28.10.10, 21:20

Wydatki na reklamę online coraz większe

Rok 2010 rozpoczął się od wzrostu wydatków na reklamę on-line. W pierwszej połowie br. były one o 18% większe, niż w analogicznym okresie 2009 r. Tym samym Polska znalazła się w pierwszej trójce państw o największym wzroście wydatków na ten cel.

Rok 2010 rozpoczął się od wzrostu wydatków na reklamę on-line. W pierwszej połowie br. były one o 18% większe, niż w analogicznym okresie 2009 r. Tym samym Polska znalazła się w pierwszej trójce państw o największym wzroście wydatków na ten cel.

Różnica między wydatkami na promocję on-line w pierwszej połowie roku bieżącego a ubiegłego wynoszą niemal 120 mln zł. Jak pokazują wyniki badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez firmę doradczą PwC, wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła 777 mln zł (658 mln zł w 2009 r). „Wzrost wydatków na reklamę online w pierwszym półroczu w stosunku do ub.r. potwierdza, że spowolnienie w branży online spowodowane ogólną dekoniunkturą gospodarczą mamy za sobą. W podziale na poszczególne segmenty rynku nie widać istotnych zmian, aczkolwiek wart odnotowania jest fakt pierwszego od bardzo dawna zwiększenia udziału reklamy display w całości wydatków (…)” – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.

Tendencję wzrostową widać także w zestawieniu dwóch pierwszych kwartałów br. Wydatki na reklamę online w okresie IV-VI 2010 zmieniły się o blisko 10% (z 372 do 405 mln zł). Anality co prawda spodziewają się tendencji spadkowych w III kwartale, jednak tłumaczą to sezonowością wydatków reklamowych obserwowaną na innych rynkach Europy.

Wyniki badania IAB AdEx pokazują także, że jeśli chodzi o rynek reklam internetowych, ich najważniejszym kanałem jest forma graficzna (47-procentowy udział w rynku), której ustępuje chociażby marketing w wyszukiwarkach SEM i e-mail (odpowiednio 28% i 7% udział) oraz ogłoszenia (16%).

Rynek reklamowy przebadano również pod kątem sektorów, które generują najwięcej wydatków reklamowych. Dominują wśród nich finanse (17%), motoryzacja i telekomunikacja (po 12%, w sumie 40%). Zwłaszcza wydatki na motoryzację i telekomunikację wzrosły w porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.