proc. rok wcześniej. Przychody na rynkach międzynarodowych osiągnęły poziom 64,6 mln zł (-12,7 proc. r/r) i stanowiły 28,2 proc. całkowitych przychodów Grupy.

Wyniki za trzy kwartały tego roku odzwierciedlają zarówno dynamiczny wzrost przychodów, jak i efektywność operacyjną Grupy Kino Polska i jej segmentów biznesowych. Szczególnie cieszy fakt, że wszystkie segmenty, w okresie od stycznia do końca września, osiągnęły rentowność. W działalności opartej o sprzedaż reklam odnotowaliśmy istotny wzrost przychodów, napędzany zarówno lepszymi wynikami oglądalności, jak i wyższymi cenami sprzedaży reklam. Procentują tu zapisy umowy brokerskiej wynegocjowanej w ubiegłym roku, które obowiązują aż do końca 2025 roku oraz zmiany w ramówkach kanałów” – mówi Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International B.V.

Na koniec III kwartału 2024 r. największe wzrosty w przychodach Grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (+12,6 mln zł, +41,5 proc. r/r), który wygenerował narastająco 42,9 mln zł ze sprzedaży reklam i zakończył III kwartał 2024 r. z pozytywnym wynikiem netto w wysokości 6,8 mln zł, w porównaniu do straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży reklam w segmencie Zoom TV wyniosły 23,1 mln zł (+5,2 mln zł, +29,4 proc. r/r), dzięki czemu segment ten po trzech kwartałach bieżącego roku odnotował pozytywny wynik, choć jak informuje nadawca, sam trzeci kwartał 2024 r. zamknął z niewielką stratą. Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne wypracował przychody na poziomie 118,9 mln zł, łącznie z emisji i ze sprzedaży reklam (+3,6 mln zł, +3,1 proc. r/r). Segment Kanały marki Kino Polska osiągnął sprzedaż na poziomie 26,2 mln zł (+1,8 mln zł, +7,5 proc. r/r).

Sprzedaż w segmencie Produkcja kanałów telewizyjnych przekroczyła w okresie od stycznia do końca września 2024 r. poziom 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 3,2 mln zł (+106,2 proc. r/r) i w dużej mierze jest to efekt współpracy z Grupą CANAL+ w ramach jej zagranicznych kanałów.

W segmencie Sprzedaż praw licencyjnych przychody wyniosły 10,2 mln zł (-55,0 proc. r/r). Podobnie jak we wcześniejszych kwartałach, jest tu widoczny efekt porównania do ubiegłego roku, gdy prowadzono sprzedaż licencji do zagranicznej spółki powiązanej, spoza Grupy, przy niewielkiej marży. Od 2024 r. zaniechano takiej sprzedaży, co skutkuje wzrostem rentowności segmentu z 9,1 proc. do 20,9 proc. i wzrostem zysku netto o 3,7 proc. w porównaniu do trzech kwartałów ubiegłego roku.
Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 64,6 mln zł (-12,7 proc. r/r), co jest głównie efektem wspomnianych wcześniej zmian dotyczących sprzedaży licencji.

Ponad 2,6 proc. udziału w rynku

Narastająco, po III kw. 2024 r. kanały Grupy Kino Polska osiągnęły łącznie 2,64 proc. udziału w oglądalności widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. (SHR proc., All 16-59, Consolidated Live +2 d. + OOH). Stopklatka osiągnęła udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 1,3 proc., notując 5,1 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 r. Kanał Zoom TV w okresie od stycznia do końca września osiągnął udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,6 proc., co oznacza wzrost o 0,5 proc. r/r. Kanał Kino Polska zanotował udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,3 proc., zaliczając spadek o 16,0 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Kino TV zanotował udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,3 proc., to jest o 20,1 proc. więcej niż przed rokiem. Stacja Kino Polska Muzyka w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. zanotowała udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,06 proc., co oznacza spadek na poziomie 3,1 proc. r/r.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.