02.03.16, 11:00

Ranking stacji TV w lutym 2016 r.: TVP1 liderem w grupie 4+, TVN w grupie komercyjnej

Logo TVP1
Fot.: materiały prasowe

Jedynka utrzymała pozycję lidera w grupie 4+, a w grupie komercyjnej na pozycję lidera wysunęła się stacja TVN - wynika z danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement dla portalmedialny.pl za okres od 1 lutego do 29 lutego br.

W grupie 4+ liderem pozostaje Jedynka, która wygenerowała 12,17 proc. udziału w rynku. To w porównaniu z analogicznym okresem czasu sprzed roku oznacza stratę 0,54 p.p. Na drugie miejsce awansowała stacja TVN (z minimalną stratą 0,04 p.p.), a na trzecie spadł Polsat (strata 0,42 p.p.). Największy spadek zanotowała Dwójka (aż o 0,87 p.p.).

Luty to okres wciąż gorących wydarzeń politycznych. Ma to swoje odzwierciedlenie w wynikach stacji informacyjnych. Na pozycję lidera tej grupy wysunęła się stacja TVN24 (wzrost aż o 0,62 p.p.; piąte miejsce w ogólnym zestawieniu). Mimo obecności w NTC, stacja TVP INFO spadła na drugie miejsce w tym sektorze generując 3,34 p.p. (wzrost o 0,14 p.p.). Co ciekawe, Polsat News nie może pochwalić sie zrostem, a minimalną stratą - o 0,01 p.p. do poziomu 0,97 proc. udziału.

Luty był dobrym okresem dla Czwórki i TTV (wzrost po 0,24 p.p.), TV6 (wzrost o 0,44 p.p.) czy dla TVP ABC (wzrost o 0,16 p.p.). Bez zmian pozostał wynik TV Puls, a drugi kanał Pulsu nawet stracił - 0,04 p.p. Kanał Stopklatka TV zbliża się do poziomu 1 proc. W lutym stacja osiągnęła 0,96 proc. udziału w rynku (wzrost o 0,06 p.p.).

W grupie 16-49 nowym liderem została stacja TVN. Kanał zyskał aż 1,12 pp.p. W tak dobrym wyniku na pewno pomógł wcześniejszy start wiosennej ramówki. Na drugie miejsce spadł Polsat (strata 0,56 p.p.), a trzecie miejsce zachowała TVP1 (strata 0,59 p.p.). Wciąż traci Dwójka (w tym miesiącu aż 0,81 p.p.).

Luty nie był dobrym miesiącem dla TV Puls (strata 0,34 p.p.), TVN7 (strata 0,04 p.p.), Pulsu 2 (spadek o 0,1 p.p.), TVP INFO (spadek o 0,05 p.p.), Stopklatki (strata 0,03 p.p.) czy TVN Style (spadek o 0,01 p.p.).

Coraz lepiej wiedzie się takim kanałom jak: TV4 (wzrost o 0,35 p.p.), TVN24 (wzrost o 0,11 p.p.), TTV (wzrost o 0,37 p.p.), TV6 (wzrost aż o 0,44 p.p.), TVPP Seriale (wzrost o 0,34 p.p.), Polsat2 (wzrost o 0,11 p.p.), Polo TV (wzrost o 0,12 p.p.), TVP Rozrywka (wzrost o 0,15 p.p.), ATM Rozrywka (wzrost o 0,2 p.p.) czy Fokus TV (wzrost o 0,24 p.p.).

Udział stacji TV w grupie 4+ 

  LUTY 2015 LUTY 2016
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVP1 914 189 12,71% 858 278 12,17%
TVN 778 784 10,83% 760 571 10,79%
Polsat 802 307 11,16% 757 211 10,74%
TVP2 681 528 9,48% 606 986 8,61%
TVN24 202 441 2,82% 242 834 3,44%
TVP INFO 229 976 3,20% 235 817 3,34%
TV4 218 997 3,05% 232 195 3,29%
TV PULS 231 321 3,22% 226 792 3,22%
TVN7 240 524 3,34% 209 918 2,98%
TTV - Twoja Telewizja 97 474 1,36% 120 176 1,70%
Puls 2 125 207 1,74% 120 152 1,70%
TV6 88 043 1,22% 117 321 1,66%
TVP Seriale 98 582 1,37% 99 355 1,41%
Polsat2 105 590 1,47% 99 064 1,40%
TVP Rozrywka 78 844 1,10% 79 497 1,13%
Polsat News 70 209 0,98% 68 678 0,97%
TVP3 70 449 0,98% 68 653 0,97%
Stopklatka 64 977 0,90% 67 589 0,96%
TVP ABC 51 752 0,72% 61 870 0,88%
Polo TV 58 075 0,81% 57 540 0,82%

Dane: NAM 

Rynek stacji TV w grupie 16-49 

  LUTY 2015 LUTY 2016
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN 344 665 12,22% 360 227 13,34%
Polsat 375 010 13,30% 343 828 12,74%
TVP1 241 582 8,57% 215 558 7,98%
TVP2 231 328 8,20% 199 574 7,39%
TV4 96 078 3,41% 101 415 3,76%
TV PULS 112 571 3,99% 98 488 3,65%
TVN7 89 162 3,16% 84 135 3,12%
TVN24 62 730 2,22% 62 828 2,33%
TTV - Twoja Telewizja 45 950 1,63% 53 983 2,00%
Puls 2 56 767 2,01% 53 977 2,00%
TV6 43 562 1,54% 53 444 1,98%
TVP Seriale 40 953 1,45% 48 438 1,79%
Polsat2 40 950 1,45% 36 674 1,36%
Polo TV 34 955 1,24% 36 646 1,36%
TVP INFO 36 854 1,31% 33 925 1,26%
TVP Rozrywka 26 896 0,95% 29 591 1,10%
ATM Rozrywka 22 320 0,79% 26 187 0,97%
Stopklatka 27 103 0,96% 25 195 0,93%
Fokus TV 19 179 0,68% 24 801 0,92%
TVN Style 24 401 0,87% 23 231 0,86%

Dane: NAM 

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.