18.03.16, 08:00
Nigdy nie prowadzę pod wpływem ... pasażerów, #JestemAutoAsertywny
Sieć szkół nauki jazdy tygodnika "AutoŚwiat", w dniach 14-18 marca br., organizuje ogólnopolski cykl warsztatów edukacyjnych skierowanych dla młodzieży, których celem jest nauka asertywnych postaw w samochodzie. Odpowiedzialne, asertywne zachowanie powinno dotyczyć zarówno kierowcę jak i pasażerów. Warsztaty są prowadzone w 80 szkołach w dwudziestu miastach na terenie całego kraju. Kampania #JestemAutoAsertywny jest pierwszą ogólnopolską kampanią edukacyjną realizowaną przez szkoły nauki jazdy.
Z raportów policji wynika, że młodzi kierowcy, w wieku 18-24 są sprawcami ok 20 proc. wypadków w Polsce. Cechuje ich, z jednej strony brak umiejętności i doświadczenia, z drugiej zaś, nadmierna skłonność do ryzyka, przy równoczesnym przecenianiu swoich umiejętności. Statystyki policji nie podają jednak szczegółowych danych dotyczących okoliczności wypadków. Brak jest informacji o tym ile osob przebywało w samochodzie oprócz kierowcy, czy byli pod wpływem alkoholu i w jaki sposób zachowywali się pasażerowie. Właśnie problem wpływu pasażerów na kierowcę, rozproszenie oraz alkohol i nadmierna prędkość są głównymi tematami kampanii edukacyjnych adresowanych do młodzieży w wielu krajach. W Polsce temat „presji z tylnego siedzenia“ podobnie jak „rozpraszaczy“ był do tej pory pomijany w kampaniach edukacyjnych adresowanych do młodych osób.
Celem warsztatów organizowanych w ramach akcji AutoAsertywni jest uświadomienie współodpowiedzialności kierowcy i pasażerów za to, co dzieje się z samochodem. Pasażerowie mogą mieć zarówno pozytywny wpływ na kierowcę, wspierać go i pomagać, a mogą również swoim zachowaniem w sposób bezpośredni przyczynić się do wypadku. AutoAsertywność w przypadku kierowców to umiejętność stawiania granic np. nietrzeźwym pasażerom.
Akademia "Auto Świat" jako pierwsza instytucja w Polsce zajmuje się tematyką asertywności w samochodzie. Do tej pory zorganizowała szkolenia w ok. 50 szkołach na terenie całego kraju. Warsztaty te cieszyły się zainteresowaniem kadry nauczycielskiej oraz młodzieży. Oprócz przeprowadzanych warsztatów, na potrzeby akcji została uruchomiona strona internetowa, gdzie opracowano dekalog asertywnego kierowcy i pasażera oraz, w formie quizu, istnieje możliwość sprawdzenia swoich asertywnych predyspozycji. Na stronie znajdują się również materiały poświecone bezpieczeństwu młodych kierowców.
Partnerem medialnym akcji jest tygodnik "AutoŚwiat", "Fakt" oraz Noizz.pl. Akcję wspiera kampania promocyjna realizowana w kanałach social media.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze