13.02.12, 22:28

Kanały tematyczne w styczniu 2012 r.: Stacja TVN24 wciąż bezkonkurencyjna

Najpopularniejszym kanałem tematycznym w styczniu 2012 r. pozostał wciąż TVN24 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 stycznia 2012 r.

Najpopularniejszym kanałem tematycznym w styczniu 2012 r. pozostał wciąż TVN24 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 stycznia 2012 r.

TVN24 osiągnęła 2,89 proc. udziałów w rynku telewizyjnym w grupie ogólnej (spadek o 7,2 proc.). Na drugie miejsce awansował Eurosport z wynikiem 0,87 proc. (wzrost o 19,7 proc.). Na trzecie awansował Polsat News (wzrost o 17,5 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie kanały jak: Cartoon Network (spadek o 5,9 proc.), Disney Channel (spadek o 21,4 proc.), AXN (wzrost o 12,3 proc.), Disney XD (spadek o 12,8 proc.), Discovery (spadek o 3,1 proc.), National Geographic Channel (wzrost aż o 105,5 proc.) i Disney Junior (rok temu nieobecny). Drugą dziesiątkę otwiera kanał TVP Seriale ze wzrostem aż o 201,6 proc. Dobrze radzi sobie Nickeloden (wzrost o 24,7 proc.), a tuż za nim jest MiniMini+ (spadek o 11,3 proc.). Wzrosły widownie kanałów lifestylowych Polsatu: zarówno Polsatu Play, jak i Polsatu Cafe. Na 30. miejscu uplasował sie jeden z najmłodszych kanałów - Polo tv (0,26 proc. udziału w rynku).

Nieco inaczej wygląda zestawienie kanałów tematyczncyh w grupie 16-49 lat. Liderem także i tu jest TVN24 (spadek o 8,1 proc.). Drugie miejsce zajmuje AXN (spadek o 9,1 proc.), a trzecie VIVA Polska (spadek o 16,2 proc.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce znajdują sie: Discovery (spadek o 7,9 proc.), National Geographic (wzrost aż o 125,6 proc.), Disney Channel (spadek o 29,3 proc.), Eurosport (wzrost o 24,7 propc.), TVN Turbo (wzrost o 6,5 proc.), Comedy Central (wzrost o 18,6 proc.) i TVP Seriale (wzrost aż 274,4 proc.).  Duża dynamikę wzrostu osiągnął także kanał TLC (wzrost o 13,9 proc.), TVN Style (wzrost o 16,9 proc.), Kino Polska (wzrost o 24,7 proc.), FOXLife (aż o 68,8 proc.), TVP Sport (o 31,3 proc.), Comedy Central Family (wzrost o 48,3 proc.) i Eska TV (wzrost o 86,4 proc.).

Udział stacji tematycznych w rynku telewizyjnym w targecie 4+

styczeń 2011 2012
Stacja SHR % SHR % 
TVN24 3,118 2,895
Eurosport 0,73 0,874
Polsat News 0,737 0,866
Cartoon Network 0,884 0,832
Disney Channel 1,021 0,803
AXN 0,71 0,797
Disney XD 0,773 0,674
Discovery 0,655 0,635
National Geographic 0,292 0,6
Disney Junior    0,563
TVP Seriale 0,185 0,558
Nickelodeon 0,446 0,556
MiniMini+ 0,613 0,544
VIVA Polska 0,582 0,492
TVN Turbo 0,38 0,474
Kino Polska 0,399 0,463
TLC 0,398 0,448
TVN Style 0,363 0,436
Polsat Sport 0,383 0,429
TVP Sport 0,314 0,421
Comedy Central 0,344 0,382
ale kino+ 0,336 0,345
Polsat Film 0,367 0,321
HBO 0,371 0,302
Polsat Cafe 0,256 0,294
Polsat Play 0,205 0,291
13th Street Universal  0,317 0,288
Discovery Science 0,281 0,275
Boomerang 0,324 0,267
Polo TV   0,262

Udział stacji tematycznych w rynku telewizyjnym w targecie 16-49 lat

styczeń 2011 2012
Stacja SHR % SHR % 
TVN24 2,178 2,001
AXN 1,091 0,992
VIVA Polska 1,113 0,933
Discovery 1,006 0,927
National Geographic 0,371 0,837
Disney Channel 1,047 0,74
Eurosport 0,572 0,713
TVN Turbo 0,66 0,703
Comedy Central 0,585 0,694
TVP Seriale 0,18 0,674
TLC 0,561 0,639
Cartoon Network 0,636 0,626
Polsat News 0,583 0,623
Disney Junior    0,587
TVN Style 0,479 0,56
HBO 0,628 0,534
Kino Polska 0,425 0,53
4fun.tv 0,55 0,494
Disney XD 0,564 0,479
MiniMini+ 0,662 0,462
FOXLife 0,269 0,454
Polsat Film 0,533 0,43
Polo TV   0,426
TVP Sport 0,323 0,424
Polsat Sport 0,393 0,408
Discovery Science  0,449 0,392
Nickelodeon 0,301 0,383
Polsat Cafe 0,337 0,378
Comedy Central Family 0,24 0,356
Eska TV 0,191 0,356

Dane udostępnione dzięki uprzejmości Atmedia. Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn oraz serwisów dziecięcych Egmont. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach internetowych.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
31.03.25, 20:46
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Korneliusz Rzeźwicki gospodarzem programu Pierwsza Druga w Trójce
28 marca br., kanał TVP3 rozpoczął emisję programu „Pierwsza Druga w Trójce” o meczach Betclic 1. i 2. Ligi.
31.03.25, 10:45
| TV / VOD » informacje
Mikołaj Roznerski gospodarzem polskiej edycji teleturnieju The Floor
Polska wersja teleturnieju “The Floor” zadebiutuje na antenie TVN. Gospodarzem formatu będzie aktor - Mikołaj Roznerski.