20.06.11, 19:42

Biura podróży wydały blisko 13 mln zł na reklamę w radiu

Prawie 12,8 mln zł wydały w ub.r. biura podróży na reklamę radiową – to 10 proc. ich budżetów reklamowych. Największym radiowym reklamodawcą wśród tour operatorów było TUI Poland – wynika z pierwszego raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

Prawie 12,8 mln zł wydały w ub.r. biura podróży na reklamę radiową – to 10 proc. ich budżetów reklamowych. Największym radiowym reklamodawcą wśród tour operatorów było TUI Poland – wynika z pierwszego raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

W całym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach 121,5 mln zł (wszystkie dane cennikowe, Kantar Media). Co dziesiąta złotówka trafiła do stacji radiowych, jednak w mediamiksach kampanii największych marketerów wydatki na reklamę radiową stanowiły dużo większą część. W przypadku Ecco Holiday – ponad jedną trzecią.

Najwięcej na reklamę w radiu wśród biur podróży wydało TUI Poland (3,1 mln zł, dane cennikowe netto wg Kantar Media). Dalsze miejsca zajmują: Biuro podróży Triada (2,5 mln zł), Exim Tours (1,6 mln zł), Neckermann Polska Biuro Podróży (1,4 mln zł), Ecco Holiday (0,89 mln zł), Itaka (0,72 mln zł), Polferries Polska Żegluga Bałtycka (0,63 mln zł), Wezyr Holiday Service (0,3 mln zł), Unity Line (0,16 mln zł), Balticana (0,13 mln zł).

Według Piotra Haładusa, dyrektora marketingu TUI, radio relatywnie tanio buduje zasięg. „Poza tym, żeby skonstruować dobrą kampanię, potrzeba wielu mediów, które będą się uzupełniać. Tylko multiplikowanie przekazu da dobry efekt sprzedażowy, a spot radiowy może być skutecznym bodźcem do podjęcia decyzji zakupowej przez klienta” – mówi Haładus cytowany w raporcie AdBranch.

Również Exim Tours, które w ub.r. przeprowadziło kilka dużych kampanii reklamowych, w każdej z nich wykorzystywało radio jako istotny element mediamiksu. Z lokalnych rozgłośni korzysta Biuro Podróży Triada. „Bardzo często współpracujemy z radiami lokalnymi, bo zauważyliśmy, że to najlepiej przekłada się na sprzedaż. Lokalne kampanie mają też tę zaletę, że można je zróżnicować w zależności od regionu i konsumenta, który tam mieszka” – mówi w raporcie AdBranch Sylwia Kolińska, dyrektor marketingu w Triadzie.

W Triadzie radio bardzo często włączane jest do media planów kampanii akcji specjalnych, np. ofert z okazji Dnia Kobiet, świąt, czy promocji "Wielka Niedziela", bo to medium daje możliwość błyskawicznego reagowania. Emisja może nastąpić już dzień czy dwa od zlecenia kampanii. To może zdaniem specjalistów okazać się bardzo przydatne przy realizowaniu kampanii ofert typu last minute. Taka kampania będzie możliwa do realizacji równie szybko, jak w serwisach internetowych, będzie jednak miała nieporównywalnie większy zasięg.

Radio jest medium mocno sprzedażowym i w tego typu kampaniach jest przez nas używane najczęściej, choć pojawia się w mediamiksach większości kampanii. W radiu możemy wygenerować informacje bardzo szybko i szybko dotrzeć z nimi do odbiorcy, dlatego jest przydatne przy promowaniu ofert last minute” – mówi Piotr Haładus z TUI Poland.

Target biur podróży to osoby dorosłe (częściej kobiety, bo to one przeważnie decydują o wyjazdach), najczęściej w wieku 30-50 lat, ze średnich i dużych miast oraz aglomeracji, o dochodach powyżej średniej krajowej. Prawie 84 proc. osób z tego targetu słucha radia codziennie, średnio przez cztery i pół godziny.

„AdBranch Raport” to cykliczna publikacja Komitetu Badań Radiowych opisująca poszczególne sektory reklamowe i największych marketerów oraz sposób, w jaki wykorzystują oni w swoich kampaniach radio.

Komentarze

Powiązane

04.04.25, 21:00
| radio / audio » informacje
Lista Przebojów RDC. Stacja wyemitowała 2000. notowanie
W piątek, 28 marca br. na antenie Polskiego Radia RDC wyemitowano 2000. notowanie „Listy Przebojów RDC”. Audycja nadawana jest w każdy piątek od 18:00 do 20:00.
04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
03.04.25, 23:10
| radio / audio » informacje
RMF FM po latach przerwy poszerza program o lokalne treści
Od 1 kwietnia br., Radio RMF FM wprowadziło emisje lokalnych treści w sześciu miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Trójmieście.
03.04.25, 18:24
| radio / audio » informacje
Nowy septet Marka Pospieszalskiego na żywo w Dwójce
Program 2 Polskiego Radia przygotował koncert w wykonaniu multiinstrumentalistów i improwizatorów - nowego septetu Marka Pospieszalskiego. W piątek, 4 kwietnia br. o godz. 18.00 w cyklu „Jazzowy Klub Polskiego Radia” muzycy zaprezentują premierowe utwory znanego saksofonisty. 
02.04.25, 18:15
| radio / audio » informacje
270 km na rowerach. Charytatywna wyprawa rowerowa dziennikarzy Radia VOX FM
Radio VOX FM organizuje charytatywną wyprawę rowerową, w której prezenterzy porannego programu „Pierwsza zmiana”: Julina Chren, Konrad Piwowarski i Paweł Pawelec pokonają w sumie aż 270 km na trasie Białystok-Lublin.
01.04.25, 15:30
| radio / audio » informacje
Nowy wymiar radia. RMF ON w odświeżonej odsłonie
Internetowa platforma audio RMF ON pojawiła się w odświeżonej odsłonie. Serwis ma wyróżniać się intuicyjnym layoutem oraz rozwiązaniami technologicznymi poprawiającymi komfort użytkowników. Nową wersję platformy promuje hasło „Nowy wymiar radia”. 
31.03.25, 13:00
| radio / audio » informacje
Marcin Wojciechowski przechodzi z Radia Zet do Jedynki. Zmiany w ramówce
1 kwietnia br. do zespołu Programu Pierwszego Polskiego Radia dołączy dziennikarz Marcin Wojciechowski, który wspólnie z Ulą Kaczyńską poprowadzi w nowej formule audycję „Folder Ulubione”. Zmienia się także wieczorne pasmo publicystyki i informacji.
31.03.25, 10:11
| radio / audio » ludzie
Awanse w redakcji Radia TOK FM
Tomasz Krzemiński awansuje na stanowisko zastępcy redaktora naczelnego Radia TOK FM, Olga Tanajewska zostanie sekretarzem redakcji, a z kolei Krzysztof Woźniak szefem anteny.
31.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Żądza pieniądza powraca do Radia ZET. Zmiany w ramówce stacji
31 marca br. rozpoczyna się antenowa zabawa, którą Radio ZET przygotowało na wiosnę dla swoich słuchaczy. Pula nagród wynosi 1,5 mln zł, a finał każdej rozgrywki będzie odbywał się w nowym popołudniowym paśmie – „Razem lepiej”.
30.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny i Pomiędzy w Radiu Nowy Świat
„Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny” i „Pomiędzy” to dwie nowe propozycje programowe, które zadebiutują na antenie Radia Nowy Świat.
Subskrybuj RSS działu radio / audio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.