08.08.11, 18:50
Kanały dziecięce w lipcu 2011 r.: Disney Junior wśród dzieci wygrywa już z MiniMini
Mimo wakacji, duża część kanałów dziecięcych odnotowała spadki - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 lipca 2011 r.
Mimo wakacji, duża część kanałów dziecięcych odnotowała spadki - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 lipca 2011 r. W targecie 4+ najczęściej oglądany jest Disney Channel (1,3 proc. udziałów w rynku). Jednak udział stacji w stosunku do lipca 2010 r. spadł o 15 proc. Drugie miejsce zajmuje Disney XD (spadek o 7 proc.), a trzecie Cartoon Network (spadek o 18 proc.). Na czwarte miejsce awansował Nickelodeon (wzrost aż o 85 proc.), piate zajmuje MiniMini, a szóste należy do nowego kanału Disney junior. Kolejne miejsca zajmują: Polsat JimJam (wzrost o 67 proc.), Boomerang (spadek o 2 proc.), BBC CBeebies (spadek o 65 proc.), ZigZag/Hyper (wzrost o 35 proc.).
W targecie 16-49 lat układ jest taki sam. Wygrywa Disney Channel (7,83 proc.; spadek o 18 proc.), drugie miejsce z niewielkim wzrostem (1 proc.) zajmuje Disney XD, a trzecie należy do Cartoon Network (spadek o 28 proc.).
Udział wybranych stacji w rynku TV w maju 2010 i 2011 r. w grupie 4+
wszyscy 4+ | ||||
lipiec | 2010 | 2011 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 77 537 | 1,533 | 68 535 | 1,300 |
Disney XD | 56 570 | 1,118 | 55 030 | 1,044 |
Cartoon Network | 49 789 | 0,984 | 42 748 | 0,811 |
Nickelodeon | 18 728 | 0,370 | 35 995 | 0,683 |
MiniMini | 39 784 | 0,786 | 34 191 | 0,649 |
Disney Junior | 29 425 | 0,558 | ||
Polsat JimJam | 8 527 | 0,169 | 14 921 | 0,283 |
Boomerang | 10 559 | 0,209 | 10 786 | 0,205 |
BBC CBeebies | 21 900 | 0,433 | 8 055 | 0,153 |
ZigZap/Hyper | 4 452 | 0,088 | 6 281 | 0,119 |
Udział wybranych stacji w rynku TV w maju 2010 i 2011 r. w grupie 4-15 lat
wszyscy 4-15 | ||||
lipiec | 2010 | 2011 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 40 221 | 9,556 | 35 755 | 7,828 |
Disney XD | 31 581 | 7,503 | 34 510 | 7,555 |
Cartoon Network | 30 595 | 7,269 | 24 039 | 5,263 |
Nickelodeon | 11 998 | 2,851 | 21 511 | 4,709 |
Disney Junior | 12 502 | 2,737 | ||
MiniMini | 15 118 | 3,592 | 10 740 | 2,351 |
Polsat JimJam | 3 832 | 0,911 | 6 542 | 1,432 |
Boomerang | 4 564 | 1,084 | 4 739 | 1,037 |
BBC CBeebies | 8 117 | 1,928 | 3 636 | 0,796 |
ZigZap/Hyper | 1 754 | 0,417 | 2 389 | 0,523 |
Dane udostępnione dzięki uprzejmości Atmedia. Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych (m.in. w Canal+, ale kino!, MiniMini, Kuchnia.tv, AXN, Disney XD, 13th Street Universal) oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn (m.in. w Axn.pl, Zyraffa.pl, TVS.pl) oraz serwisów dziecięcych Egmont. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach MTV Networks Polska: MTV Polska.
Komentarze