31.01.12, 17:56

Konkurs Kulinarny: I etap rozpoczęty

30. stycznia br. rozpoczął się I Etap Konkursu Kulinarnego, dedykowanego studentom wyższych szkół gastronomicznych, organizowanego w ramach kampanii "Original Flavors. The Mediteranean Essence", współfinansowanej przez Unię Europejską i Ministerstwo Rolnictwa Hiszpanii.

30. stycznia br. rozpoczął się I Etap Konkursu Kulinarnego, dedykowanego studentom wyższych szkół gastronomicznych, organizowanego w ramach kampanii "Original Flavors. The Mediteranean Essence", współfinansowanej przez Unię Europejską i Ministerstwo Rolnictwa Hiszpanii. W ramach programu swoje produkty promują organizacje Chronionych Nazw Pochodzenia Beana, Ribera del Duero i Fundacja Szynki Serrano.

Do wzięcia udziału w konkursie organizatorzy kampanii zaprosili studentów dwóch najlepszych wyższych szkół gastronomicznych w Polsce. Zadaniem studentów jest przygotowanie i zgłoszenie w konkursie autorskiego przepisu z wykorzystaniem minimum jednego z trzech promowanych w ramach kampanii produktów: oliwy z oliwek Beana, wina Ribera del Duero i szynki Serrano.

Autor zwycięskiego przepisu otrzyma nagrodę główną w postaci sześciotygodniowego stażu w słynnej hiszpańskiej restauracji Casa Jose znajdującej się historycznym miasteczku Aranjuez (region Madrytu) w Hiszpanii. Restauracja ta może się poszczycić m.in. nagrodą Grand Prix przynawaną przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną, czy gwiazdką przewodnika Michelin. Szef kuchni - Fernando del Cero, to innowacyjny restaurator, który aktwynie wspiera regionalne produkty, wykorzystując jej w swojej kuchni. Zasiądzie w jury konkursu obok przedstawicieli organizatora.

Informacje o konkursie i regulamin dostępne są na stronach szkół, a także na profilu Kuchnia Hiszpańska na Facebooku.

Kampania ma na celu pokazanie, że promowane produkty o chronionej nazwie pochodzenia posiadają atrybuty lub szczególne cechy jakościowe, które odróżniają je od pozostałych produktów tego samego gatunku. Ponadto, są one gwarancją jeśli chodzi o metody produkcji i przetwarzania oraz kontrolę jakości.

Organizatorem kampanii jest hiszpańska Agencja Gaia Communicacion. Za koordynację  działań w Polsce odpowiada Agencja Reklamowa Orangeblue.

Komentarze

Powiązane

21.03.25, 16:09
| kultura » informacje
Tomasz Jagiełło laureatem nagrody UNIC Achievement Award 2025
Tomasz Jagiełło, założyciel, prezes zarządu i dyrektor generalny sieci kin Helios, otrzyma europejską branżową nagrodę UNIC Achievement Award. To wyróżnienie przyznawane jest profesjonalistom z branży kinowej za wybitne osiągnięcia. 
09.03.25, 23:00
| radio / audio » informacje | kultura » książki
Superprodukcja Audioteki i Wydawnictwa SQN ‒ „Grom. Wojna runów”
12 lutego br. premierę miała pierwsza wspólna superprodukcja Audioteki oraz Wydawnictwa SQN ‒ „Grom. Wojna runów”. Ta wciągająca od samego początku historia, została zrealizowana na podstawie książki Marcina Mortki.
08.03.25, 12:00
| kultura » książki
Premiera książki „Głupie zwierzęta Polski i jak je znaleźć. Przewodnik świadomego obserwatora”
26 marca 2025 roku odbędzie się premiera książki „Głupie zwierzęta Polski i jak je znaleźć. Przewodnik świadomego obserwatora” autorstwa Marka Maruszczaka. Ta publikacja wydawnictwa Znak Koncept zaskoczy i rozbawi nawet najbardziej doświadczonych pasjonatów przyrody.
06.03.25, 06:00
| prasa » informacje | kultura » książki
Dziesięć reportaży w walce o prestiżową nagrodę Kapuścińskiego
Jury wyłoniło dziesięć najlepszych reportaży wydanych po polsku w 2024 roku, z czego cztery to książki polskich autorów, a sześć to tłumaczenia. Finał 16. edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego, organizowanej przez Miasto Stołeczne Warszawa i „Gazetę Wyborczą”, odbędzie się w połowie maja.
02.03.25, 21:50
| kultura » informacje
The Batman – nowa kolekcjonerska moneta od Mennicy Gdańskiej oraz Warner Bros. Discovery Global Consumer Products
"The Batman" to nowa moneta kolekcjonerska dla pasjonatów uniwersum DC powstała we współpracy Mennicy Gdańskiej oraz Warner Bros. Discovery Global Consumer Products (WBDGCP). Numizmat został zaprezentowany 20 lutego 2025 r.
28.02.25, 16:45
| radio / audio » informacje | kultura » informacje
Radio Kraków nagrodzi najważniejsze wydarzenia kulturalne roku. Uroczysta gala już 3 marca
W poniedziałek, 3 marca br. o godz. 18.05 w Studiu im. Romany Bobrowskiej odbędzie się Gala wręczenia najważniejszych kulturalnych nagród Radia Kraków: Marek i Supermarki Radia Kraków za 2024 rok oraz Radiowej Nagrody im. Romany Bobrowskiej.
27.02.25, 21:00
| kultura » informacje
Bukiet lisów ‒ ekskluzywna kolekcja porcelany Fabryki Porcelany AS Ćmielów
Fabryka Porcelany AS Ćmielów prezentuje nową odsłonę unikatowej edycji filiżanek na 2025 rok – zaprojektowanej w nurcie art déco przez Marisę de Lempicka. Dekoracje kolekcji „Bukiet lisów” przygotowała Pola Dwurnik. 
26.02.25, 09:09
| kultura » film
14. edycja Festiwalu Filmowego Hommage à Kieślowski - Końce i początki
14. Festiwal Filmowy Hommage à Kieślowski odbędzie się w dniach 29-31 sierpnia 2025 r. w Sokołowsku. Hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmi "Końce i początki".
24.02.25, 22:12
| kultura » książki
Wydawnictwo Znak i Fundacja Wisławy Szymborskiej będą dalej współpracować
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak oraz Fundacja Wisławy Szymborskiej podpisały umowę partnerstwa wydawniczego na kolejne 10 lat.
14.02.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | kultura » film
Gala Orłów wraca na antenę Telewizji Polskiej
Dwie dokumentalne koprodukcje TVP znalazły się wśród filmów nominowanych w 27. edycji Polskich Nagród Filmowych Orły: „8. Dzień Chamsinu” w reż.Zviki Gregory Portnoya oraz „Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa” w reż. Elizy Kubarskiej. Telewizja Polska po ośmiu latach wraca do roli oficjalnego nadawcy i partnera telewizyjnego Orłów. 
Subskrybuj RSS działu kultura: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.