16.02.12, 18:06
Internautów portret własny: korzystamy od dawna, codziennie i zwykle w domu
Według badań SMG/KRC, w okresie od stycznia do grudnia 2011 r. aż 55,4 proc. całej populacji Polaków korzystało z Internetu.
Według badań SMG/KRC, w okresie od stycznia do grudnia 2011 r. aż 55,4 proc. całej populacji Polaków korzystało z Internetu. Największa grupa Polaków korzysta z Internetu powyżej 5 lat (aż 50,9 proc.), a 25,3 proc. korzysta z sieci od 3-5 lat. Większość Polaków korzysta z sieci codziennie lub prawie codziennie (aż 70,8 proc.)., a kilka razy w tygodniu 20,1 proc. Tylko 5,3 proc. badanych korzysta z sieci raz na tydzień.
Polacy najczęściej korzystają z sieci w domu (aż 95,2 proc.), w pracy - 23,5 proc. W szkole lub na uczelni tylko 6,5 proc. internautów, a u znajomych 3,9 proc. Tylko 0,4 proc. internautów surfuje w kawiarni internetowej, a 0,7 proc. w innych miejscach lub Hot Spotu.
Co ciekawe, wsród korzystających z Internetu jest tyle samo kobiet, co mężczyzn. Największa część internautów jest w wieku 25-39 lat (aż 39 proc.). Osoby w wieku 15-24 lata i 40-59 lat stanowią po 28 proc. części internutów. Tylko 5 proc. internautów ma 60 lat lub więcej. Internauci mają stosunkowo wysokie wykształcenie - 28 proc. posiada wyższe, 41 proc. średnie, 16 proc. zasadnicze, a 15 proc. podstawowe.
Na pytanie którą stronę internetową badany internauta odwiedził w ciągu miesiąca, Polacy wskazywali najczęsciej: Google (89 proc.), Allegro (66,54 proc.), Onet (55,5 proc.), YouTube.pl (54,9 proc.), NK.PL (47 proc.), Wirtualna Polska (44,7 proc.), Facebook (37,3 proc.), Wikipedia (33,4 proc.), Interia.pl (33,2 proc.) oraz Gadu-Gadu (30,4 proc.).
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze