25.11.09, 20:14

Kampania PPC – dlaczego warto zlecić ją profesjonalistom?

Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia... - pisze w swoim artykule Grzegorz Skiera z wysokapozycja.pl.

Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia. W większości nie zdają sobie jednak sprawy, jak wiele możliwości generuje to narzędzie...

Często osoby decydujące się na samodzielne poprowadzenie kampanii PPC tkwią w przekonaniu, iż cała sztuka polega na umieszczeniu w sieci odpowiedniego tekstu wraz ze słowami kluczowymi i ustawieniu maksymalnego kosztu za kliknięcie. Natomiast w rzeczywistości kampania linków sponsorowanych to potężne, zaawansowane narzędzie. Aby dobrze je wykorzystać trzeba posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności. 

Jak to działa?
Kampania linków sponsorowanych finansowana jest na zasadzie „opłaty za kliknięcie”. Pozycja reklamy dla wybranego słowa kluczowego opiera się na iloczynie maksymalnego kosztu „za kliknięcie” oraz tzw. Wyniku Jakości. Ustawienie pierwszego z tych parametrów nie sprawia zazwyczaj żadnych trudności. Drugi parametr wymaga natomiast dużego zaangażowania. Dzięki niemu można jednak diametralnie obniżyć koszt reklamy zajmującej najwyższe pozycje.
Wynik Jakości obliczany jest na podstawie wielu czynników i stanowi wyznacznik trafności słowa kluczowego w stosunku do tekstu reklamy i hasła wyszukiwanego przez użytkownika. Na współczynnik ten wpływa min. dobór treści reklamy do określonych słów kluczowych, optymalizacja strony docelowej (tzw. landing page) oraz historia konta Google Adwords.

W zgodzie z programem adwords
Należy pamiętać, że zamieszczenie reklamy w Google wiąże się z przestrzeganiem wszystkich zasad programu Adwords. Wymaga to dobrej jego znajomości, a także orientacji we wszelkich zmianach. Wytycznych zaś jest sporo. Google posiada zarówno kryteria związane z redakcją treści reklam, jak i zasady dotyczące linków. Reklama musi więc być redagowana precyzyjnie. Uwagę należy zwracać zarówno na ilość znaków i spacji w nagłówku reklamy, jej opisie czy adresie URL. Dodatkowo Google określa dokładnie gramatykę, interpunkcję czy możliwości językowe. Obszerna lista zasad dotyczy również linków, zarówno wyświetlanych, jak i docelowych. W przypadku pominięcia, którejś z wytycznych, link nie zostanie wyświetlony w sieci. Dodatkowo Google eliminuje również reklamy, które mogą być objęte regulacjami i ograniczeniami prawnymi, a także wywołać negatywne wrażenia u odbiorców.

Profesjonalna kampania - dlaczego warto?
Decydując się na kampanię PPC, przy wykorzystaniu większego budżetu, warto zlecić  jej realizację firmie zewnętrznej. Zadba ona nie tylko o fachowy dobór fraz kluczowych  nastawionych na konwersję czyli sprzedaż. Specjaliści zajmą się również profesjonalną redakcją treści reklamy, aby zwróciła ona uwagę potencjalnego klienta. W obszarze usług świadczonych przez firmę zewnętrzną znajduje się także dobór i optymalizacja strony docelowej. Profesjonaliści zapewniają również usługi doradcze w zakresie budowania strategii efektywnej kampanii reklamowej. Co więcej, warto wziąć pod uwagę, iż firma fachowo zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych, śledzi na bieżąco wszelkie nowości związane z kryteriami programu adwords. Jest to ważny atut ze względu na fakt, iż system ten cały czas się rozwija, powstają nowe funkcje i możliwości. Korzystając z usług profesjonalnej agencji, nie trzeba się martwić o ewentualne przeoczenia. Istotny jest także fakt, że agencja taka na bieżąco monitoruje również statystyki stron, odpowiednio modyfikując kampanię pod kątem zwiększenia współczynnika konwersji. Obsługa profesjonalnej firmy zewnętrznej to przede wszystkim gwarancja fachowo zaplanowanej i zrealizowanej kampanii, gdzie każdy szczegół jest w pełni kontrolowany, a budżet dobrze wykorzystany, co z pewnością przekłada się na efekty sprzedażowe.

Jak dokonać wyboru?
Profesjonalna firma zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych powinna zatrudniać  specjalistę posiadającego certyfikat Google Advertising Professionals. Aby otrzymać taki dokument należy zdać egzamin  z programu Google Advertising Professionals. Co więcej, trzeba zarządzać również kontem AdWords, dysponując określonym budżetem. Warto   poprosić daną firmę o portfolio realizowanych kampanii wraz ze słowami kluczowymi, a następnie sprawdzić w jaki sposób są one prowadzone, zwracając jednocześnie uwagę na to, czy treści reklam zawierają tu określone słowa kluczowe. Przykładowo można kliknąć w reklamę i sprawdzić gdzie ona prowadzi. W przypadku, kiedy wszystkie słowa kluczowe prowadzą na stronę główną, prawdopodobnie kampania ta nie jest realizowana profesjonalnie.

Metoda reklamy w wyszukiwarkach, jaką jest kampania linków sponsorowanych posiada wiele atutów. Z pewnością warto jednak podkreślić, iż wbrew pozorom, jest to narzędzie zaawansowane, pozwalające stworzyć precyzyjnie zaplanowaną, i skuteczną strategię kampanii reklamowej. Jej realizacja, przy wykorzystaniu odpowiedniej wiedzy i umiejętności może przynieść ze sobą imponujące efekty sprzedażowe. Zlecenie kampanii PPC profesjonalistom pozwala przy tym na znaczne ograniczenie kosztów.

Autor: Grzegorz Skiera
wysokapozycja.pl

Grzegorz Skiera - z branżą internetową związany jest od roku 2000. Początkowo jako twórca stron internetowych oraz prezentacji Flash.
Od 2004 roku specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych.
W latach 2005-2009  jako właściciel firmy  Silence!  prowadził działalność związaną z reklamą w wyszukiwarkach, usługami internetowymi oraz eventami z muzyką elektroniczną.
Od marca 2009  szef działu e- marketingu  w  cyberstudio sp. z o.o. - właściciela marek abeon.pl oraz wysokapozycja.pl
Grzegorz Skiera jest  absolwentem wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach  na kierunku "Zarządzanie i marketing". Do tej pory publikował swoje teksty w "PC World Komputer - Linux Extra".
Po godzinach miłośnik gór, nart, aktywnego spędzania czasu.


cyberstudio to firma nowych technologii od 1994 działająca na rynku e-commerce oraz internetu w szerokim ujęciu. cyberstudio zajmuje się projektowaniem aplikacji oraz rozwiązań informatycznych dla Internetu, promocji i reklamy on-line. Agencja świadczy usługi tj. tworzenie stron i portali internetowych, wdrażając jednocześnie swój autorski system cms. Oferta cyberstudio obejmuje również pozycjonowanie stron.
cyberstudio to agencja kreatywna zbudowana przez zespół profesjonalistów tworzących nowoczesne rozwiązania internetowe oraz ekspertów w dziedzinie e-marketingu. Rozwiązania cyberstudio kompleksowo obsługują relacje z Klientami i optymalizują działania operacyjne oraz procesy biznesowe. Firma jest właścicielem marek abeon.pl i wysokapozycja.pl.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 09:30
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
Ponad 450 osób przeszkolonych z badania Mediapanel
W 2023 r. firmy Gemius i Polskie Badania Internetu uruchomiły szkolenia z badania Mediapanel, przeznaczone dla podmiotów z branży medialnej. W pierwszym etapie szkoleń, w okresie od września 2023 r. do stycznia 2024 r. wzięło w nich udział ponad 450 osób.
18.02.24, 12:59
| internet » ludzie
Krzysztof “Chris” Sulenta awansuje w MassiveMusic Warsaw
MassiveMusic Warsaw, kreatywna agencja muzyczna, awansowała Krzysztofa Sulentę na stanowisko senior music creative.
17.02.24, 12:00
| internet » informacje | kultura » informacje
Rusza ósma edycja Plebiscytu O!Lśnienia – Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Krakowa
Po raz ósmy zostaną przyznane O!Lśnienia, nagrody kulturalne Onetu i Miasta Krakowa. Zwycięzców wybiorą internauci, a głosowanie potrwa do północy 1 marca br. 
16.02.24, 18:45
| internet » informacje
Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć. Druga część poradnika Gazeta.pl dla dziennikarek i dziennikarzy
Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 12:48
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
W poprzedniej pracy nie było OK. Krzysztof Stanowski w kampanii rocketjobs.pl
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, wziął udział w kampanii reklamowej portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it „Misja Zmiana”, w której namawia do zmiany pracy na własnych warunkach. Jest to już kolejna wspólna akcja marek z właścicielem Kanału Zero.
14.02.24, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
NOIZZ uruchamia podcast Komfort Guys
W czwartek, 15 lutego br., w Onet Audio, na NOIZZ.pl oraz na wybranych platformach podcastowych ruszy „Komfort Guys” - rozmowy o emocjach, z którymi można się utożsamiać, niezależnie od tego, czy jest to radość, smutek, bliskość, samotność, euforia, czy może przygnębienie.
14.02.24, 14:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Nie żyje Mariusz Jabłoński
Zmarł Mariusz Jabłoński, właściciel portalu OstrowiecNews.pl.
14.02.24, 10:26
| internet » badania rynku
Pomponik.pl pozostaje liderem wśród serwisów plotkarskich
Pomponik.pl (Interia) w styczniu 2024 r. osiągnął rekordowy wynik – 8,8 mln RU. Serwis zdecydowanie wyprzedził inne serwisy plotkarskie. 
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista do spraw komunikacji i promocji

Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 26.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.