11.12.24, 13:47

Kanały linearne BBC Studios z rekordową oglądalnością w regionie EMEA

Logo BBC Studios, fot.: materiały prasowe

BBC Studios zaprezentowało rekordowe wyniki oglądalności swoich kanałów linearnych w br. w regionie EMEA. Kanały BBC Studios w Polsce, a także Holandii, Afryce i krajach nordyckich osiągnęły najwyższe jak dotąd udziały na swoich rynkach.

Portfolio kanałów BBC Studios w Polsce, do którego należą BBC Earth, BBC Brit, BBC First, BBC Lifestyle i CBeebies, zmierza w tym roku ku najwyższemu udziałowi rynkowemu (0,82 proc. w grupie ogólnej 4+) od czasu jego powstania w 2015 r. Najwyższy roczny udział w historii osiągną również same kanały BBC Earth i BBC First.

Wśród programów emitowanych na polskich kanałach BBC Studios, szczególnym powodzeniem cieszyły się seriale kryminalne z kanału BBC First. Niezmiennymi faworytami widzów są „Śmierć pod palmami”, która doczekała się już czternastu sezonów, a także jej spinoff, „Śmierć z dala od palm”. Inne tytuły, które osiągały dobre wyniki oglądalności, to „Milczący świadek”, „Morderstwa w Midsomer”, „Tajemnice Brokenwood”, a także „Profesor T.”.

Antenowe sukcesy święciły także produkcje na innych kanałach. W BBC Earth do najchętniej oglądanych tytułów należały „W okowach mrozu” oraz „Planeta Ziemia III”. W BBC Brit i BBC Lifestyle prymat wiodły flagowe brytyjskie programy BBC, czyli, odpowiednio, „Top Gear” oraz „Wielkie brytyjskie wypieki”. którzy najmłodsi widzowie chętnie oglądali seriale animowane takie jak „Blue” i „Hej, Duggee!” emitowane na CBeebies.

Rekord w Holandii 

Bardzo dobre wyniki w bieżącym roku odnotowały także kanały w innych krajach regionu EMEA. W Holandii, BBC First miało udział 2,3 proc. w grupie ogólnej 4+, co stanowi najlepszy wynik w historii kanału. Swój zasięg zwiększyło całe portfolio kanałów linearnych dostępne w Afryce na DStv (+14 proc.), a CBeebies i BBC UKTV również osiągnęły najwyższe wyniki od czasu powstania. Z kolei BBC Nordic, linearny kanał BBC Studios pokazujący w krajach nordyckich programy z całego przekroju gatunków, w październiku i listopadzie osiągnął pozycję lidera kanałów zagranicznych w Norwegii, zwiększając przy tym udział rynkowy w grupie ogólnej 4+ do rekordowego poziomu 1,2 proc.

Informacja o danych

Wszystkie statystyki podane są dla grupy ogólnej 4+ i obejmują dane do 30 listopada 2024 r. włącznie. Analiza danych wykonana została 3 grudnia 2024 r. NL, PL, NO: 4+ udział %, SA: 4+ zasięg.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.