28.10.10, 21:20
Wydatki na reklamę online coraz większe
Rok 2010 rozpoczął się od wzrostu wydatków na reklamę on-line. W pierwszej połowie br. były one o 18% większe, niż w analogicznym okresie 2009 r. Tym samym Polska znalazła się w pierwszej trójce państw o największym wzroście wydatków na ten cel.
Rok 2010 rozpoczął się od wzrostu wydatków na reklamę on-line. W pierwszej połowie br. były one o 18% większe, niż w analogicznym okresie 2009 r. Tym samym Polska znalazła się w pierwszej trójce państw o największym wzroście wydatków na ten cel.
Różnica między wydatkami na promocję on-line w pierwszej połowie roku bieżącego a ubiegłego wynoszą niemal 120 mln zł. Jak pokazują wyniki badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez firmę doradczą PwC, wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła 777 mln zł (658 mln zł w 2009 r). „Wzrost wydatków na reklamę online w pierwszym półroczu w stosunku do ub.r. potwierdza, że spowolnienie w branży online spowodowane ogólną dekoniunkturą gospodarczą mamy za sobą. W podziale na poszczególne segmenty rynku nie widać istotnych zmian, aczkolwiek wart odnotowania jest fakt pierwszego od bardzo dawna zwiększenia udziału reklamy display w całości wydatków (…)” – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.
Tendencję wzrostową widać także w zestawieniu dwóch pierwszych kwartałów br. Wydatki na reklamę online w okresie IV-VI 2010 zmieniły się o blisko 10% (z 372 do 405 mln zł). Anality co prawda spodziewają się tendencji spadkowych w III kwartale, jednak tłumaczą to sezonowością wydatków reklamowych obserwowaną na innych rynkach Europy.
Wyniki badania IAB AdEx pokazują także, że jeśli chodzi o rynek reklam internetowych, ich najważniejszym kanałem jest forma graficzna (47-procentowy udział w rynku), której ustępuje chociażby marketing w wyszukiwarkach SEM i e-mail (odpowiednio 28% i 7% udział) oraz ogłoszenia (16%).
Rynek reklamowy przebadano również pod kątem sektorów, które generują najwięcej wydatków reklamowych. Dominują wśród nich finanse (17%), motoryzacja i telekomunikacja (po 12%, w sumie 40%). Zwłaszcza wydatki na motoryzację i telekomunikację wzrosły w porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze