25.11.09, 20:14

Kampania PPC – dlaczego warto zlecić ją profesjonalistom?

Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia... - pisze w swoim artykule Grzegorz Skiera z wysokapozycja.pl.

Kampania linków sponsorowanych jest to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych powszechnie znana jako prosta do indywidualnej realizacji. Zgodnie z tym przekonaniem sporo osób samodzielnie podejmuje się jej poprowadzenia. W większości nie zdają sobie jednak sprawy, jak wiele możliwości generuje to narzędzie...

Często osoby decydujące się na samodzielne poprowadzenie kampanii PPC tkwią w przekonaniu, iż cała sztuka polega na umieszczeniu w sieci odpowiedniego tekstu wraz ze słowami kluczowymi i ustawieniu maksymalnego kosztu za kliknięcie. Natomiast w rzeczywistości kampania linków sponsorowanych to potężne, zaawansowane narzędzie. Aby dobrze je wykorzystać trzeba posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności. 

Jak to działa?
Kampania linków sponsorowanych finansowana jest na zasadzie „opłaty za kliknięcie”. Pozycja reklamy dla wybranego słowa kluczowego opiera się na iloczynie maksymalnego kosztu „za kliknięcie” oraz tzw. Wyniku Jakości. Ustawienie pierwszego z tych parametrów nie sprawia zazwyczaj żadnych trudności. Drugi parametr wymaga natomiast dużego zaangażowania. Dzięki niemu można jednak diametralnie obniżyć koszt reklamy zajmującej najwyższe pozycje.
Wynik Jakości obliczany jest na podstawie wielu czynników i stanowi wyznacznik trafności słowa kluczowego w stosunku do tekstu reklamy i hasła wyszukiwanego przez użytkownika. Na współczynnik ten wpływa min. dobór treści reklamy do określonych słów kluczowych, optymalizacja strony docelowej (tzw. landing page) oraz historia konta Google Adwords.

W zgodzie z programem adwords
Należy pamiętać, że zamieszczenie reklamy w Google wiąże się z przestrzeganiem wszystkich zasad programu Adwords. Wymaga to dobrej jego znajomości, a także orientacji we wszelkich zmianach. Wytycznych zaś jest sporo. Google posiada zarówno kryteria związane z redakcją treści reklam, jak i zasady dotyczące linków. Reklama musi więc być redagowana precyzyjnie. Uwagę należy zwracać zarówno na ilość znaków i spacji w nagłówku reklamy, jej opisie czy adresie URL. Dodatkowo Google określa dokładnie gramatykę, interpunkcję czy możliwości językowe. Obszerna lista zasad dotyczy również linków, zarówno wyświetlanych, jak i docelowych. W przypadku pominięcia, którejś z wytycznych, link nie zostanie wyświetlony w sieci. Dodatkowo Google eliminuje również reklamy, które mogą być objęte regulacjami i ograniczeniami prawnymi, a także wywołać negatywne wrażenia u odbiorców.

Profesjonalna kampania - dlaczego warto?
Decydując się na kampanię PPC, przy wykorzystaniu większego budżetu, warto zlecić  jej realizację firmie zewnętrznej. Zadba ona nie tylko o fachowy dobór fraz kluczowych  nastawionych na konwersję czyli sprzedaż. Specjaliści zajmą się również profesjonalną redakcją treści reklamy, aby zwróciła ona uwagę potencjalnego klienta. W obszarze usług świadczonych przez firmę zewnętrzną znajduje się także dobór i optymalizacja strony docelowej. Profesjonaliści zapewniają również usługi doradcze w zakresie budowania strategii efektywnej kampanii reklamowej. Co więcej, warto wziąć pod uwagę, iż firma fachowo zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych, śledzi na bieżąco wszelkie nowości związane z kryteriami programu adwords. Jest to ważny atut ze względu na fakt, iż system ten cały czas się rozwija, powstają nowe funkcje i możliwości. Korzystając z usług profesjonalnej agencji, nie trzeba się martwić o ewentualne przeoczenia. Istotny jest także fakt, że agencja taka na bieżąco monitoruje również statystyki stron, odpowiednio modyfikując kampanię pod kątem zwiększenia współczynnika konwersji. Obsługa profesjonalnej firmy zewnętrznej to przede wszystkim gwarancja fachowo zaplanowanej i zrealizowanej kampanii, gdzie każdy szczegół jest w pełni kontrolowany, a budżet dobrze wykorzystany, co z pewnością przekłada się na efekty sprzedażowe.

Jak dokonać wyboru?
Profesjonalna firma zajmująca się realizacją kampanii linków sponsorowanych powinna zatrudniać  specjalistę posiadającego certyfikat Google Advertising Professionals. Aby otrzymać taki dokument należy zdać egzamin  z programu Google Advertising Professionals. Co więcej, trzeba zarządzać również kontem AdWords, dysponując określonym budżetem. Warto   poprosić daną firmę o portfolio realizowanych kampanii wraz ze słowami kluczowymi, a następnie sprawdzić w jaki sposób są one prowadzone, zwracając jednocześnie uwagę na to, czy treści reklam zawierają tu określone słowa kluczowe. Przykładowo można kliknąć w reklamę i sprawdzić gdzie ona prowadzi. W przypadku, kiedy wszystkie słowa kluczowe prowadzą na stronę główną, prawdopodobnie kampania ta nie jest realizowana profesjonalnie.

Metoda reklamy w wyszukiwarkach, jaką jest kampania linków sponsorowanych posiada wiele atutów. Z pewnością warto jednak podkreślić, iż wbrew pozorom, jest to narzędzie zaawansowane, pozwalające stworzyć precyzyjnie zaplanowaną, i skuteczną strategię kampanii reklamowej. Jej realizacja, przy wykorzystaniu odpowiedniej wiedzy i umiejętności może przynieść ze sobą imponujące efekty sprzedażowe. Zlecenie kampanii PPC profesjonalistom pozwala przy tym na znaczne ograniczenie kosztów.

Autor: Grzegorz Skiera
wysokapozycja.pl

Grzegorz Skiera - z branżą internetową związany jest od roku 2000. Początkowo jako twórca stron internetowych oraz prezentacji Flash.
Od 2004 roku specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych.
W latach 2005-2009  jako właściciel firmy  Silence!  prowadził działalność związaną z reklamą w wyszukiwarkach, usługami internetowymi oraz eventami z muzyką elektroniczną.
Od marca 2009  szef działu e- marketingu  w  cyberstudio sp. z o.o. - właściciela marek abeon.pl oraz wysokapozycja.pl
Grzegorz Skiera jest  absolwentem wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach  na kierunku "Zarządzanie i marketing". Do tej pory publikował swoje teksty w "PC World Komputer - Linux Extra".
Po godzinach miłośnik gór, nart, aktywnego spędzania czasu.


cyberstudio to firma nowych technologii od 1994 działająca na rynku e-commerce oraz internetu w szerokim ujęciu. cyberstudio zajmuje się projektowaniem aplikacji oraz rozwiązań informatycznych dla Internetu, promocji i reklamy on-line. Agencja świadczy usługi tj. tworzenie stron i portali internetowych, wdrażając jednocześnie swój autorski system cms. Oferta cyberstudio obejmuje również pozycjonowanie stron.
cyberstudio to agencja kreatywna zbudowana przez zespół profesjonalistów tworzących nowoczesne rozwiązania internetowe oraz ekspertów w dziedzinie e-marketingu. Rozwiązania cyberstudio kompleksowo obsługują relacje z Klientami i optymalizują działania operacyjne oraz procesy biznesowe. Firma jest właścicielem marek abeon.pl i wysokapozycja.pl.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.