26.12.11, 15:00

Listopad 2011 r.: Cartoon Network nowym liderem wśród kanałów dziecięcych

Na pierwsze miejsce wśród stacji dziecięcych awansował Cartoon Network.

Na pierwsze miejsce wśród stacji dziecięcych awansował Cartoon Network  - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 30 listopada 2011 r.

Stacja w grupie ogólnej w porównaniu z analogicznym okresem z 2010 roku zwiększyła swój udział w rynku o 5,4 proc. (do 0,88  proc.). Drugie miejsce zajmuje Disney Channel (ubiegłoroczny lider), któremu udział spadł aż o 22,8 proc. Trzecie miejsce zajmuje Disney XD (spadek o 9,4 proc.). Duży wzrost zanotowała stacja teleTOON+ (aż o 82,5 proc.). To zasługa rebrendingu stacji.

W grupie docelowej dla większości stacji dziecięcych  (czyli 4-15 lat) także wygrywa Cartoon Network (wzrost o 1,9 proc.). Na drugim miejscu jest Disney XD (spadek o 5,5 proc.). Na trzecie awansował Nickelodeon (wzrost o 23,8 proc.). Na czwarte spadł Disney Channel (o 21,1 proc.).

W listopadzie Cartoon Network zajął też 2 miejsce, za Polsatem, w grupie wiekowej 4-15 w rankingu oglądalności wszystkich kanałów dostępnych dla odbiorców telewizji kablowej i satelitarnej. Przez cały miesiąc Cartoon Network był również numerem 1 wśród wszystkich kanałów w grupie wiekowej 4-9 oraz wśród chłopców w wieku 4-15. Cartoon Network zdominował listopadowe zestawienie 10 najpopularniejszych programów emitowanych w stacjach dla dzieci (w grupie 4-15, k/s). Znalazło się w nim osiem seriali, które można zobaczyć na antenie stacji. Animowany serial „Scooby-Doo! I Brygada Detektywów” opowiadający o najnowszych przygodach najpopularniejszego animowanego psa był najchętniej oglądanym serialem stacji, podczas gdy cieszący się ogromną popularnością teleturniej „Ben 10: Ostateczne Wyzwanie”, utrzymał wysoki wynik zajmując drugą pozycję. Mocnym startem może również pochwalić się „Niesamowity świat Gumballa”, nagrodzony dziecięcą nagrodą BAFTA, który zadebiutował w polskim Cartoon Network 8 listopada i uplasował się na 3 miejscu wśród najchętniej oglądanych seriali stacji w listopadzie.

Udział wybranych stacji w rynku telewizyjnym w targecie 4+

listopad 2010   2011  
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Cartoon Network 55 428 0,832 56 911 0,877
Disney Channel 61 658 0,926 46 370 0,715
Disney XD 50 214 0,754 44 334 0,683
MiniMini+ 42 494 0,638 38 791 0,598
Nickelodeon 29 792 0,447 35 724 0,550
Disney Junior      31 966 0,493
Polsat JimJam  14 633 0,220 17 861 0,275
Boomerang 20 880 0,314 16 709 0,257
teleTOON+  5 339 0,080 9 486 0,146
BBC CBeebies 29 148 0,438 9 064 0,140

Udział wybranych stacji w rynku telewizyjnym w targecie 16-49 lat

listopad 2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Cartoon Network 32 320 5,960 31 008 6,072
Disney XD 30 532 5,630 27 156 5,318
Nickelodeon 20 564 3,792 23 978 4,696
Disney Channel 31 914 5,885 23 707 4,642
MiniMini+ 17 704 3,265 15 463 3,028
Disney Junior      13 050 2,556
Boomerang 9 761 1,800 7 334 1,436
Polsat JimJam  4 650 0,857 4 926 0,965
teleTOON+  2 422 0,447 4 409 0,863
BBC CBeebies 11 055 2,039 3 902 0,764

Dane udostępnione dzięki uprzejmości Atmedia. Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn oraz serwisów dziecięcych Egmont. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach internetowych.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.