01.11.13, 17:09
Internetq Poland zapłaci 340 tys. zł kary za konkurs SMS-owy
Internetq Poland, organizator loterii SMS-owej "BMW od Orange Druga Edycja", wprowadzał konsumentów w błąd - tak orzekł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i podtrzymał decyzję UOKiK, nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że SMS-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii "BMW od Orange Druga Edycja", wprowadzały w błąd. Zdaniem UOKiK, w wysyłanych SMS-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu SMS-a lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.
Wyrok sądu nie jest prawomocny i ukaranej firmie przysługuje prawo do apelacji.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze