01.12.11, 18:02

Jak bezpiecznie kupić prezent w Internecie?

Już niedługo rozpocznie się gorączka świątecznych zakupów. W tym roku zapewne kolejne osoby przekonają się, że bardzo wygodne jest wyszukiwanie i kupowanie prezentów w Internecie. Expander ostrzega jednak, aby nie zapomnieć przy tym o podstawowych zasadach bezpieczeństwa - pisze w swoim artykule Jarosław Sadowski, analityk firmy Expander.

Już niedługo rozpocznie się gorączka świątecznych zakupów. W tym roku zapewne kolejne osoby przekonają się, że bardzo wygodne jest wyszukiwanie i kupowanie prezentów w Internecie. Expander ostrzega jednak, aby nie zapomnieć przy tym o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

Co roku zwiększa się liczba Polaków dokonujących zakupów przez Internet. Sprzyja temu zwłaszcza okres przedświąteczny, kiedy poszukujemy prezentów dla swoich bliskich. W Internecie znacznie szybciej i przy mniejszym wysiłku możemy znaleźć coś wyjątkowego. Niestety  nie zawsze wiemy jak bezpiecznie za takie zakupy zapłacić.

Jedną z najpopularniejszych w Polsce form płatności w Internecie są specjalne przelewy bankowe. W odróżnieniu od standardowego przelewu nie musimy wypełniać formularza, wpisywać do niego numeru konta odbiorcy, ani oczekiwać aż sprzedawca otrzyma pieniądze. Taka płatność polega bowiem na tym, że ze strony internetowej sklepu jesteśmy przenoszeni na stronę swojego banku. Tam po zalogowaniu się pojawia się już wypełniona formatka przelewu z wpisaną kwotą i numerem rachunku sklepu. Wystarczy zaakceptować ją hasłem jednorazowym i pieniądze już po chwili trafiają  sprzedawcy.

Expander ostrzega, że nigdy nie należy podawać swoich bankowych loginów i haseł do logowania się na innych stronach internetowych niż strona banku. Hasła wpisujemy więc dopiero, gdy po dokonaniu zakupu zostaniemy przeniesieni na stronę banku. Dodatkowo decydując się na tego rodzaju płatność należy pamiętać o tym, że sklep otrzyma nasze pieniądze jeszcze zanim  wyśle towar. Warto więc z tego rozwiązania korzystać jedynie w sklepach znanych i cieszących się dobra opinią.

Większe bezpieczeństwo daje nam natomiast płatność kartą. W przypadku, gdy nie otrzymamy zamówionego towaru lub będzie się on znacząco różnił się od opisu na stronie sprzedawcy możemy złożyć w banku reklamację. Bank może nam pomóc w takiej sytuacji, ale tylko pod warunkiem, że zapłaciliśmy kartą. Przepisy regulujące takie płatności pozwalają bowiem na dokonanie tzw. obciążenia zwrotnego. W praktyce oznacza ono, że pieniądze od nieuczciwego sprzedawcy wracają do poszkodowanego klienta.

Niezależnie jednak od formy płatności, zanim dokonamy zakupów w danych sklepie internetowym warto poszukać opinii na jego temat. Dodatkowo nie warto zwlekać z zakupami do ostatniej chwili. Tuz przed świętami przesyłek jest bowiem tak dużo, że kurierzy nie nadążają z ich dostarczaniem. Lepiej więc dokonać zamówienia wcześniej, aby nie  okazało się, że prezent dotrze dopiero po świętach.

Jarosław Sadowski
analityk firmy Expander
www.expander.pl

Komentarze

Powiązane

13.03.23, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Onet nawiązuje współpracę podcastową i muzyczną z Radiem 357
W piątek 10 marca br., aplikacja Onet Audio wzbogaciła się o podcasty przygotowane przez zespół Radia 357. Do najpopularniejszych podcastów w Polsce dołączy ponad 80 odcinków podcastów Radia 357.
09.03.23, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Słynne głosy w nowej kampanii platformy Audioteka
8 marca br. miała miejsce premiera nowego spotu reklamowego Audioteki. Krótki klip zabiera widza w animowaną podróż przez historie i gatunki, które można poznać dzięki produkcjom dostępnym w katalogu marki. 
09.03.23, 16:00
| internet » ludzie
Magdalena Wysocka na czele zespołu Programmatic w Grupie OLX
Grupa OLX zmianach wprowadza zmiany organizacyjne w strukturze zespołu programmatic. Do tej pory każdy z rynków europejskich OLX, m.in. Polska, Ukraina, Rumunia, Bułgaria, Portugalia w obszarze programmatic obsługiwany był przez osobne, samodzielne zespoły zarządzane na szczeblach lokalnych.
09.03.23, 12:00
| internet » ludzie
Piotr Kozłowski redaktorem naczelnym serwisu Autoswiat.pl od kwietnia
Piotr Kozłowski przechodzi do redakcji Autswiat.pl i od 1 kwietnia 2023 r. obejmie funkcję redaktora naczelnego serwisu. Z kolei Robert Rybicki, dotychczasowy szef redakcji, obejmie nowe stanowisko menedżera ds. paid content i lead generation w Autoswiat.pl.
09.03.23, 10:00
| internet » ludzie
Sylwester Kubiak awansuje w Gemius w Polsce. Został Dyrektorem Sprzedaży
Na początku marca br. Sylwester Kubiak objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Gemius w Polsce. W nowej roli będzie odpowiadał za planowanie i wdrażanie strategii sprzedaży na rynku polskim oraz współpracę z kluczowymi klientami.
08.03.23, 10:28
| internet » informacje
Okres w moim życiu. Gazeta.pl rusza z akcją społeczną
„Okres w moim życiu” to kampania społeczna Gazeta.pl i inicjatywy TakDlaPodpasek.pl, realizowana wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest normalizacja tematu menstruacji oraz zaapelowanie o wprowadzenie do polskich szkół darmowych środków higieny osobistej i edukacji menstruacyjnej. 
06.03.23, 08:42
| internet » informacje
Instytut Jagielloński uruchamia platformę Jagielloński Research
Instytut Jagielloński, ośrodek analityczny specjalizujący się w zagadnieniach energetyki i gospodarki, uruchamia nową platformę analityczną. Jagielloński Research zawiera dane, które mają byćaktualizowane kilka razy dziennie i wzbogacone o wizualizacje i interaktywne wskaźniki.
03.03.23, 09:10
| radio » ludzie | internet » ludzie
Paweł Tabędzki szefem wydawców online serwisów stacji muzycznych z portfolio GRA
Paweł Tabędzki objął funkcję szefa wydawców online, odpowiedzialnego za serwisy i aplikacje stacji muzycznych z portfolio Grupy Radiowej Agory – Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia.
01.03.23, 18:03
| internet » ludzie
Monika Maszkiewicz przechodzi z Party.pl do Iberion
Na początku marca br. do grupy mediowo-społecznościowej Iberion dołączyła Monika Maszkiewicz, która wcześniej związana była z portalem Party.pl.
28.02.23, 10:37
| internet » ludzie | reklama & PR » ludzie
Katarzyna Wiatkowska awansuje w Gazeta.pl. Będzie kierować działem współpracy z reklamodawcami
Katarzyna Wiatkowska objęła stanowisko szefowej działu współpracy z reklamodawcami w Gazeta.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.