13.02.12, 22:28

Kanały tematyczne w styczniu 2012 r.: Stacja TVN24 wciąż bezkonkurencyjna

Najpopularniejszym kanałem tematycznym w styczniu 2012 r. pozostał wciąż TVN24 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 stycznia 2012 r.

Najpopularniejszym kanałem tematycznym w styczniu 2012 r. pozostał wciąż TVN24 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 stycznia 2012 r.

TVN24 osiągnęła 2,89 proc. udziałów w rynku telewizyjnym w grupie ogólnej (spadek o 7,2 proc.). Na drugie miejsce awansował Eurosport z wynikiem 0,87 proc. (wzrost o 19,7 proc.). Na trzecie awansował Polsat News (wzrost o 17,5 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie kanały jak: Cartoon Network (spadek o 5,9 proc.), Disney Channel (spadek o 21,4 proc.), AXN (wzrost o 12,3 proc.), Disney XD (spadek o 12,8 proc.), Discovery (spadek o 3,1 proc.), National Geographic Channel (wzrost aż o 105,5 proc.) i Disney Junior (rok temu nieobecny). Drugą dziesiątkę otwiera kanał TVP Seriale ze wzrostem aż o 201,6 proc. Dobrze radzi sobie Nickeloden (wzrost o 24,7 proc.), a tuż za nim jest MiniMini+ (spadek o 11,3 proc.). Wzrosły widownie kanałów lifestylowych Polsatu: zarówno Polsatu Play, jak i Polsatu Cafe. Na 30. miejscu uplasował sie jeden z najmłodszych kanałów - Polo tv (0,26 proc. udziału w rynku).

Nieco inaczej wygląda zestawienie kanałów tematyczncyh w grupie 16-49 lat. Liderem także i tu jest TVN24 (spadek o 8,1 proc.). Drugie miejsce zajmuje AXN (spadek o 9,1 proc.), a trzecie VIVA Polska (spadek o 16,2 proc.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce znajdują sie: Discovery (spadek o 7,9 proc.), National Geographic (wzrost aż o 125,6 proc.), Disney Channel (spadek o 29,3 proc.), Eurosport (wzrost o 24,7 propc.), TVN Turbo (wzrost o 6,5 proc.), Comedy Central (wzrost o 18,6 proc.) i TVP Seriale (wzrost aż 274,4 proc.).  Duża dynamikę wzrostu osiągnął także kanał TLC (wzrost o 13,9 proc.), TVN Style (wzrost o 16,9 proc.), Kino Polska (wzrost o 24,7 proc.), FOXLife (aż o 68,8 proc.), TVP Sport (o 31,3 proc.), Comedy Central Family (wzrost o 48,3 proc.) i Eska TV (wzrost o 86,4 proc.).

Udział stacji tematycznych w rynku telewizyjnym w targecie 4+

styczeń 2011 2012
Stacja SHR % SHR % 
TVN24 3,118 2,895
Eurosport 0,73 0,874
Polsat News 0,737 0,866
Cartoon Network 0,884 0,832
Disney Channel 1,021 0,803
AXN 0,71 0,797
Disney XD 0,773 0,674
Discovery 0,655 0,635
National Geographic 0,292 0,6
Disney Junior    0,563
TVP Seriale 0,185 0,558
Nickelodeon 0,446 0,556
MiniMini+ 0,613 0,544
VIVA Polska 0,582 0,492
TVN Turbo 0,38 0,474
Kino Polska 0,399 0,463
TLC 0,398 0,448
TVN Style 0,363 0,436
Polsat Sport 0,383 0,429
TVP Sport 0,314 0,421
Comedy Central 0,344 0,382
ale kino+ 0,336 0,345
Polsat Film 0,367 0,321
HBO 0,371 0,302
Polsat Cafe 0,256 0,294
Polsat Play 0,205 0,291
13th Street Universal  0,317 0,288
Discovery Science 0,281 0,275
Boomerang 0,324 0,267
Polo TV   0,262

Udział stacji tematycznych w rynku telewizyjnym w targecie 16-49 lat

styczeń 2011 2012
Stacja SHR % SHR % 
TVN24 2,178 2,001
AXN 1,091 0,992
VIVA Polska 1,113 0,933
Discovery 1,006 0,927
National Geographic 0,371 0,837
Disney Channel 1,047 0,74
Eurosport 0,572 0,713
TVN Turbo 0,66 0,703
Comedy Central 0,585 0,694
TVP Seriale 0,18 0,674
TLC 0,561 0,639
Cartoon Network 0,636 0,626
Polsat News 0,583 0,623
Disney Junior    0,587
TVN Style 0,479 0,56
HBO 0,628 0,534
Kino Polska 0,425 0,53
4fun.tv 0,55 0,494
Disney XD 0,564 0,479
MiniMini+ 0,662 0,462
FOXLife 0,269 0,454
Polsat Film 0,533 0,43
Polo TV   0,426
TVP Sport 0,323 0,424
Polsat Sport 0,393 0,408
Discovery Science  0,449 0,392
Nickelodeon 0,301 0,383
Polsat Cafe 0,337 0,378
Comedy Central Family 0,24 0,356
Eska TV 0,191 0,356

Dane udostępnione dzięki uprzejmości Atmedia. Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn oraz serwisów dziecięcych Egmont. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach internetowych.

Komentarze

Powiązane

18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
17.07.24, 16:30
| telewizja / VOD » ludzie
Paulina Sykut-Jeżyna, Agnieszka Hyży, Krzysztof Ibisz i Maciej Rock wśród gospodarzy pasma halo tu polsat
Jesienią w Polsacie ruszy zapowiadane już nowe pasmo poranne. „halo tu polsat” będzie emitowane w każdy weekend - od piątku do niedzieli. Program poprowadzą trzy pary dziennikarzy w tym Paulina Sykut-Jeżyna z Krzysztofem Ibiszem oraz Agnieszka Hyży z Maćkiem Rockiem.
17.07.24, 10:01
| telewizja / VOD » informacje
Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski przechodzą z TVN24 do TVP INFO. Poprowadzą nowy format
Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski pożegnali się z widzami „Szkła Kontaktowego” (TVN24). Para poprowadzi od 2 września br. nowy format na antenie TVP INFO.
17.07.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
482 transmisje w każdym sezonie do 2027 roku. Betclic 1. Liga i Betclic 2. Liga na antenach TVP
Polski Związek Piłki Nożnej, Pierwsza Liga Piłkarska, Telewizja Polska i Betclic ogłosiły plany dotyczące transmisji rozgrywek Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi w sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027. Publiczny nadawca pokaże przez trzy lata niemal 1,5 tysiąca meczów prowadzonych przez piłkarską centralę. 
17.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Finał Euro 2024 hitem weekendu. Ale oglądalność spotkań z polską drużyną była wyższa
Blisko 7,3 mln widzów oglądało w niedzielę, 14 lipca br. mecz Hiszpania – Anglia transmitowany na antenach TVP. Ponad 6,4 mln widzów śledziło spotkanie przed telewizorami w domach, a 900 tys. widzów oglądało finał Euro 2024 poza domem.
17.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
AVIOS ma nowy skład. Zarządu i plany ekspansji
Stanowisko Prezesa Zarządu w spółce AVIOS objął dr inż. Tymoteusz Biłyk, twórca marki AVIOS i członek Rady Metodologicznej ds. RPD (Return Path Data) przy projekcie Telemetria Polska Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
16.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nowa struktura programów dla zagranicy. Zmiany dotkną Biełsat i TVP World
Telewizja Polska włączy swoje obcojęzyczne kanały do jednej struktury organizacyjnej. W skład nowo tworzonej jednostki wejdą dwie anteny: obecny kanał TVP World nadawany w języku angielskim oraz Telewizja Biełsat, emitująca program po białorusku, rosyjsku i ukraińsku. Szefem nowej struktury będzie Michał Broniatowski.
16.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Milion widzów oglądało program Lepsza Polska Kontynuacja formatu od września
Program publicystyczny Doroty Gawryluk „Lepsza Polska” w pierwszym, wiosennym sezonie oglądało średnio milion widzów. Stacja zapowiada kontynuację formatu.
15.07.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje
21 edycja formatu Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Aleksander Sikora wśród uczestników
Polsat jesienią pokaże 21. sezon programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Najlepsi”. Do Macieja Rocka w roli gospodyni programu dołączy Agnieszka Hyży.
15.07.24, 12:14
| telewizja / VOD » informacje
Top of the Top Sopot Festival w sierpniu. Wystapią m.in. Ewa Bem, Urszula, Kayah i Rubens
19 sierpnia br. ruszy Top of the Top Sopot Festival. Podczas czterech dni koncertów w Operze Leśnej w Sopocie wystąpią gwiazdy polskiej sceny muzycznej. Całość wydarzenia będzie transmitowana antenie TVN.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.