Filmowa Warszawa ... czyli kto w Stolicy chodzi do kina
Do kina chodzą najczęściej ludzie młodzi – prawie 60% z nich nie ukończyła jeszcze 39 lat. Na salach kinowych zasiada nieco więcej pań niż panów (60% kobiet w stosunku do 40% mężczyzn), z czego możemy wnioskować, że do kina niekoniecznie chodzi się z partnerem – może to być także świetna atrakcja babskiego wieczoru.
Kino jest domeną ludzi wykształconych: ponad 90% widzów legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym. Wśród warszawskich kino-maniaków szczególnie liczną grupę stanowią uczniowie i studenci (dwukrotna nadreprezentacja!) oraz osoby o atrakcyjnej pozycji zawodowej - ponad 57% z nich zajmuje w firmach wyższe stanowiska (specjalistyczne, kierownicze, dyrektorskie) lub prowadzi swój własny biznes.
Nie dziwi więc fakt, że wśród klienteli kinowej znajdziemy najwięcej konsumentów zarabiających ponad 4000 zł netto, natomiast najmniej jest osób z niższych przedziałów zarobkowych (poniżej średniej krajowej). Fani filmów mają pieniądze nie tylko na wyjście do kina, co trzeci na cotygodniowe zakupy przeznacza kwoty przekraczające 200 zł. Pieniądze wydają zwykle w sklepach wielkopowierzchniowych – w supermarketach lub hipermarketach zakupy robi ponad 70% z nich.
Ponad półtora raza częściej niż statystyczny Warszawiak, odwiedzający kina mieszkają u rodziny lub w wynajętych mieszkaniach. Związane jest to z faktem, iż duża część widzów jeszcze się uczy i etap kupowania mieszkań ma jeszcze przed sobą. Ponad to związek małżeński zawarło niecałe 36% z nich, więc stabilizacja i własne ‘m’ pozostaje jeszcze w planach.
Fani kina lubią być na czasie i chętnie korzystają z wszelkich nowinek technologicznych. Prawie dwukrotnie częściej niż inni mieszkańcy Warszawy, korzystają z bankowości internetowej oraz robią zakupy w sieci. Są także świetną grupą docelową dla firm sprzedających swoje produkty za pomocą katalogów wysyłkowych.
Ponad 60% odwiedzających kina posiada telefon komórkowy, a więcej niż 35% kinomanów płaci za rozmowy komórkowe więcej niż 100 zł miesięcznie. Filmowi fani zdecydowanie lubią rozmawiać, gdyż wśród nich nadreprezentowana jest także grupa osób, które płacą za rozmowy stacjonarne więcej niż 200 zł miesięcznie.
Prawie co druga osoba na sali posiada swój samochód, a w gospodarstwach ponad 10% z nich znajduje się więcej niż jedno auto. Co ciekawe, niemal trzykrotnie częściej niż pozostali warszawiacy, wielbiciele ciemnych sal kinowych jeżdżą autami z napędem na 4 koła, samochodami klasy S oraz Vanami.
Filmowi wielbiciele to osoby raczej aktywne – mają różnorodne zainteresowania i szkoda im czasu na siedzenie przed telewizorem: ponad 35% z nich przeznacza na oglądanie tv mniej niż 2 godziny dziennie.
Komentarze