23.02.13, 22:36
Agora opublikowała wyniki za IV kwartał 2012 roku
Agora opublikowała wyniki finansowe za IV kwartał 2012 roku. Liczby nie napawają optymizmem - przychody Grupy wyniosły 1138,6 mln zł (spadek o 7,8%), w tym sprzedaż reklam wyniosła 636,3 mln zł (spadek o 9,8%), sprzedaż wydawnictw wyniosła 152,7 mln zł (spadek o 20,8%), pozostała sprzedaż wzrosła o 13,5% do 215,6 mln zł, a sprzedaż biletów do kin wyniosła 134 mln zł (spadek o 8,4%).
Koszty operacyjne netto Grupy spadły o 2,6% do 1 151,7 mln zł pomimo tego, że koszty zwolnień grupowych w Agorze S.A. i Agorze Poligrafii Sp.z o.o. obciążyły wynik Grupy kwotą 9,5 mln zł, a koszty odpisu aktualizującego wartości aktywów trwałych w 4 kw. 2012 r. obciążyły wynik Grupy kwotą 17,6 mln zł. Oszczędności na kosztach operacyjnych wynikają głównie z ograniczenia wydatków na reprezentację i reklamę (o 29,5%) oraz z niższych niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanych w instrumentach finansowych.
EBITDA operacyjna Grupy wyniosła 83,2 mln zł, a strata netto wyniosła 8,1 mln zł. Po wyeliminowaniu kosztów związanych ze zwolnieniami grupowymi i zdarzeń jednorazowych EBITDA operacyjna Grupy wyniosłaby 110,3 mln zł, wynik operacyjny EBIT byłby pozytywny i wyniósłby 14 mln zł, a zysk netto Grupy wyniósłby 13 mln zł. Marża EBITDA operacyjna segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory S.A. i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła 17,3%. Po wyeliminowaniu kosztów związanych ze zwolnieniem grupowym i zdarzeniami jednorazowymi wyniosłaby 19%.
Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 202,9 mln zł (spadek o 20,8%), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 106,8 mln zł (spadek o 18,7%). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 257 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł ponad 36,5%. Przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam5 wyniosły 27,3 mln zł i obniżyły się o 10,2% przy rynkowym spadku wydatków na ogłoszenia wymiarowe w dziennikach o około 20%. Udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o 0,5 pkt% do prawie 5%, a wynik operacyjny EBIT2 pionu był pozytywny i wyniósł 2,8 mln zł.
Przychody segmentu Internet Agory wyniosły 114 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 89,8 mln zł i wzrosły o 8,6%. Segment poprawił swój wynik operacyjny EBIT2 do poziomu 7,4 mln zł pomimo kosztów związanych ze zwolnieniem grupowym, które obciążyły wynik segmentu w 3 kw. 2012 r. kwotą 1,2 mln zł. Po wyeliminowaniu tych kosztów wynik EBIT2 wyniósłby 8,6 mln zł. W grudniu 2012 r. serwisy grupy Gazeta.pl uzyskały zasięg 59,1%, co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce wśród polskich portali.
Przychody segmentu Kino wzrosły o 0,6% do 205,1 mln zł. Liczba biletów sprzedanych w kinach Helios wyniosła ponad 7,7 mln sztuk i zmniejszyła się o około 7%, głównie w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej, które wpłynęły na spadek frekwencji w kinach szczególnie w 2 kw. 2012 r. Segment odnotował zysk operacyjny na poziomie EBIT w wysokości 6,1 mln zł, a jego EBITDA operacyjna wyniosła 25,8 mln zł. Dzięki otwarciom siedmiu nowych multipleksów Helios zarządza obecnie drugą największą siecią kin w Polsce, obejmującą 31 scyfryzowanych kin w 28 miastach.
Przychody grupy AMS wyniosły 162,1 mln zł i zmniejszyły się o 7,4%, głównie w wyniku spadku przychodów w II kwartale 2012 r., w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. Wynik operacyjny EBIT segmentu wyniósł 4,2 mln zł, a EBITDA operacyjna sięgnęła 22,4 mln zł. Udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł blisko 30%.
Segment Radio zwiększył przychody o 2,3% do 88,1 mln zł, a jego EBITDA operacyjna wyniosła 5,6 mln zł. Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 8,3% (wzrost o 1,3 pkt%).
Przychody segmentu Czasopisma wyniosły 65 mln zł (spadek o 13,7%), a koszty wyniosły 72,7 mln zł. Na wyniki segmentu wpłynął odpis aktualizujący, który obciążył je kwotą 12,4 mln zł i koszt zwolnienia grupowego w wysokości 0,5 mln zł. W rezultacie, w 2012 r. Czasopisma odnotowały stratę operacyjną na poziomie EBIT2 w wysokości 7,7 mln zł. Gdyby wyeliminować negatywny wpływ odpisu aktualizującego i koszt zwolnienia grupowego, wynik operacyjny EBIT2 segmentu byłby pozytywny i wyniósłby 5,2 mln zł.
Zatrudnienie etatowe w Grupie na koniec 2012 r. wyniosło 3085 etatów i było niższe niż rok wcześniej o 397 etatów. Liczba ta nie uwzględnia osób, którym zostało wręczone wypowiedzenie w ramach zwolnień grupowych, a których stosunek pracy jeszcze nie wygasł.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze