18.12.14, 09:22

Media pod lupą 2014: wyniki badań na zlecenie portalmedialny.pl

Fot.: pixabay, licencja otwarta

W jaki sposób Polacy chcą żeby media publiczne były utrzymywane? W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane? Jaki program oceniamy za najbardziej rzetelny i wiarygodny? Portalmedialny.pl postanowił to sprawdzić.

Który z głównych, telewizyjnych programów informacyjnych, Polacy uważają za rzetelny i wiarygodny? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI przeprowadzonego na zlecenie portalmedialny.pl, zdecydowanie wygrywają "Fakty TVN" (TVN).

Jak wynika z przeprowadzonego badania, aż 42 proc. badanych uznaje flagowy program informacyjny stacji TVN za rzetelny i wiarygodny. 33 proc. za taki program uznaje "Wiadomości" (TVP1). Trzecie miejsce zajmuje "Teleexpress” (TVP1) oraz "Wydarzenia (Polsat) - po 26 proc. wskazań. 23 proc. badanych wskazuje na "Panoramę" (TVP2), a zaledwie 5 proc. na "Informacje Dnia" (TV Trwam). Co istotne, aż 1/4 badanych nie wskazało żadnego serwisu informacyjnego.

WIĘCEJ O BADANIU>>>>>>>>>>>>

Polacy wciąż nie chcą uiszczać abonamentu z którego utrzymywane są media publiczne. Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI przeprowadzonego na zlecenie portalmedialny.pl, media publiczne zdaniem badanych powinny być utrzymywane tylko z emisji reklam (aż 40 proc. wskazań).

Portalmedialny.pl zapytał Polaków w jaki sposób powinny być finansowane media publiczne. Z badania wyłania się wciąż nienajlepsza prognoza dla mediów publicznych. Aż 40 proc. badanych Polaków wskazuje, że media publiczne powinny być emitowane tylko z emisji reklam. 22 proc. badanych wskazuje na łączony model (abonament i emisja reklam). Z kolei 16 proc. chce finansowania mediów bezpośrednio z budżetu państwa, a 14 proc. z opłaty wnoszonej przez komercyjnych nadawców. Zwolennicy abonamentu to grupa tylko 8 proc. badanych.

WIĘCEJ O BADANIU>>>>>>>>>>>>

W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane w telewizji? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI na zlecenie portalmedialny.pl, Polacy chcą by najważniejsze transmisje sportowe realizowała telewizja publiczna jednak przy zwiększonej opłacie abonamentowej.

Aż 39 proc. badanych internautów wskazuje, że najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane przez telewizję publiczną. Pada jednak przy tym ważna deklaracja dla publicznego nadawcy – w zamian Polacy wyrażają chęć płacenia większej opłaty abonamentowej. 18 proc. badanych chce wydarzeń sportowych transmitowanych przez płatne, komercyjne telewizje sportowe. Bardzo mało zwolenników ma z kolei system PPV, za którym optuje zaledwie 13 proc. badanych. 21 proc. badanych wskazuje na odpowiedź, że transmisje sportowe powinny być ogólnie dostępne za darmo w telewizji publicznej, 5 proc. internautów, że ogólnie za darmo.

WIĘCEJ O BADANIU>>>>>>>>>>>>

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
31.03.25, 20:46
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Korneliusz Rzeźwicki gospodarzem programu Pierwsza Druga w Trójce
28 marca br., kanał TVP3 rozpoczął emisję programu „Pierwsza Druga w Trójce” o meczach Betclic 1. i 2. Ligi.
31.03.25, 10:45
| TV / VOD » informacje
Mikołaj Roznerski gospodarzem polskiej edycji teleturnieju The Floor
Polska wersja teleturnieju “The Floor” zadebiutuje na antenie TVN. Gospodarzem formatu będzie aktor - Mikołaj Roznerski.