15.11.10, 23:02
Seria spadków popularności w PBC (fala IV-IX 2010)
Różnica między czołowymi dziennikami w Polskim Badaniu Czytelnictwa nadal zmniejsza się. Triumfuje „Fakt”, jednak jego przewaga nad „Gazetą Wyborczą” zmalała do 0,08%.
Różnica między czołowymi dziennikami w Polskim Badaniu Czytelnictwa nadal się zmniejsza. Triumfuje „Fakt”, jednak jego przewaga nad „Gazetą Wyborczą” zmalała do 0,08 pkt proc.. Polskie Badanie Czytelnictwa na fali IV-IX 2010 przygotował MillwardBrown SMG/KRC w oparciu o preferencje 24288 ankietowanych.
Przewaga „Faktu” nad „Wyborczą”, która w poprzedniej fali badania wynosiła 0,24 pkt proc. Ale to nie jedyne spadki tego zestawienia – praktycznie czołowa piątka dzienników ogólnopolskich zanotowała mniejszą popularność w okresie IV-IX 2010. Jednak ich kolejność nie zmieniła się: podium zamyka „Super Express” (6,54%), a tuż za nim uplasowało się „Metro” (6,25%) oraz „Rzeczpospolita” (4,29%).
Spadek popularności wśród czytelników zanotował także „Tele Tydzień” - lider w grupie tygodników. Z wynikiem 34,49% (-0,24 pkt proc. w porównaniu z poprzednią falą badania) utrzymał swoją pozycję. Straty do tego tytułu odrabiają za to dwa kolejne tygodniki – „Życie na Gorąco” (18,75%; +0,32 pkt proc.) i „Chwila dla Ciebie” (14,69%; +0,09 pkt proc.). Natomiast w zestawieniu dwutygodników widać tendencję odwrotną – niewielki wzrost popularności „Przyjaciółki” (17,22%) oraz spadek dwóch czołowych tytułów („Tina” (15,80%) i „Pani domu” (15,29% przy grupie 12254 respondentów).
W zestawieniu pism wydawanych w cyklu miesięcznym cała czołówka zanotowała słabsze wyniki niż w fali badania III-VIII 2010. Triumfują co prawda kolejno „Twój Styl” (13,01%), „Claudia” (11,34%) i „Cztery Kąty” (10,04%), jednak każdy z tych tytułów ciszył się mniejszą popularnością respondentów (odpowiednio o 0,23 pkt proc., o 0,02 pkt proc. i 0,36 pkt proc.). Natomiast spośród dwumiesięczników najchętniej sięgali po „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (3,92%), który i wyprzedził m.in. „Auto Świat 4x4” (2,23%) i „Komputer Świat Gry” (2,12%).
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze