21.12.17, 12:00
E-handel: szybkie przelewy motywują do e-zakupów
Za najbardziej atrakcyjną formę opłacania e-zakupów uznawane są szybkie przelewy przez dedykowane do tego serwisy płatności - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.
Blisko dwie trzecie (62 proc.) badanych wskazuje, że formą płatności motywującą ich do zakupów online, jest szybki przelew przez serwis płatności. Ponad jedna trzecia e-konsumentów za czynnik motywujący uznała tradycyjną płatność gotówką przy odbiorze (39 proc.) lub na ręce kuriera (36 proc.). Najmniej popularne i najrzadziej wymieniane jako motywujące są płatności mobilne za pośrednictwem kodów QR (4 proc.), płatności ratalne (4 proc.) i z odroczonym terminem (4 proc.).
Polacy deklarują, że miesięcznie wydają około 82,6 zł na odzież, akcesoria, dodatki, 77,1 zł na obuwie, 37,3 zł na książki, płyty i filmy oraz 33,5 zł na bilety do kina i teatru. Sprzęt RTV/AGD to średni koszt 98 zł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy a urządzenia mobilne 90,3 zł. Blisko połowa respondentów (47 proc.) w kolejnym roku zamierza utrzymać podobny poziom swoich wydatków na e-zakupy.
Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 r.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze