15.02.12, 17:21

Telekomy wydały na reklamę w radiu 164 mln złotych

W całym 2011 roku telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego ponad 7 proc. – 164 mln zł – przeznaczone było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet do 20 proc. swoich budżetów reklamowych.

W całym 2011 roku telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego ponad 7 proc. – 164 mln zł – przeznaczone było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet do 20 proc. swoich budżetów reklamowych – wynika z „Raportu AdBranch” opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych (dane: Kantar Media, wpływy cennikowe netto, I-XII 2011).

Największym radiowym reklamodawcą w ubiegłym roku był PTK Centertel, operator sieci Orange. Na reklamę w radiu wydał ponad 58 mln złotych, co stanowiło 10,7 proc. budżetu tego marketera. W pierwszej trójce znaleźli się też Polska Telefonia Cyfrowa (Era/T-Mobile) i Polkomtel (Plus GSM).

Reklamy radiowe usług abonamentowych sieci komórkowych dla klientów indywidualnych kosztowały w ub.r. telekomy blisko 40 mln zł i to one były najczęściej reklamowanym produktem telekomunikacyjnym w rozgłośniach. Centertel wydał na promocję tych usług 18 mln zł, PTC – 13  mln, a Polkomtel 4 mln.

Jak zaznacza Maciej Kundera, główny specjalista ds. mediów Polkomtela, w latach 2010-2011 radio było wykorzystywane przez tego operatora głównie w kampaniach Plus Mix i Plus Firma oraz Plus Abonament. „Było traktowane jako medium wspierające o charakterze prosprzedażowym. W Plus Abonament oraz Plus Firma były to głównie kampanie spotowe, a w Plus Mix, z uwagi na specyfikę młodej grupy docelowej, wykorzystywaliśmy także formy konkursowe w radio” – tłumaczy Kundera.

Główną zaletą radia jest to, że jest to medium »call to action«, sprawdzające się przy wszelkiego rodzaju kampaniach promocyjnych, sprzedażowych, dzięki możliwości zbudowania wysokiej częstotliwości przekazu w krótkim okresie czasu i dotarcia do odbiorcy przez cały dzień, także w samochodzie, pracy, czy na zakupach” – dodaje Maciej Kundera.

Przedstawiciele telekomów dodają, że zaletami radia są też wysoka selektywność demograficzna i geograficzna, krótkie terminy realizacji kampanii i niski koszt dotarcia. Istotny jest też brak tzw. bariery wejścia ze względu na niski koszt produkcji reklam.

Komentarze

Powiązane

04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
03.04.25, 23:10
| radio / audio » informacje
RMF FM po latach przerwy poszerza program o lokalne treści
Od 1 kwietnia br., Radio RMF FM wprowadziło emisje lokalnych treści w sześciu miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Trójmieście.
03.04.25, 18:24
| radio / audio » informacje
Nowy septet Marka Pospieszalskiego na żywo w Dwójce
Program 2 Polskiego Radia przygotował koncert w wykonaniu multiinstrumentalistów i improwizatorów - nowego septetu Marka Pospieszalskiego. W piątek, 4 kwietnia br. o godz. 18.00 w cyklu „Jazzowy Klub Polskiego Radia” muzycy zaprezentują premierowe utwory znanego saksofonisty. 
02.04.25, 18:15
| radio / audio » informacje
270 km na rowerach. Charytatywna wyprawa rowerowa dziennikarzy Radia VOX FM
Radio VOX FM organizuje charytatywną wyprawę rowerową, w której prezenterzy porannego programu „Pierwsza zmiana”: Julina Chren, Konrad Piwowarski i Paweł Pawelec pokonają w sumie aż 270 km na trasie Białystok-Lublin.
01.04.25, 15:30
| radio / audio » informacje
Nowy wymiar radia. RMF ON w odświeżonej odsłonie
Internetowa platforma audio RMF ON pojawiła się w odświeżonej odsłonie. Serwis ma wyróżniać się intuicyjnym layoutem oraz rozwiązaniami technologicznymi poprawiającymi komfort użytkowników. Nową wersję platformy promuje hasło „Nowy wymiar radia”. 
31.03.25, 13:00
| radio / audio » informacje
Marcin Wojciechowski przechodzi z Radia Zet do Jedynki. Zmiany w ramówce
1 kwietnia br. do zespołu Programu Pierwszego Polskiego Radia dołączy dziennikarz Marcin Wojciechowski, który wspólnie z Ulą Kaczyńską poprowadzi w nowej formule audycję „Folder Ulubione”. Zmienia się także wieczorne pasmo publicystyki i informacji.
31.03.25, 10:11
| radio / audio » ludzie
Awanse w redakcji Radia TOK FM
Tomasz Krzemiński awansuje na stanowisko zastępcy redaktora naczelnego Radia TOK FM, Olga Tanajewska zostanie sekretarzem redakcji, a z kolei Krzysztof Woźniak szefem anteny.
31.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Żądza pieniądza powraca do Radia ZET. Zmiany w ramówce stacji
31 marca br. rozpoczyna się antenowa zabawa, którą Radio ZET przygotowało na wiosnę dla swoich słuchaczy. Pula nagród wynosi 1,5 mln zł, a finał każdej rozgrywki będzie odbywał się w nowym popołudniowym paśmie – „Razem lepiej”.
30.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny i Pomiędzy w Radiu Nowy Świat
„Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny” i „Pomiędzy” to dwie nowe propozycje programowe, które zadebiutują na antenie Radia Nowy Świat.
27.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Antyradio zamiast Rock Radia w Opolu
Od 30 marca br. mieszkańcy Opola i części województwa na częstotliwości 106,6 FM będą mogli słuchać Antyradia z portfolio Grupy Eurozet.
Subskrybuj RSS działu radio / audio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.