07.10.09, 22:13

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Polski handel elektroniczny cieszy się dobrą i ustabilizowaną kondycją. Rośnie liczba nowych sklepów internetowych. Co za tym idzie, przybiera na sile rywalizacja o zainteresowanie klientów. Wobec takiej sytuacji, dla sklepów internetowych, promocja w sieci nabiera szczególnego znaczenia - pisze w artykule Grzegorz Skiera (www.wysokapozycja.pl).

Polski handel elektroniczny cieszy się dobrą i ustabilizowaną kondycją. Rośnie liczba nowych sklepów internetowych. Co za tym idzie, przybiera na sile rywalizacja o zainteresowanie klientów. Wobec takiej sytuacji, dla sklepów internetowych, promocja w sieci nabiera szczególnego znaczenia.

W trakcie spowolnienia gospodarczego na dobre przyjęła się już strategia redukowania wydatków na działania promocyjne. Znaczna ilość firm liczy na to, że ich znana i ustabilizowana już marka, popracuje w tej chwili sama na siebie. Okazuje się, że sytuacja na rynku e-commerce wygląda zupełnie odwrotnie. Tu systematycznie rośnie świadomość istoty działań marketingowych. Sieć WWW to bowiem medium wyjątkowe. Z jednej strony zapewnia dotarcie do ogromnej ilości odbiorców, z drugiej strony, ze względu na niewyobrażalną ilość informacji, wymaga stałego dbania o dobry wizerunek. Sklepy internetowe wciąż poszukują więc najbardziej skutecznych dla nich metod reklamy.

„Co naprawdę działa”
Najnowszy raport przygotowany przez Biznes 2.0, Conditum, Divante oraz Instytut Badania Rynku i Opinii społecznej IMAS International potwierdza, że już od momentu wejścia na rynek sklepu internetowego, właściciele i menadżerowie decydują się na promocję z wykorzystaniem narzędzi SEO. Działania takie, jak optymalizacja serwisu i jego pozycjonowanie podejmowane są przez 63% sklepów. SEO postrzegane jest również, aż przez 62,7 % badanych, jako działanie, które ma największe przełożenie na konwersję. Ponadto, według opinii 51% ankietowanych SEO daje również sklepom internetowym największy zasięg. Warto jednak przy tym zauważyć, że nie są to wciąż te same rozwiązania SEO. One systematycznie ewoluują. Zmieniają się także mechanizmy działania samych wyszukiwarek. Pojawiają się również coraz to nowsze i atrakcyjniejsze narzędzia, wspierające pozycjonowanie. Okazuje się więc, że obecnie celem zagwarantowania sobie skutecznej promocji, nie wystarczy sięgnąć po narzędzie, powszechnie uważane za efektywne. Tutaj potrzeba zdecydowanie czegoś więcej. Decydując się na pozycjonowanie, należy wybrać odpowiednią technikę, a także zadbać o aspekty, które skutecznie wspomogą prowadzone działania SEO.

Skuteczne metody
Dla działań związanych z pozycjonowaniem sklepów internetowych doskonale można wykorzystać fakt, że posiadają one zwykle dużą liczbę podstron. Mogą być więc pozycjonowane metodą "long-tail". W tym momencie można liczyć na ruch wygenerowany przez wyszukiwarki na frazy związane z treścią na podstronach. Są to przeważnie frazy wieloczłonowe, generujące większą konwersję niż frazy ogólne. Aby jednak pozycjonowanie szerokie okazało się skuteczne, należałoby w pełni zoptymalizować internetową witrynę sklepową pod kątem wyszukiwarek. Istotną rolę odgrywa tu technologia wykonania sklepu, w tym min. kod strony, adresy URL oraz odpowiednie ułożenie struktury kategorii oraz produktów w sklepie. Ułatwiają one robotowi wyszukiwarki dotarcie do podstron sklepu. Będzie on również bardziej wyczulony na frazy związane z kategoriami oraz produktami. Warto przy tym postawić na indywidualne i niepowtarzalne opisy towarów oraz kategorii. Pozwoli to uniknąć zjawiska "Duplicate Content" (powielaniu identycznych treści na kilku stronach internetowych). Co więcej, oryginalna treść zapewni szybszą indeksację sklepu w wyszukiwarkach, dzięki czemu jego pozycja w wynikach wyszukiwania może być automatycznie wyższa.

Z myślą o użytkownikach
Promując sklep internetowy warto jednak pamiętać przede wszystkim o jego użytkownikach. Celem, do którego powinien dążyć każdy sklep internetowy jest to, aby był on przyjazny zarówno dla wyszukiwarek, jak i samych Internautów. Na uwagę, jak i zaufanie tych ostatnich, z pewnością zapracuje przyjazny i prosty graficznie layout. Ponadto każdy sklep internetowy powinien posiadać dobrą wyszukiwarkę produktów i kategorii. Sam użytkownik w każdym momencie powinien orientować się, w której części sklepu się znajduje. Nie należy również zapominać o maksymalnym uproszczeniu procesu zakupu towaru. Powinien on być łatwy, szybki i w pełni komfortowy dla klienta. Jednocześnie warto pomyśleć o zdobyciu dodatkowego wsparcia w serwisie związanym z tematyką sprzedawanych przez dany sklep produktów. Rekomendacje produktów na blogach, serwisach i forach internetowych stają się bowiem coraz bardziej popularne wśród Internautów.

Konkurencja w sieci dynamicznie wzrasta. Pojawiają się przy tym coraz to nowsze metody reklamy. Dobrze wiedzieć, jakie możliwości daje nam marketing w wyszukiwarkach i wybierać najlepsze i najbardziej skuteczne rozwiązania. Tajemnica efektywnej reklamy w sieci to przede wszystkim umiejętność promowania witryny sklepowej zarówno pod kątem wyszukiwarek jak i potencjalnych klientów. Warto o tym pamiętać.

Grzegorz Skiera
wysokapozycja.pl

Grzegorz Skiera - z branżą internetową związany jest od roku 2000. Początkowo jako twórca stron internetowych oraz prezentacji Flash.
Od 2004 roku specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych.
W latach 2005-2009 jako właściciel firmy Silence! prowadził działalność związaną z reklamą w wyszukiwarkach, usługami internetowymi oraz eventami z muzyką elektroniczną.
Od marca 2009 szef działu e- marketingu w cyberstudio sp. z o.o. - właściciela marek abeon oraz wysokapozycja.
Grzegorz Skiera jest absolwentem wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku "Zarządzanie i marketing". Do tej pory publikował swoje teksty w "PC World Komputer - Linux Extra".
Po godzinach miłośnik gór, nart, aktywnego spędzania czasu.


cyberstudio to firma nowych technologii od 1994 działająca na rynku e-commerce oraz internetu w szerokim ujęciu. cyberstudio zajmuje się projektowaniem aplikacji oraz rozwiązań informatycznych dla Internetu, promocji i reklamy on-line.
Agencja posiada szeroką ofertę usług dotyczących tworzenia serwisów i portali internetowych, internetowych kampanii reklamowych, projektowania graficznego, hostingu.
cyberstudio to agencja kreatywna zbudowana przez zespół profesjonalistów tworzących nowoczesne rozwiązania internetowe oraz ekspertów w dziedzinie e-marketingu.
Rozwiązania cyberstudio kompleksowo obsługują relacje z Klientami i optymalizują działania operacyjne oraz procesy biznesowe. Firma jest właścicielem marek abeon.pl i wysokapozycja.pl


ul. Raciborska 24/1, 40-074 Katowice
telefon: +48 32 / 781-41-41
telefon / fax: +48 32 / 252-81-55
biuro@cyberstudio.pl

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.