21.06.16, 12:00

Raport IRCenter: Telewizje w internecie

Różne formy dostępu do stacji i telewizji
Fot.: IRCenter

Telewizje w internecie największe zasięgi mają na swoich stronach WWW i usługach VoD, porównywalne do oglądalności na telewizorach; Youtube to najlepszy kanał wspierający (miliony obejrzeń), a Facebook – system do teasowania treści (setki tysięcy obejrzeń).

Jak dotąd telewizje mają wciąć bardzo duży problem z pomiarem łączonych zasięgów z offline’u i online’u. Dane mogą być zbierane z wielu źródeł i kanałów, a na różnych kanałach dane mogą być zbierane w różny sposób. Największym wyzwaniem jest zmierzenie całościowego zasięgu treści reklamowych. I obliczeniem, co najlepiej na to wpływa. Dlatego najczęściej robią to „w domu” i rzadko publikują wyniki. A tymczasem zasięgi telewizyjne i zasięgi internetowe są porównywalne i de facto mało osób poza samymi telewizjami o tym wie.

Dane o oglądalności video w internecie i na telewizorach są jeszcze wciąż bardzo mało porównywalne, zwłaszcza dane dostępne publicznie. Jeśli jednak zestawi się je razem, można zobaczyć skale wartości zasięgów generowanych w obu kanałach. w IRCenter porównaliśmy dane o 3 tygodniu maja br. (23-29.05) dla obecnego standardu pomiaru telewizji – danych zbieranych w ramach Nielsen Audience Measurement, a dla online’u – dysponujemy danymi o odwiedzalności serwisów VoD (tutaj – z Similarweb), obejrzeń na Youtube i Facebooku (danymi udostępnionymi przez te serwisy; Mamy także deklaracje internautów – tutaj wyników badań Multiscreening 2016 – 4. edycji badania korzystania z video wśród internautów realizowanego przez IRCenter.

Centrum telewizji w internecie to strona internetowa, kierująca do własnych treści VoD. Najlepsza obecnie telewizja to tvn24.pl – 59 mln wizyt w maju, tvp.pl – 22 mln wizyt, a tvn24bis.pl – 8,7 mln wizyt. Warto pamiętać, że w jednym tygodniu (23-29.05) Average Minute Rating TVN to 630 tys., Polsatu – 626 tys., a TVP1 – 563 tys. Oczywiście strona internetowa przyciąga w inny sposób niż ekran telewizora, ale właśnie dlatego te kanały powinny ze sobą współgrać.

Telewizjom trudno jest kierować ruch z Youtube przed telewizory, to raczej kanał docelowy, a więc – jeśli ma być monetyzowany, to tylko w porozumieniu z samym Youtubem. Obecnie zdecydowanie rządzą tam kanały Telewizji Publicznej: itvp (agregator contentowy) i kanał programowy voiceofpolandtvp. Niewątpliwie zasięg na tym kanale może być na tyle duży, że można tworzyć tam dedykowane treści z call2action do działań angażujących. Jak na razie nie słychać jednak o tym, żeby TVP miała zacząć to robić. Youtube dla większości telewizji to obecnie świetny kanał do publikowania treści wspierających, dodatków do treści odbieranych na telewizorach.

Na Facebooku telewizje w Polsce osiągają po kilkaset tysięcy obejrzeń filmów – zwłaszcza TVN, który w tygodniu 23-29 maja br. miał łącznie 878 tys. obejrzeń swoich filmów. Discovery już znacznie mniej, bo 226 tys. obejrzeń, a TVP1 – 134 tys. obejrzeń. Oczywiście na Facebooku dominują teraz najkrótsze możliwe filmy (teasery i trailery), jednak sam Facebook będzie robił wszystko, żeby zachęcić do umieszczania coraz dłuższych filmów (nie wspominając o wdrażanej obecnie technologii 360). Ale wiadomo, za zasięg tych długich filmów też trzeba będzie kiedyś zapłacić.

Telewizje mogą również współpracować z niezależnymi od siebie platformami VoD i de facto oferować im content. W Polsce jeszcze przez chwilę tak się nie stanie. Zdecydowanie najbardziej popularna platforma VoD w Polsce – CDA – jeszcze przez jakiś czas, z powodów działania na granicy prawa, nie wejdzie w bliższe partnerstwo z żadnym z wydawców. Być może, za jakiś czas, polskie telewizje będą sprzedawały swoje treści Netflixowi, jednak tutaj musi upłynąć trochę czasu – przede wszystkim dlatego, że Netflix nie okazał się krótkoterminowym game-changerem, a zainteresowanie tą telewizją na razie nie rośnie.

Komentarze

Powiązane

09.06.24, 13:27
| internet » informacje
Wieczór Wyborczy w Onecie
9 czerwca br. o godz. 20:45 na stronie głównej Onetu ruszy Wieczór Wyborczy, który poprowadzi Marcin Zawada, dziennikarz Onetu. Dziennikarz w Studiu Wyborczym Live w Onecie przedstawi wyniki exit poll i będzie się łączył z reporterami Onetu i Faktu obecnymi w sztabach wyborczych. 
06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
04.06.24, 07:30
| internet » informacje
Galą Gwiazd Plejady 2024 powraca w odświeżonej formule
Serwis Plejada.pl po trzech latach przerwy wraca do organizacji Gali Gwiazd Plejady. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie. Poprzedza je plebiscyt, w którym internauci wybierają Gwiazdy Plejady w pięciu wyjątkowych i zupełnie nowych kategoriach.
30.05.24, 21:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej
Answear.com podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.
29.05.24, 11:41
| internet » informacje
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków uruchamia platformę Znany Konserwator
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków oficjalnie uruchomił 27 maja br. platformę Znany Konserwator. To pierwsza baza danych, która ma połączyć wykwalifikowanych specjalistów z osobami potrzebującymi wsparcia przy remontach i konserwacji zabytków.
29.05.24, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
WP wprowadza CEEId. To alternatywa w świecie bez cookies
WP wprowadza identyfikator CEEId, który umożliwia identyfikację użytkowników internetu pomiędzy różnymi domenami i urządzeniami. Identyfikator pozwala na skuteczne, spersonalizowane kampanie reklamowe, ich optymalizację i pomiar w ekosystemie pozbawionym plików cookies stron trzecich (ang.: third-party cookies).
28.05.24, 20:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie
Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.