04.02.16, 17:00

BBC wyłącznym nadawcą FTA w Wielkiej Brytanii pięciu kolejnych igrzysk olimpijskich

Logo BBC
Fot.: materiały prasowe

BBC i Discovery Communications ogłosiły podpisanie długoterminowej umowy dotyczącej transmisji w Wielkiej Brytanii igrzysk olimpijskich. Porozumienie jest wynikiem trzydziestoletniej współpracy między nadawcami.

Zgodnie z umową, BBC otrzyma na zasadzie sublicencji (od Discovery) wyłączne prawa FTA (kanały bezpłatne) do materiałów audiowizualnych oraz, bez wyłączności, prawa radiowe do igrzysk olimpijskich w latach 2022 i 2024. W zamian, Discovery będzie sublicencjonować od BBC na wyłączność prawa telewizyjne dla kanałów płatnych w Wielkiej Brytanii dla igrzysk odbywających się w latach 2018 i 2020. Ponadto, pakiet praw telewizyjnych udzielonych BBC uzupełnią również prawa cyfrowe.

Igrzyska olimpijskie cieszy się ogromną popularnością wśród kibiców. Transmitowane przez BBC zmagania sportowców w Londynie w 2012 r. śledziło w Wielkiej Brytanii ponad 50 milionów osób. 7 mln Brytyjczyków codziennie odwiedzało stronę BBC, a materiały wideo odtwarzano w trakcie całego wydarzenia 111 mln razy. Związaną z igrzyskami aplikację pobrano ponad 2 mln razy.

To pierwsza umowa dotycząca udzielenia sublicencji do transmisji igrzysk olimpijskich od momentu zakupu wyłącznych praw do wydarzenia przez Discovery. W czerwcu 2015 r. Discovery Communications podpisało z MKOl umowę, nabywając wyłączne prawa do transmisji igrzysk olimpijskich od 2018 do 2024 roku na terenie 50 państw i terytoriów europejskich. Prawa do transmisji w Wielkiej Brytanii dotyczyły wyłącznie lat 2022 i 2024, ponieważ zostały uprzednio przyznane BBC. Discovery podkreśla gotowość do współpracy z lokalnymi partnerami na poszczególnych rynkach, aby zapewnić widzom jak najszerszy dostęp do relacji z igrzysk olimpijskich

Historia współpracy BBC i Discovery Communications

Czerwiec 1985 r. - w Stanach Zjednoczonych na rynek wchodzi Discovery Channel z licznymi produkcjami BBC.
Wrzesień 1996 r. - BBC i Discovery Communications ogłaszają zawarcie umowy o współpracy o wartości 600 mln USD, dotyczącej produkcji treści i rozwoju stacji.
Październik 1996 r. - We współpracy z BBC w Stanach Zjednoczonych uruchomiony zostaje Animal Planet, trzeci kanał Discovery.
Czerwiec 1997 r. - Animal Planet i People+Arts, projekty realizowane wspólnie z BBC Worldwide, trafiają na rynki Ameryki Łacińskiej. W następnych latach pojawiają się na kolejnych rynkach.
Grudzień 1997 r. - BBC i Discovery w ramach joint venture uruchamiają BBC America w Stanach Zjednoczonych. Discovery zajmuje się sprzedażą czasu reklamowego w nowym kanale.
Kwiecień 2000 r. - Trzygodzinny program specjalny pod tytułem „Walking With Dinosaurs”, wyprodukowany przez BBC, zostaje wyemitowany na antenie Discovery Channel. Bije rekord oglądalności w telewizjach kablowych w Stanach Zjednoczonych i pozostaje najpopularniejszym programem telewizyjnym w historii kanału.
Stcyzeń 2002 r . – Discovery Channel emituje serial dokumentalny „Blue Planet: Seas Of Life”, wyprodukowany przez BBC.
Marzec 2002 r. - BBC i Discovery ogłaszają „umowę dekady”, czyli przedłużenie na dziesięć lat globalnej współpracy nawiązanej w lipcu 1996 r.
Styczeń 2006 r. – Długoterminowa umowa o współpracy między Discovery Communications i BBC, dotycząca dystrybucji kanału BBC World News w Stanach Zjednoczonych.
Marzec 2007 r. – BBC i Discovery Channel łączą siły przy produkcji nagradzanego jedenastoodcinkowego cyklu „Planet Earth”, który staje się najchętniej oglądanym programem w historii amerykańskiej telewizji kablowej.
Marzec 2010 r. – BBC i Discovery Channel produkują „LIFE”, kontynuację „Planet Earth”.
Listopad 2010 r. - BBC i Discovery Communications przedłużają współpracę w zakresie produkcji programów o kolejne dwa lata, do 2014 r. BBC Worldwide sprzedaje Discovery 50 proc. udziałów w globalnych kanałach telewizyjnych Animal Planet i Liv.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.