20.12.11, 15:38

YouTube: Najczęściej oglądane filmy wideo w 2011 roku w Polsce i na świecie

Co internauci w Polsce i na świecie oglądali w serwisie YouTube?

Na YouTube co minutę trafia aż 48 godzin materiałów wideo z całego świata. W 2011 r. klipy zostały obejrzane łącznie ponad 1 000 000 000 000 (bilion) razy.

W skali globalnej, najczęściej oglądane materiały w 2011 roku dotyczyły ludzi, miejsc oraz faktów, które przykuły uwagę i pobudziły wyobraźnię. Duża część najczęściej oglądanych materiałów dotyczyła relacjonowanych również przez media wydarzeń, między innymi trzęsienia ziemi i fali tsunami w Japonii, „arabskiej wiosny”, czy śmierci Osamy Bin Ladena. Na YouTube internauci chętnie sprawdzają na przykład, jak zawiązać krawat lub szalik na 25 sposobów. Jednak największą popularnością cieszyły się filmy, w których gwiazdami są zwierzęta domowe i dzieci.

YouTube przygotowało rankingi najpopularniejszych klipów tworzonych przez polskich użytkowników, najpopularniejszych teledysków w Polsce i na świecie oraz najpopularniejszych klipów wśród społeczności YouTube.

POLSKA:
W 2011 największą oglądalność wśród polskich użytkowników YouTube miały filmy:
1. projekt warszawiak : nie ma cwaniaka na warszawiaka (dir.k.skonieczny&m.starzecki), krzystekskonieczny, 3447658 odtworzeń
2. Pale kid from Poland - MC 'Silk', raps in 2 languages, 10% faster than, ciupas, 2645454 odtworzeń
3. Ukryty polski - MEGA MIX !!!, Cybermarianpl, 1959964 odtworzeń
4. KlejNuty - Krzysiu, Klejnuty, 1645908 odtworzeń
5. Niekryty Krytyk ocenia: Telezakupy, Macfra84, 1624776 odtworzeń

Ranking obejmuje materiały przygotowywane przez użytkowników, więc na liście nie znalazł się występ Michała Szpaka z X Factora (prawie 2,2 mln odtworzeń) oraz wirusowa reklama Tesco z księdzem Natankiem (1,8 mln odtworzeń) - zajęłyby odpowiednio 3. i 5. miejsce.

Najczęściej oglądanymi polskimi wideoklipami były:

1.    GrubSon ft Emilia - Naprawimy to (official video) HD, 4434281 odtworzeń
2.    Blue Cafe - Buena, 4421072 odtworzeń
3.    Ewa Farna - Bez Lez, 4129756 odtworzeń
4.    Ewa Farna - Ewakuacja, 4072057 odtworzeń
5.    Grube Jointy - donGURALesko (prod.Matheo), 4060857 odtworzeń
6.    Pezet - Co mam powiedzieć (prod. Sidney Polak), 3850681 odtworzeń
7.    Mini Disco - Kaczuszki, 3570076 odtworzeń
8.    "Ostatnia nocka" Yugopolis i Maciej Maleńczuk, 3294837 odtworzeń
9.    Sylwia Grzeszczak - Małe rzeczy, 3042463 odtworzeń
10.   Hemp Gru - Jedność ft. Żary JLB, Banda de Chicas [VIDEO] (DIIL.TV, 3010505 odtworzeń

Najczęściej oglądanymi zagranicznymi teledyskami muzycznymi na YouTube w Polsce były:
1.    Jennifer Lopez - On The Floor ft. Pitbull
2.    Pitbull - Rain Over Me ft. Marc Anthony
3.    Mirami - Sexualna ft. Vova Zi Lvova
4.    Rihanna - Man Down
5.    Dj Antoine vs Timati feat. Kalenna - Welcome to St. Tropez (DJ Antoine vs Mad Mark Remix)
6.    Shakira - Rabiosa (English Version) ft. Pitbull
7.    LMFAO - Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock
8.    LMFAO - Sexy and I Know It
9.    Pitbull - Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer
10.  Rihanna - We Found Love ft. Calvin Harris

ŚWIAT
Najczęściej oglądanymi materiałami wideo na świecie były:

1.    Rebecca Black - Friday (OFFICIAL VIDEO)
2.    Ultimate Dog Tease
3.    Jack Sparrow (feat. Michael Bolton)
4.    Talking Twin Babies - PART 2 - OFFICIAL VIDEO
5.    Nyan Cat [original]
6.    Look At Me Now - Chris Brown ft. Lil Wayne, Busta Rhymes (Cover by @KarminMusic)
7.    The Creep (feat. Nicki Minaj & John Waters)
8.    Maria Aragon - Born This Way (Cover) by Lady Gaga
9.    The Force: Volkswagen Commercial
10.    Cat mom hugs baby kitten

Najczęściej oglądanymi teledyskami na świecie, umieszczonymi przez wytwórnie muzyczne były:

1.    Jennifer Lopez - On The Floor ft. Pitbull
2.    LMFAO - Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock
3.    Bruno Mars - The Lazy Song [Official Video]
4.    Nicki Minaj - Super Bass
5.    Pitbull - Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer
6.    Pitbull - Rain Over Me ft. Marc Anthony
7.    Jessie J - Price Tag ft. B.o.B.
8.    LMFAO - Sexy and I Know It
9.    Katy Perry - E.T. ft. Kanye West
10.  Katy Perry - Last Friday Night (T.G.I.F.)

(wszystkie dane z 16 grudnia 2011)

YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 11 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.