25.10.11, 12:40

Boska przyciągnęła tłumy przed ekrany. TVP zadowolona z sukcesu

Prawie 2,8 mln widzów zobaczyło Krystynę Jandę w Teatrze TV. TVP jest zadowolona z wyników oglądalności i zapowiada kolejne spektakle na żywo.

Wyemitowany 24 października 2011 r. na żywo - po ponad 50. latach przerwy – spektakl Teatru Telewizji „Boska” okazał się wielkim wydarzeniem medialnym. Przedstawienie Teatru  Telewizji z Krystyną Jandą w roli głównej, reżyserowane przez Andrzeja Domalika, spotkało się z ogromnym  zainteresowaniem widzów TVP1 i internautów.

Przed telewizorami nastawionymi na TVP1 zasiadło aż 2 776 tys. osób (dane TNS OBOP). Była to największa widownia Teatru Telewizji od ponad 11 lat, czyli od początku 2000 roku. Pierwsza część „Boskiej” zainteresowała   2 767 tys. widzów TVP1, a druga jeszcze więcej – 2 786 tys. osób. Średnie udziały w rynku widowni wyniosły 19,4 proc. (pierwszy akt – 17,3 proc., drugi – 21,7 proc.). Komedię oglądał więc co piąty Polak mający w tym czasie włączony telewizor.

„Boską” można było  obejrzeć tradycyjnie w TVP1, w TVP HD oraz  w sieci. Internetowa odsłona spektaklu „Boska”, podczas której telewizja publiczna umożliwiła internautom oglądanie transmisji z aż czterech różnych kamer, cieszyła się rekordową popularnością, porównywalną z największymi  imprezami sportowymi.  W dzień spektaklu strona www.boska.tvp.pl zanotowała 182 tys. odsłon. Imponująco prezentują się też statystyki odtworzeń materiału wideo – „Boska” transmitowana w internecie miała aż 118 tys. wyświetleń. Mechanizm transmisji z czterech różnych punktów widzenia spodobał się widzom uczestniczącym w przedstawieniu poprzez stronę internetową. Każdy z czterech oddzielnych sygnałów pokazujących wydarzenia na scenie zanotował co najmniej 20 tys. wyświetleń. Co ciekawe – najwięcej z nich nie uzyskał pokaz realizacyjny (czyli ten sam, który szedł na antenie TVP1), lecz jedna z kamer „bocznych”. Miała prawie 42 tys. wyświetleń.

Jak dowiedział się portal mediafm.net, TVP jest zadowolona z wyników oglądalności. "To niewątpliwie  prestiżowy sukces telewizji publicznej, świadczący że taki gatunek programów interesuje dużą widownię" - poinformowało mediafm.net Centrum Informacji TVP S.A. Planowane jest przedstawienie kolejnych spektakli na żywo, ale terminy nie zostały na razie jeszcze ustalone.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.