11.12.18, 16:00

Zmiany w social media. Instagram jest najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową wśród światowych przywódców

Fot.: materiały prasowe

92 głowy państw, 48 szefów rządu oraz 36 ministrów spraw zagranicznych na świecie posiada osobiste konto na Instagramie – wynika z badania BCW.

Najczęściej obserwowanym światowym przywódcą na Instagramie, z 14,8 mln obserwujących, jest premier Indii Narendra Modi. Wśród jego obserwatorów znajduje się indonezyjski prezydent Joko Widodo @Jokowi, posiadający 12,2 mln obserwujących, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy podwoił ich liczbę - to wnioski z najnowszego badania ”Światowi przywódcy na Instagramie” przeprowadzonego przez wiodącą światową agencję komunikacji BCW (Burson Cohn & Wolfe). Trzecie miejsce zajmuje prezydent USA Donald Trump, którego konto liczy 10 mln obserwujących.

Papież Franciszek znalazł się na czwartym miejscu zestawienia wraz z 5,7 mln obserwatorów, tuż przed Królową Jordanii Ranią, prezydentem Turcji Recepem Tayyipem Erdoğanem i profilem Białego Domu, posiadającymi ponad 4 mln obserwatorów. Brytyjska Rodzina Królewska niemal potroiła liczbę swoich obserwujących w ciągu ostatnich 12 miesięcy, głównie dzięki zdjęciom z królewskiego ślubu Księcia Harrego i Meghan Markle. W dniu uroczystości liczba obserwatorów konta wzrosła o 570 tys. osób.


Fot.: materiały prasowe

Badanie analizuje aktywność na 426 kontach na Instagramie, prowadzonych przez głowy państw, szefów rządu oraz ministrów spraw zagranicznych, o 100 więcej w porównaniu do badania z 2017 r. Do analizy wykorzystano zagregowane dane z narzędzia CrowdTangle dostarczanego przez Facebook. Według analiz z 1 października 2018 r., wszystkie konta mają łącznie 98,3 miliony obserwujących i opublikowały razem 98 372 postów w trakcie ostatnich 12 miesięcy. Zgromadziły one łącznie 860,4 mln interakcji (w postaci komentarzy i polubień).

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump prowadzi w rankingach pod względem liczby wszystkich interakcji (komentarze i polubienia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy, profil @realDonaldTrump osiągnął ponad 218 mln interakcji, trzy razy więcej niż indyjski premier Narendra Modi, który co prawda ma więcej obserwujących, jednak pod swoimi 80 zdjęciami i wideo zebrał w ostatnim roku „tylko” 69 mln interakcji. Biorąc jednak pod uwagę liczbę interakcji pod jednym postem, premier Indii jest najbardziej efektywnym światowym przywódcą na Instagramie - każdy z jego 80 postów uzyskał średnio 873,3 tys. interakcji. Drugie miejsce zajmuje prezydent Turcji z liczbą 413,9 tys. aktywności na jeden post, a tuż za nim uplasował się prezydent Indonezji, Joko Widodo, którego posty osiągają średnio 411,7 tys. interakcji.

Trzecia edycja badania BCW pokazuje, że Instagram stał się siecią społecznościową, w której światowi przywódcy uzyskują najwięcej interakcji” - powiedział Chad Latz, Chief Innovation Officer w BCW. „Zaskakuje fakt, że zasięg Instagramowych kont światowych przywódców jest o połowę mniejszy, porównując do ich stron na Facebooku. Przy pięciokrotnie mniejszej częstotliwości publikacji postów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wszystkie konta na Instagramie zebrały w sumie 860 milionów interakcji, o 162 miliony (23 proc.) więcej niż wszystkie interakcje na Facebooku w tym samym okresie” – dodał Latz.

Badanie “Światowi przywódcy na Instagramie” wykazało również, że 156 z 193 państw członkowskich Organizacji Narodów Zjednoczonych prowadzi oficjalne konta na Instagramie. To o 16 więcej niż w badaniu z 2017 r. 92 głowy państw, 48 szefów rządu oraz 36 ministrów spraw zagranicznych prowadzi osobiste konta na platformie, które mają tendencję osiągania większego zaangażowania niż konta instytucjonalne.

Instagram nie jest najbardziej oczywistym kanałem społecznościowym do publikacji politycznych oświadczeń, jednak Instagram Stories stają się drugim co do popularności kanałem cyfrowej dyplomacji, w którym przywódcy spotykają się, witają i nawzajem oznaczają.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.