24.04.18, 12:12

Tydzień w TV: rekordowy niski wynik TVP1 w targecie komercyjnym

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

W ubiegłym tygodniu najpopularniejszą stacją TV w Polsce był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalmedialny.pl za okres od 16 do 22 kwietnia 2018 r.

W grupie 4+ zdecydowanie wygrał Polsat (10,76 proc. udziału w rynku). Drugie miejsce zajęła stacja TVN (9,55 proc. udziału w rynku), a trzecie Dwójka (8,47 proc. udział w rynku). TVP1 znalazła się poza podium. W TOP 20 wśród najchętniej oglądanych stacji znalazły się m.in.: Focus TV, Super Polsat i TVP3.

W targecie 16-49 liderem pozostaje TVN (12,53 proc. udziału w rynku), a drugie miejsce zajmuje Polsat (12,17 proc. udziału w rynku). Trzecie miejsce z bardzo słabym wynikiem zajmuje TVP2 (tylko 6,75 proc. udziału w rynku). Czwarte miejsce z rekordowo niskim udziałem zajmuje TVP1 - 4,77 proc. udziału w rynku. Na piąte miejsce awansowała TV PULS - 4,4 proc. udziału w rynku, a do TVP1 dzieli stację zaledwie 0,37 p.p. W TOP20 znalazły się także dwie stacje muzyczne - Eska TV i Polo TV, a także kanał motoryzacyjny - TVN Turbo.

Co najchętniej oglądali Polacy? W targecie 4+ wciąż najpopularniejszym programem pozostaje "M jak miłość" (5,7 mln widzów i aż 37,13 proc. udział w rynku). Na drugim miejscu znalazł sie serial "Na dobre i na złe" (3,8 mln widzów), a na trzecim „Barwy szczęścia” (3,4 mln widzów).Bardzo dużą widownię w zeszłym tygodniu przyciągnęły "Kuchenne rewolucje" (aż 2,6 mln widzów). Wśród serwisów informacyjnych wygrywają "Fakty" (największa widownia to prawie 2,5 mln widzów). Dużą popularnością cieszył się też koncert jubileuszowy Golec uOrkiestry - pierwsza cześć wydarzenia obejrzało 2,3 mln widzów.

W targecie 16-49 liderem także pozostaje "M jak miłość" (1,78 mln widzów). Drugie miejsce zajmują "Kuchenne rewolucje" (1,46 mln widzów), a trzecie "Na dobre i na złe" (1,2 mln widzów). Dużą widownię zgromadził animowany film "Zwierzogród". Emisje w Polsacie obejrzało 780 tys. widzów.

Rynek TV, udziały stacji telewizyjnych, target 4+ 

  09-04-2018 - 15-04-2018 16-04-2018 - 22-04-2018
stacja AMR SHR % AMR SHR %
Polsat 586 159 10,15% 608 340 10,76%
TVN 564 690 9,78% 540 034 9,55%
TVP2 504 541 8,74% 478 814 8,47%
TVP1 498 757 8,64% 474 724 8,40%
TV4 274 419 4,75% 261 807 4,63%
TVN24 253 671 4,39% 231 160 4,09%
TV PULS  213 468 3,70% 211 860 3,75%
TVP INFO  225 552 3,91% 205 134 3,63%
TVN7  171 814 2,98% 176 274 3,12%
TTV - Twoja Telewizja 124 841 2,16% 122 081 2,16%
Puls 2 106 109 1,84% 101 065 1,79%
Polsat2 78 787 1,36% 85 071 1,50%
TVP Seriale 83 583 1,45% 81 327 1,44%
TVP ABC 85 900 1,49% 79 325 1,40%
TV6 80 604 1,40% 71 310 1,26%
Polsat News 64 238 1,11% 61 358 1,09%
TVP Rozrywka 61 469 1,06% 60 480 1,07%
Fokus TV 52 106 0,90% 57 613 1,02%
Super Polsat  48 014 0,83% 51 991 0,92%
TVP3  45 571 0,79% 47 173 0,83%

Rynek TV, udziały stacji telewizyjnych, target 16-49 

stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN 273 927 12,84% 258 874 12,53%
Polsat 252 441 11,84% 251 457 12,17%
TVP2 154 681 7,25% 139 384 6,75%
TVP1 114 217 5,36% 98 610 4,77%
TV PULS  80 250 3,76% 90 912 4,40%
TV4 96 393 4,52% 89 923 4,35%
TVN7  68 595 3,22% 64 605 3,13%
TTV - Twoja Telewizja 60 031 2,81% 59 171 2,86%
TVN24 47 462 2,23% 43 668 2,11%
Puls 2 41 438 1,94% 39 232 1,90%
TVP Seriale 35 467 1,66% 32 990 1,60%
TVP ABC 32 335 1,52% 32 085 1,55%
TV6 32 495 1,52% 28 799 1,39%
TVP INFO  27 814 1,30% 26 823 1,30%
Polsat2 25 576 1,20% 25 835 1,25%
TVN Turbo 26 586 1,25% 23 695 1,15%
Super Polsat  17 711 0,83% 21 870 1,06%
Eska TV [8TV] 19 921 0,93% 21 573 1,04%
Polo TV 18 848 0,88% 20 713 1,00%
Fokus TV 20 415 0,96% 20 457 0,99%

TOP 20 - najpopularniejsze prgramy w targecie 4+  

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 2018-04-17 20:55 - 21:39 5 689 590 37,13%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 2018-04-18 20:45 - 21:33 3 818 523 26,06%
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./  TVP2 2018-04-16 20:10 - 20:34 3 425 674 22,96%
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./  TVP1 2018-04-19 20:35 - 21:18 3 301 452 22,80%
KULISY SERIALU NA DOBRE I NA ZŁE I NA SYGNALE   TVP2 2018-04-17 20:43 - 20:46 3 020 510 20,17%
KULISY SERIALU BARWY SZCZĘŚCIA    TVP2 2018-04-16 20:40 - 20:43 2 852 888 18,71%
KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ    TVP2 2018-04-16 21:48 - 21:52 2 829 750 21,12%
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./  TVN 2018-04-19 21:31 - 22:32 2 634 357 20,27%
SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./   TVP1 2018-04-19 21:30 - 22:17 2 626 610 19,43%
FAKTY   TVN 2018-04-16 19:00 - 19:26 2 468 670 19,50%
MILIONERZY/TELETURNIEJ/  TVN 2018-04-19 20:55 - 21:28 2 418 346 16,69%
NA SYGNALE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 2018-04-18 21:47 - 22:11 2 415 641 18,73%
DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./  Polsat 2018-04-20 20:06 - 22:05 2 320 371 17,18%
GOLEC UORKIESTRA XX-LECIE ZESPOŁU /KONCERT/   TVP1 2018-04-22 21:08 - 21:46 2 288 758 14,98%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVP1 2018-04-22 20:06 - 20:09 2 196 450 14,84%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/  TVP2 2018-04-22 14:00 - 14:25 2 169 957 23,46%
WIADOMOŚCI   TVP1 2018-04-22 19:30 - 20:00 2 157 948 16,03%
W RYTMIE SERCA /SER.OBYCZ.POL./  Polsat 2018-04-22 20:02 - 21:01 2 119 743 13,88%
MASTERCHEF JUNIOR /REALITY SHOW POL./  TVN 2018-04-22 19:59 - 21:27 2 098 779 13,65%
WOJENNE DZIEWCZYNY /SER.HIST.POL./  TVP1 2018-04-22 20:11 - 20:54 2 095 174 13,70%

TOP 20 - najpopularniejsze prgramy w targecie 16-49 

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 2018-04-16 20:50 - 21:34 1 778 911 31,02%
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./  TVN 2018-04-19 21:31 - 22:32 1 457 169 28,19%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 2018-04-18 20:45 - 21:33 1 202 753 22,35%
MASTERCHEF JUNIOR /REALITY SHOW POL./  TVN 2018-04-22 19:59 - 21:27 1 108 523 18,93%
MILIONERZY/TELETURNIEJ/  TVN 2018-04-19 20:55 - 21:28 1 036 335 19,52%
KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ    TVP2 2018-04-16 21:48 - 21:52 1 029 082 19,18%
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./  TVP2 2018-04-16 20:10 - 20:34 975 526 18,74%
FAKTY   TVN 2018-04-22 19:00 - 19:22 942 042 22,55%
DIAGNOZA /SER.OBYCZ.POL/  TVN 2018-04-17 21:31 - 22:29 929 650 17,87%
WYDARZENIA   Polsat 2018-04-16 18:50 - 19:18 879 442 21,34%
NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./  TVN 2018-04-19 20:15 - 20:50 864 554 18,05%
KULISY SERIALU NA DOBRE I NA ZŁE I NA SYGNALE   TVP2 2018-04-17 20:43 - 20:46 853 815 16,50%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 2018-04-22 19:29 - 19:33 841 736 18,80%
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./  TVP1 2018-04-19 20:35 - 21:18 841 675 16,26%
KABARET NA ŻYWO /KABARET/   Polsat 2018-04-22 21:06 - 23:03 839 753 15,74%
KULISY SERIALU BARWY SZCZĘŚCIA    TVP2 2018-04-16 20:40 - 20:43 831 958 15,47%
UWAGA ! /MAG.SENS.POL./   TVN 2018-04-22 19:45 - 19:59 797 458 16,32%
DORADCA SMAKU /MAG.KUL.POL./   TVN 2018-04-19 20:09 - 20:14 789 810 18,08%
NA SYGNALE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 2018-04-18 21:47 - 22:11 786 945 15,54%
ZWIERZOGRÓD /FILM ANIM.USA/   Polsat 2018-04-21 19:41 - 21:55 779 825 17,45%

Dane: NAM

 

 

 

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.