25.11.09, 20:14
Kampania PPC – dlaczego warto zlecić ją profesjonalistom?
Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia... - pisze w swoim artykule Grzegorz Skiera z wysokapozycja.pl.
Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia. W większości nie zdają sobie jednak sprawy, jak wiele możliwości generuje to narzędzie...
Często osoby decydujące się na samodzielne poprowadzenie kampanii PPC tkwią w przekonaniu, iż cała sztuka polega na umieszczeniu w sieci odpowiedniego tekstu wraz ze słowami kluczowymi i ustawieniu maksymalnego kosztu za kliknięcie. Natomiast w rzeczywistości kampania linków sponsorowanych to potężne, zaawansowane narzędzie. Aby dobrze je wykorzystać trzeba posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności.
Jak to działa?
Kampania linków sponsorowanych finansowana jest na zasadzie „opłaty za kliknięcie”. Pozycja reklamy dla wybranego słowa kluczowego opiera się na iloczynie maksymalnego kosztu „za kliknięcie” oraz tzw. Wyniku Jakości. Ustawienie pierwszego z tych parametrów nie sprawia zazwyczaj żadnych trudności. Drugi parametr wymaga natomiast dużego zaangażowania. Dzięki niemu można jednak diametralnie obniżyć koszt reklamy zajmującej najwyższe pozycje.
Wynik Jakości obliczany jest na podstawie wielu czynników i stanowi wyznacznik trafności słowa kluczowego w stosunku do tekstu reklamy i hasła wyszukiwanego przez użytkownika. Na współczynnik ten wpływa min. dobór treści reklamy do określonych słów kluczowych, optymalizacja strony docelowej (tzw. landing page) oraz historia konta Google Adwords.
W zgodzie z programem adwords
Należy pamiętać, że zamieszczenie reklamy w Google wiąże się z przestrzeganiem wszystkich zasad programu Adwords. Wymaga to dobrej jego znajomości, a także orientacji we wszelkich zmianach. Wytycznych zaś jest sporo. Google posiada zarówno kryteria związane z redakcją treści reklam, jak i zasady dotyczące linków. Reklama musi więc być redagowana precyzyjnie. Uwagę należy zwracać zarówno na ilość znaków i spacji w nagłówku reklamy, jej opisie czy adresie URL. Dodatkowo Google określa dokładnie gramatykę, interpunkcję czy możliwości językowe. Obszerna lista zasad dotyczy również linków, zarówno wyświetlanych, jak i docelowych. W przypadku pominięcia, którejś z wytycznych, link nie zostanie wyświetlony w sieci. Dodatkowo Google eliminuje również reklamy, które mogą być objęte regulacjami i ograniczeniami prawnymi, a także wywołać negatywne wrażenia u odbiorców.
Profesjonalna kampania - dlaczego warto?
Decydując się na kampanię PPC, przy wykorzystaniu większego budżetu, warto zlecić jej realizację firmie zewnętrznej. Zadba ona nie tylko o fachowy dobór fraz kluczowych nastawionych na konwersję czyli sprzedaż. Specjaliści zajmą się również profesjonalną redakcją treści reklamy, aby zwróciła ona uwagę potencjalnego klienta. W obszarze usług świadczonych przez firmę zewnętrzną znajduje się także dobór i optymalizacja strony docelowej. Profesjonaliści zapewniają również usługi doradcze w zakresie budowania strategii efektywnej kampanii reklamowej. Co więcej, warto wziąć pod uwagę, iż firma fachowo zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych, śledzi na bieżąco wszelkie nowości związane z kryteriami programu adwords. Jest to ważny atut ze względu na fakt, iż system ten cały czas się rozwija, powstają nowe funkcje i możliwości. Korzystając z usług profesjonalnej agencji, nie trzeba się martwić o ewentualne przeoczenia. Istotny jest także fakt, że agencja taka na bieżąco monitoruje również statystyki stron, odpowiednio modyfikując kampanię pod kątem zwiększenia współczynnika konwersji. Obsługa profesjonalnej firmy zewnętrznej to przede wszystkim gwarancja fachowo zaplanowanej i zrealizowanej kampanii, gdzie każdy szczegół jest w pełni kontrolowany, a budżet dobrze wykorzystany, co z pewnością przekłada się na efekty sprzedażowe.
Jak dokonać wyboru?
Profesjonalna firma zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych powinna zatrudniać specjalistę posiadającego certyfikat Google Advertising Professionals. Aby otrzymać taki dokument należy zdać egzamin z programu Google Advertising Professionals. Co więcej, trzeba zarządzać również kontem AdWords, dysponując określonym budżetem. Warto poprosić daną firmę o portfolio realizowanych kampanii wraz ze słowami kluczowymi, a następnie sprawdzić w jaki sposób są one prowadzone, zwracając jednocześnie uwagę na to, czy treści reklam zawierają tu określone słowa kluczowe. Przykładowo można kliknąć w reklamę i sprawdzić gdzie ona prowadzi. W przypadku, kiedy wszystkie słowa kluczowe prowadzą na stronę główną, prawdopodobnie kampania ta nie jest realizowana profesjonalnie.
Metoda reklamy w wyszukiwarkach, jaką jest kampania linków sponsorowanych posiada wiele atutów. Z pewnością warto jednak podkreślić, iż wbrew pozorom, jest to narzędzie zaawansowane, pozwalające stworzyć precyzyjnie zaplanowaną, i skuteczną strategię kampanii reklamowej. Jej realizacja, przy wykorzystaniu odpowiedniej wiedzy i umiejętności może przynieść ze sobą imponujące efekty sprzedażowe. Zlecenie kampanii PPC profesjonalistom pozwala przy tym na znaczne ograniczenie kosztów.
Autor: Grzegorz Skiera
wysokapozycja.pl
Grzegorz Skiera - z branżą internetową związany jest od roku 2000. Początkowo jako twórca stron internetowych oraz prezentacji Flash.
Od 2004 roku specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych.
W latach 2005-2009 jako właściciel firmy Silence! prowadził działalność związaną z reklamą w wyszukiwarkach, usługami internetowymi oraz eventami z muzyką elektroniczną.
Od marca 2009 szef działu e- marketingu w cyberstudio sp. z o.o. - właściciela marek abeon.pl oraz wysokapozycja.pl
Grzegorz Skiera jest absolwentem wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku "Zarządzanie i marketing". Do tej pory publikował swoje teksty w "PC World Komputer - Linux Extra".
Po godzinach miłośnik gór, nart, aktywnego spędzania czasu.
cyberstudio to firma nowych technologii od 1994 działająca na rynku e-commerce oraz internetu w szerokim ujęciu. cyberstudio zajmuje się projektowaniem aplikacji oraz rozwiązań informatycznych dla Internetu, promocji i reklamy on-line. Agencja świadczy usługi tj. tworzenie stron i portali internetowych, wdrażając jednocześnie swój autorski system cms. Oferta cyberstudio obejmuje również pozycjonowanie stron.
cyberstudio to agencja kreatywna zbudowana przez zespół profesjonalistów tworzących nowoczesne rozwiązania internetowe oraz ekspertów w dziedzinie e-marketingu. Rozwiązania cyberstudio kompleksowo obsługują relacje z Klientami i optymalizują działania operacyjne oraz procesy biznesowe. Firma jest właścicielem marek abeon.pl i wysokapozycja.pl.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze