16.12.11, 14:57

Raport Google: Czego szukali Polacy w 2011 r.?

W 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był „kwejk”, wśród wyszukiwanych osób – „Adele”, a pierwszą Polką na liście okazała się Maja Sablewska.

Google przedstawił Zeitgeist 2011, czyli doroczne zestawienie haseł najczęściej wpisywanych oraz najszybciej zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Jest ono spojrzeniem na miniony rok ze zbiorowej perspektywy zainteresowań internautów, a jednocześnie swoistym barometrem najważniejszych wydarzeń i najgorętszych trendów.

W Polsce w 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był „kwejk”, czyli serwis satyryczny tworzony przez internatów. Na kolejnej pozycji znalazła się gra komputerowa „minecraft”, którą pasjonują się fani budowania i tworzenia wirtualnego świata. Wśród wyszukiwanych osób najbardziej rosło zainteresowanie Adele, a pierwszą Polką na tej liście okazała się Maja Sablewska.

Wyszukiwania najszybciej zyskujące na popularności w Polsce w 2011 roku:

1. kwejk
2. minecraft
3. facebook.pl
4. spis powszechny
5. x factor
6. sala samobójców
7. przepis na życie
8. prosto w serce
9. tablica.pl
10. adele

Osoby najszybciej zyskujące na popularności

1. adele
2. amy winehouse
3. maja sablewska
4. kate middleton
5. andrzej lepper
6. grubson
7. jan paweł II
8. ewa farna
9. nicole scherzinger
10. honorata skarbek

Google przygotował także zestawienia haseł o rosnącej popularności w Polsce dla kilku kategorii tematycznych, takich jak filmy, jedzenie, muzyka, sport, podróże, zwierzęta domowe, gry komputerowe i programy telewizyjne. 

Filmy
1. sala samobójców
2. piekielna zemsta
3. transformers
4. kowboje i obcy
5. turysta
6. oszukać przeznaczenie 5
7. czarny łabędź film
8. mgła
9. red
10. american pie 8

Jedzenie
1. polędwiczki i wieprzowe przepisy
2. tłusty czwartek 2011
3. sałatka z ogórków
4. ogórki małosolne przepis
5. chleb dukana
6. oreo
7. cukinia przepisy
8. biszkopt przepis
9. nalewka z malin
10. żurek przepis

Muzyka
1. maleńczuk ostatnia nocka
2. nowości muzyczne 2011
3. varius manx przebudzenie
4. kayah za późno
5. blue cafe buena
6. przystanek woodstock 2011
7. disco polo 2011
8. zakopower boso
9. rihanna man down
10. selah sue

Sport
1. adamek kliczko
2. us open 2011
3. euro 2012
4. liga mistrzów 2011
5. liga światowa 2011
6. wimbledon 2011
7. kliczko haye
8. copa america 2011
9. eurobasket 2011
10. polska argentyna

Podróże
1. chorwacja
2. bułgaria
3. seszele
4. tunezja
5. lazurowe wybrzeże
6. wyspy kanaryjskie
7. malediwy
8. dominikana
9. sardynia
10. dubaj

Zwierzęta domowe
1. terraria
2. piesek boo
3. husky adopcje
4. zaklinacz psów
5. rasy psów małych
6. maltańczyk miniaturka
7. pomeranian
8. imię dla konia
9. papuga żako
10. owczarek szwajcarski

Gry komputerowe
1. minecraft
2. friv
3. hax Ball
4. goodgame mafia
5. shake fidget
6. battlefield 3
7. symulatory farmy 2011
8. nickelodeon gry
9. skyrim
10. fifa 12

Produkcje telewizyjne
1. x factor
2. przepis na życie
3. prosto w serce
4. rodzinka.pl
5. pamiętniki wampirów
6. triumf miłości
7. top model
8. pierwsza miłość
9. plotkara
10. californication

W 2011 roku światowe rankingi w kategorii najszybciej zyskujących na popularności haseł otwiera Amerykanka Rebecca Black z piosenką „Friday”.

Hasła najszybciej zyskujące na popularności w 2011 roku na świecie:
1. rebecca black
2. google+
3. ryan dunn
4. casey anthony
5. battlefield 3
6. iphone 5
7. adele
8. 東京 電力(TEPCO) [Elektrownia jądrowa w Tokio]
9. steve jobs
10. ipad 2

Co to jest Zeitgeist? Pod koniec każdego roku Google przygotowuje zestawienie „Zeitgeist” (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”), podsumowujące miliardy zapytań wpisywanych codziennie przez internautów w okno wyszukiwarki na całym świecie. Oprócz list wiodących wyszukiwań roku 2011, Google oferuje również kilka ogólnodostępnych narzędzi, takich jak Google Trends i Statystyki Wyszukiwarki Google, które umożliwiają samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie, a nawet z prognozą na przyszłość. Narzędzia Google nigdy nie pozwalają na identyfikację poszczególnych użytkowników, a badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.