25.11.09, 20:14

Kampania PPC – dlaczego warto zlecić ją profesjonalistom?

Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia... - pisze w swoim artykule Grzegorz Skiera z wysokapozycja.pl.

Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia. W większości nie zdają sobie jednak sprawy, jak wiele możliwości generuje to narzędzie...

Często osoby decydujące się na samodzielne poprowadzenie kampanii PPC tkwią w przekonaniu, iż cała sztuka polega na umieszczeniu w sieci odpowiedniego tekstu wraz ze słowami kluczowymi i ustawieniu maksymalnego kosztu za kliknięcie. Natomiast w rzeczywistości kampania linków sponsorowanych to potężne, zaawansowane narzędzie. Aby dobrze je wykorzystać trzeba posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności. 

Jak to działa?
Kampania linków sponsorowanych finansowana jest na zasadzie „opłaty za kliknięcie”. Pozycja reklamy dla wybranego słowa kluczowego opiera się na iloczynie maksymalnego kosztu „za kliknięcie” oraz tzw. Wyniku Jakości. Ustawienie pierwszego z tych parametrów nie sprawia zazwyczaj żadnych trudności. Drugi parametr wymaga natomiast dużego zaangażowania. Dzięki niemu można jednak diametralnie obniżyć koszt reklamy zajmującej najwyższe pozycje.
Wynik Jakości obliczany jest na podstawie wielu czynników i stanowi wyznacznik trafności słowa kluczowego w stosunku do tekstu reklamy i hasła wyszukiwanego przez użytkownika. Na współczynnik ten wpływa min. dobór treści reklamy do określonych słów kluczowych, optymalizacja strony docelowej (tzw. landing page) oraz historia konta Google Adwords.

W zgodzie z programem adwords
Należy pamiętać, że zamieszczenie reklamy w Google wiąże się z przestrzeganiem wszystkich zasad programu Adwords. Wymaga to dobrej jego znajomości, a także orientacji we wszelkich zmianach. Wytycznych zaś jest sporo. Google posiada zarówno kryteria związane z redakcją treści reklam, jak i zasady dotyczące linków. Reklama musi więc być redagowana precyzyjnie. Uwagę należy zwracać zarówno na ilość znaków i spacji w nagłówku reklamy, jej opisie czy adresie URL. Dodatkowo Google określa dokładnie gramatykę, interpunkcję czy możliwości językowe. Obszerna lista zasad dotyczy również linków, zarówno wyświetlanych, jak i docelowych. W przypadku pominięcia, którejś z wytycznych, link nie zostanie wyświetlony w sieci. Dodatkowo Google eliminuje również reklamy, które mogą być objęte regulacjami i ograniczeniami prawnymi, a także wywołać negatywne wrażenia u odbiorców.

Profesjonalna kampania - dlaczego warto?
Decydując się na kampanię PPC, przy wykorzystaniu większego budżetu, warto zlecić  jej realizację firmie zewnętrznej. Zadba ona nie tylko o fachowy dobór fraz kluczowych  nastawionych na konwersję czyli sprzedaż. Specjaliści zajmą się również profesjonalną redakcją treści reklamy, aby zwróciła ona uwagę potencjalnego klienta. W obszarze usług świadczonych przez firmę zewnętrzną znajduje się także dobór i optymalizacja strony docelowej. Profesjonaliści zapewniają również usługi doradcze w zakresie budowania strategii efektywnej kampanii reklamowej. Co więcej, warto wziąć pod uwagę, iż firma fachowo zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych, śledzi na bieżąco wszelkie nowości związane z kryteriami programu adwords. Jest to ważny atut ze względu na fakt, iż system ten cały czas się rozwija, powstają nowe funkcje i możliwości. Korzystając z usług profesjonalnej agencji, nie trzeba się martwić o ewentualne przeoczenia. Istotny jest także fakt, że agencja taka na bieżąco monitoruje również statystyki stron, odpowiednio modyfikując kampanię pod kątem zwiększenia współczynnika konwersji. Obsługa profesjonalnej firmy zewnętrznej to przede wszystkim gwarancja fachowo zaplanowanej i zrealizowanej kampanii, gdzie każdy szczegół jest w pełni kontrolowany, a budżet dobrze wykorzystany, co z pewnością przekłada się na efekty sprzedażowe.

Jak dokonać wyboru?
Profesjonalna firma zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych powinna zatrudniać  specjalistę posiadającego certyfikat Google Advertising Professionals. Aby otrzymać taki dokument należy zdać egzamin  z programu Google Advertising Professionals. Co więcej, trzeba zarządzać również kontem AdWords, dysponując określonym budżetem. Warto   poprosić daną firmę o portfolio realizowanych kampanii wraz ze słowami kluczowymi, a następnie sprawdzić w jaki sposób są one prowadzone, zwracając jednocześnie uwagę na to, czy treści reklam zawierają tu określone słowa kluczowe. Przykładowo można kliknąć w reklamę i sprawdzić gdzie ona prowadzi. W przypadku, kiedy wszystkie słowa kluczowe prowadzą na stronę główną, prawdopodobnie kampania ta nie jest realizowana profesjonalnie.

Metoda reklamy w wyszukiwarkach, jaką jest kampania linków sponsorowanych posiada wiele atutów. Z pewnością warto jednak podkreślić, iż wbrew pozorom, jest to narzędzie zaawansowane, pozwalające stworzyć precyzyjnie zaplanowaną, i skuteczną strategię kampanii reklamowej. Jej realizacja, przy wykorzystaniu odpowiedniej wiedzy i umiejętności może przynieść ze sobą imponujące efekty sprzedażowe. Zlecenie kampanii PPC profesjonalistom pozwala przy tym na znaczne ograniczenie kosztów.

Autor: Grzegorz Skiera
wysokapozycja.pl

Grzegorz Skiera - z branżą internetową związany jest od roku 2000. Początkowo jako twórca stron internetowych oraz prezentacji Flash.
Od 2004 roku specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych.
W latach 2005-2009  jako właściciel firmy  Silence!  prowadził działalność związaną z reklamą w wyszukiwarkach, usługami internetowymi oraz eventami z muzyką elektroniczną.
Od marca 2009  szef działu e- marketingu  w  cyberstudio sp. z o.o. - właściciela marek abeon.pl oraz wysokapozycja.pl
Grzegorz Skiera jest  absolwentem wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach  na kierunku "Zarządzanie i marketing". Do tej pory publikował swoje teksty w "PC World Komputer - Linux Extra".
Po godzinach miłośnik gór, nart, aktywnego spędzania czasu.


cyberstudio to firma nowych technologii od 1994 działająca na rynku e-commerce oraz internetu w szerokim ujęciu. cyberstudio zajmuje się projektowaniem aplikacji oraz rozwiązań informatycznych dla Internetu, promocji i reklamy on-line. Agencja świadczy usługi tj. tworzenie stron i portali internetowych, wdrażając jednocześnie swój autorski system cms. Oferta cyberstudio obejmuje również pozycjonowanie stron.
cyberstudio to agencja kreatywna zbudowana przez zespół profesjonalistów tworzących nowoczesne rozwiązania internetowe oraz ekspertów w dziedzinie e-marketingu. Rozwiązania cyberstudio kompleksowo obsługują relacje z Klientami i optymalizują działania operacyjne oraz procesy biznesowe. Firma jest właścicielem marek abeon.pl i wysokapozycja.pl.

Komentarze

Powiązane

20.11.22, 21:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z zrelacjonuje mundial w Przeglądzie Sportowym i w kanale Total Sport
Adam Pawlukiewicz zostanie felietonistą „Przeglądu Sportowego” w trakcie Mistrzostw Świata w Katarze, jego teksty będą pokazywały biznesową i marketingową stronę Mundialu oraz opisywały mistrzostwa z perspektywy kibiców, którzy wybierają się do Dohy.
18.11.22, 19:10
| internet » informacje
Game Planet udostępnia piłkarski quiz Sędzia
18 listopda br. serwis Game Planet udostępnił quiz piłkarski „Sędzia”. Gra pozwala nabyć wiedzę i umiejętności arbitra na boisku piłkarskim. 
18.11.22, 08:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów redakcyjnych na czas mundialu
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów na czas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze, które rozpoczynają się 20 listopada br. W Katarze będzie pracować troje korespondentów Przeglądu Sportowego Onet, a w Warszawie będzie przygotowywany codzienny program o rozgrywkach piłkarskich.
17.11.22, 11:58
| internet » informacje
Sport.pl w Katarze. Serwis promuje mundialową ofertę
Zespół Sport.pl (Agora) przygotował wielokanałowy plan relacjonowania nadchodzącego mundialu. Do Kataru poleci trzech korespondentów serwisu. 16 listopada br. ruszyła kampania „Sport.pl w Katarze” promująca działania serwisu w trakcie mundialu.
17.11.22, 11:00
| internet » informacje
Mariusz Pitura rusza z projektem med-tech The Linghos
„The Linghos” to projekt med-tech, który jest połączeniem gamingu, storytellingu, technologii i logopedii. Projekt rozwija Mariusz Pitura - były dyrektor kreatywny agencji J. Walther Thompson i Walk.
17.11.22, 06:00
| internet » informacje
Interia Sport podczas mundialu będzie współpracować z Eleven Sports
Interia Sport z okazji mundialu w Katarze rozpoczyna współpracę strategiczną z Eleven Sports. Wydarzenia wprost ze stadionów i bazy reprezentacji Polski będzie codziennie relacjonowało trzech dziennikarzy – Sebastian Staszewski, Michał Białoński i Wojciech Górski. W Katarze wspierać ich będzie Sławomir Peszko, specjalny wysłannik i ekspert Interii.
16.11.22, 16:45
| internet » informacje
Mundial 2022 w Wirtualnej Polsce
Wirtualna Polska przygotowała specjalne programy i ofertę redakcyjna na czas Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Wydarzenie będzie relacjonowane w serwisie WP SportoweFakty i w sportowej części o2.pl. Specjalny moduł pojawi się też na Stronie Głównej WP.
16.11.22, 14:03
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media z opóźnieniem informowały o ekspolzji we wsi Przewodów. Stacje informacyjne przerwały swoje ramówki
Mimo, że eksplozja we wsi Przewodów na Lubelszczyźnie miała miejsce15 listopada br.  o ok. 15.40, dopiero kilka godzin później media zaczęły informować o wydarzeniu. Część stacji nie przerwało jednak swoich ramówek, a prasa nie zdążyła zmienić swoich okładek.
15.11.22, 11:02
| prasa » informacje | internet » informacje
Piszemy o tym, co ma znaczenie. Wyborcza.pl rusza z kampanią
Ruszyła najnowsza kampania wizerunkowa Wyborcza.pl. Spoty reklamowe emitowane w sieci pokazują maja prezentować, jak serwis wspiera swoich czytelników i czytelniczki, wyjaśniając aktualne wydarzenia czy doradzając w ważnych dla nich kwestiach - w myśl hasła "Piszemy o tym, co ma znaczenie".
14.11.22, 12:26
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet ze specjalnym mundialowym serwisem
Przegląd Sportowy Onet uruchomił serwis poświęcony piłkarskim mistrzostwom świata w Katarze, które rozpoczną się 20 listopada br. W ofercie nowego serwisu mundialowego znalazły się newsy i bieżące informacje, terminarz, statystyki oraz typer mundialowy.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty
Konkursy
do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.