19.01.12, 15:57

Domeny .XXX - duże firmy zaspały

Od kilku miesięcy można starać się o seks-domenę .XXX. Jednak duże polskie firmy wykazały w tym temacie ignorancję. Nie dostrzegły, że niewłaściwie wykorzystane domeny, mogą godzić w wizerunek i narazić na niepotrzebne koszty.

Od kilku miesięcy można starać się o seks-domenę .XXX. Jednak duże polskie firmy wykazały w tym temacie ignorancję. Nie dostrzegły, że niewłaściwie wykorzystane domeny, mogą godzić w wizerunek i narazić na niepotrzebne koszty.

"Pomimo szumu informacyjnego wokół końcówki .XXX, można dojść do wniosku, że wiele firm działających na polskim rynku, ale także światowe korporacje, zbagatelizowały jej pojawienie się" - mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. W konsekwencji osoby prywatne zarejestrowały domeny, zawierające powszechnie znane nazwy. Przykładem może być gazeta.xxx, do której prawo rościć może sobie wielki polski wydawca -  Agora S.A.

Bardzo ciekawa jest również sytuacja sektora bankowego, który wyjątkowo ceni sobie kwestie wizerunkowe. Domeny takie jak: aliorbank.xxx, eurobank.xxx, ingbank.xxx, polbank.xxx, pocztowy.xxx czy pekao.xxx, trafiły w prywatne ręce i mogą być wykorzystane w dowolny sposób, np. do stworzenia serwisów adekwatnych do zastosowanej końcówki lub też do ataków phishingowych.

Wiele instytucji odpowiednio wykorzystało możliwość zablokowania swojej domeny. Specjalnie w tym celu, podczas procesu wprowadzania .XXX, oferowano możliwość blokady nazw, naruszających zarejestrowany znak towarowy. 6 grudnia 2011 r. nastąpiło uwolnienie domeny .XXX (otwarta rejestracja). Firmy, które nie skorzystały z okazji wcześniej, ruszyły po adresy z trzema iksami, chroniąc się przed zakusami cybersquatterów. Na czas zareagowały m.in.: Bank BPH, Citi Handlowy, mBank i PKO BP.

"W ostatnich dniach pojawiło się mnóstwo seks-wizytówek pod domenami .XXX znanych marek. To pobudziło wyobraźnię wielu osób. Niestety, dla wielu cennych polskich marek wątpliwa to promocja" – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.

Organy, które zajmują się rozstrzyganiem sporów o domeny (np. WIPO lub National Arbitration Forum), mają coraz więcej pracy w związku z porno-adresami. Ostatnimi głośnymi przykładami mogą być pozwy dotyczące domen FoxStudios.xxx oraz RichardBranson.xxx.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.