dlaczego
Raport „dlaczego na uczelniach jest jak w piekle?” w magazynie „?dlaczego”
Magazyn studencki „?dlaczego” w odświeżonym layoucie oraz bardziej atrakcyjnej, dynamicznej i przejrzystej formie trafił do sprzedaży wraz z rozpoczęciem nowego roku akademickiego. W magazynie nowe działy, tematy i jeszcze więcej porad dla studentów.
Największy płatny magazyn dla studentów rozpoczął mocnym uderzeniem. Zgodnie z ideą „?dlaczego – odpowiada z każdej strony” pismo przygotowało raport o siedmiu grzechach głównych polskich uczelni i promuje październikowe wydanie hasłem: „Dlaczego na uczelniach jest jak w piekle?”.
Październikowe „?dlaczego” to nie tylko nowy, bardziej młodzieżowy layout, ale też nowe działy i rubryki oraz nowoczesny sposób podawania atrakcyjnych dla studentów informacji. Magazyn podzielony jest na sześć działów:
• Szorty – to nowy dział, w którym co miesiąc można znaleźć gorące i najaktualniejsze informacje na temat studiowania. Od numeru październikowego jest w nim nowy cykl – Uczelnia Miesiąca – prezentujący uczelnie państwowe – w tym numerze UAM w Poznaniu. W Szortach co miesiąc także wywiady – w październiku rozmowa z prezydentem RP Lechem Kaczyńskim m.in. o tym, co chce zrobić dla studentów i jak ocenia polskie szkolnictwo wyższe. Ponadto cała masa newsów i praktycznych informacji – w październikowym numerze dotyczących np. studiowania równoległego.
• Raport – odnowiony dział prezentujący gorący temat numeru. Raport już od października pojawia się w zupełnie nowym layoucie. Został wyodrębniony z całego magazynu dzięki czcionce, kolorystyce stron i składowi. W październiku „Siedem grzechów głównych polskich uczelni”. Częścią składową raportu jest pierwszy i jedyny do tej pory wywiad z ministrem nauki i szkolnictwa wyższego – prof. Michałem Seweryńskim.
• Reflektor – dział reportaży i analiz, w którym co miesiąc poruszane są kontrowersyjne dla studentów, choć nie tylko, sprawy i problemy. W październikowym numerze zastanawiamy się, po co młodzi ludzie pchają się na castingi oraz jak ze zwykłych czynności zrobić wyjątkowy happening.
• Kariera – to profesjonalny instruktaż dla młodych ludzi mówiący o tym, jak skutecznie i szybko zrobić karierę. W dziale pokazujemy m.in. ścieżki kariery zarówno młodych ludzi, jak i znanych twarzy. W październiku o swojej karierze opowiadają Irena Eris, Jacek Żakowski czy Grzegorz Miecugow. Znajdują się tu również praktyczne informacje dla pracujących lub chcących pracować studentów. W najnowszym numerze doradzamy, co zrobić, żeby zostać pilotem, jak dostać pracę w mediach oraz czy warto pomagać innym i zostać wolontariuszem w krajach Trzeciego Świata.
• Poradnik Extra – to najbardziej poradniczy dział magazynu. Dominują w nim rankingi, zestawienia, tabele, porównania, testy. Nadal wyróżnia się papierem, na którym jest drukowany, ale jego layout jest bardziej spójny z resztą pisma. Została zwiększona przejrzystość tabel, aby jeszcze bardziej ułatwić odnalezienie ważnych informacji. W październikowym numerze w Poradniku Extra można znaleźć m.in. ranking kont bankowych dla studentów, studencką listę płac, informacje dotyczące nowego prawa jazdy, test językowy, test zawodowy oraz test na inteligencję.
• ToTuToTam – nowy, unikatowy dział o szeroko pojętej tematyce lifestyle’owej i kulturalnej. Na każdej stronie znajduje się zdjęcie gwiazdy z okładki jako postaci komiksowej, z którą w „dymkach” przeprowadzany jest wywiad. To nowość na polskim rynku wydawniczym – magazyn „?dlaczego” jako pierwszy zastosował tę formę wywiadu. W październikowym numerze jest to wywiad z Borysem Szycem. W dziale oprócz wywiadu znajdują się informacje o wydarzeniach kulturalnych w całej Polsce. Nowością jest kalendarium wydarzeń na każdy dzień tygodnia danego miesiąca. Rozszerzony został City Guide, który w sposób jeszcze bardziej dynamiczny przekazuje mnóstwo ciekawostek o miastach wartych zobaczenia w jeden weekend. Do przewodnika została dołączona również mapka. ToTuToTam to także sport, film, rozrywka, multimedia, konkurs na Studentkę Miesiąca, wywiady z młodymi ludźmi świata kultury i sztuki oraz felietony Jarosława Kuźniara z Radia Zet oraz Krzysztofa Skiby.
Zmianie uległo też logo magazynu, które swoją formą ma dodać pismu drapieżności. Logo w zależności od potrzeb będzie zmieniało swoje kolory. Zmianie uległy również okładki gazety, które do wakacji miały zawsze białe tło – od teraz są kolorowe. W nowej wersji magazynu do wygrania co miesiąc mnóstwo nagród. W październiku aż 98!!!
Magazyn „?dlaczego” jest uznawany przez reklamodawców jako najlepszy nośnik trafiający do targetu studenckiego. Według danych Expert Monitor w 2005 roku wpływy z reklam w magazynie wyniosły 10 693 081 PLN, natomiast w okresie styczeń – maj 2006 – 4 962 400 PLN.
Kolejny rekord pobiły również serwisy www.dlaczego.interia.pl i www.dlaczego.korba.pl, które we wrześniu 2006 odnotowały ponad 100 tysięcy unikalnych użytkowników.
Najnowszemu wydaniu „?dlaczego” towarzyszy zakrojona na szeroką skalę kampania. Promocja obejmie swoim zasięgiem Internet, telewizję, radio, prasę, miejsca sprzedaży czasopisma, outdoor, autobusy oraz bezpośrednie działania na uczelniach.
W ośmiu największych miastach Polski: Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Warszawie, we Wrocławiu i w Poznaniu – będą jeździły autobusy z reklamą: „Dlaczego na uczelniach jest jak w piekle?”. Jest to typowa kampania wizerunkowa budująca świadomość marki i promująca październikowe wydanie magazynu „?dlaczego”.
Od 9 października „?dlaczego” będzie można zobaczyć również w 4fun.tv, telewizjach VIVA, MTV oraz w portalach Onet.pl, Pracuj.pl, Interia.pl, Wp.pl i Korba.pl. W radiu (WAWa, Bis, Roxy FM) również od 3 października emitowane będą spoty promujące najnowszy numer magazynu. W Multikinie w formie infotixów, czyli reklamy na monitorach przy kasach, plakatów i w formie spotów dźwiękowych w holach. Ulicami miasta będzie jeździł mobil z hasłem promującym najnowszy numer magazynu.
Reklama najnowszego numeru znajdzie się na autobusach w największych polskich miastach (Media Miejskie) oraz w sieci kin Multikino w całej Polsce. Równolegle z kampanią zostaną rozdystrybuowane na polskich uczelniach plakaty na rok akademicki 2006/2007.
Na uczelniach zostaną przeprowadzone działania skierowane bezpośrednio do studentów. Na największych polskich uczelniach rozwieszane są plakaty, rozdawane kalendarze na rok akademicki 2006/2007 oraz specjalne, 16-stronicowe wydanie magazynu „?dlaczego extra” – promujące magazyn „?dlaczego”.
Całość kampanii została przygotowana w ramach struktury Platformy Mediowej Point Group.
Cena magazynu pozostaje na tym samym poziomie – 5,99 zł, a nakład magazynu to 70 tys. egzemplarzy.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze