15.07.20, 11:55

Tydzień w TV: duże zainteresowanie informacją i publicystyką

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

W ubiegłym tygodniu rekordowym zainteresowaniem cieszyły się kanały informacyjne - wynika z danych Nielsen Audience Measurement za okres od 6 do 12 lipca 2020 r. dla portalmedialny.pl.

W targecie 4+ najchętniej wybieraną stacją był kanał TVP1, który może sie pochwalić 9,41 proc. udziałem w rynku (100 proc. to czas oglądania telewizji razem). Drugie miejsce obronił Polsat (strata 0,46 p.p. w porównaniu do poprzedniego tygodnia), a trzecie TVN (wzrost o 0,03 p.p.). Czwarte miejsce zajęła stacja TVN24 , która zanotowała bardzo wysoki wynik - aż 6,43 proc. (wzrost o 0,39 p.p.), a piąte miejsce TVP INFO z niewiele gorszym wynikiem - 6,1 proc. (wzrost o 0,46 p.p.). Tak dobry wynik stacji informacyjnych to rezultat zainteresowania widzów tematyką wyborczą Dopiero na szóstym miejscu z udziałem 6,02 proc. znalazła się Dwójka. Słaby wynik uzyskała TV Puls (poniżej 3 proc.). Z kolei Polsat News zanotował aż 2,45 proc. udziału 9wzrost o 00,24 p.p.). 

W grupie komercyjnej liderem pozostaje TVN z 8,88 proc. udziałem w rynku (wzrost o 0,12 p.p.). Drugie miejsce zajmuje Polsat (strata 0,49 p.p.), a trzecie TVP1 (strata 0,22 p.p.). Czwarte miejsce zajęła Dwójka (wzrost o 0,13 p.p.), a piąte TVN24 z 4,42 proc. udziałem (wzrost o 0,82 p.p.). Bardzo dobry wynik w tej grupie uzyskały inne stacje informacje - zarówno TVP INFO jak i Polsat News.

Co najchętniej oglądali Polacy w grupie 4+? I w tym tygodniu nie było większych zaskoczeń, bo rodacy szukali przede wszystkim informacji związanych z kampanią prezydencką i wyborami. Największą widownię zgromadziły "Fakty" z 6 lipca, które obejrzało prawie 2,3 mln widzów (21,65 proc. udział w rynku). Drugie miejsce zajął wieczór wyborczy w TVP1 (2,2 mln widzów), a trzecie "Wiadomości" z 6 lipca (ponad 2,1 mln widzów). Tuż za podium znalazła się telenowela "La La Bandida” w TVP1 (2,1 mln widzów). Wysoką oglądalność notowały programy publicystyczne. "Debatę Prezydencką 2020" w TVP1 obejrzało prawie 1,9 mln widzów, "Kropkę nad i" w niedzielę wyborczą aż 1,6 mln widzów (warto zwrócić uwagę, że była to emisja tylko w TVN24), "Rozmowę Piaseckiego” - prawie 1,6 mln widzów (analogicznie jak "Kropka"), wieczór wyborczy w TVN „Czas decyzji Wybory 2020"- 1,5mln widzów TVN, a "Kawę na ławę" - 1,5 mln widzów (emisja tylko w TVN24).

W grupie komercyjnej liderem także były "Fakty" (TVN) - 846 tys. widzów (aż 24,77 proc. udziału w rynku). Drugie miejsce zajął "Czas decyzji,. Wybory 2020" w TVN (806 tys. widzów), a trzecie "Uwaga! Koronawirus" (734 tys. widzów). Tuż za podium znalazły się "Kuchenne rewolucje" (689 tys. widzów) oraz "Wydarzenia" (623 tys. widzów). Bardzo wysoką widownię w tej grupie zanotowała "Kropka nad i" emitowana tylko w TVN24 - 571 tys. widzów (10 proc. udziału w rynku). Najchętniej oglądanym filmem w tej grupie wiekowej była amerykańska komedia "To skomplikowane" w TVN, którą obejrzało 568 tys. widzów. Dokument "Covid 19: świat w zagrożeniu” na antenie TVN obejrzało prawie 453 tys. widzów.

Rynek stacji TV, target 4+ 

  29-06-2020 - 05-07-2020 06-07-2020 - 12-07-2020
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVP1 534 179 9,72% 541 910 9,41%
Polsat 431 424 7,85% 425 511 7,39%
TVN 377 350 6,86% 396 905 6,89%
TVN24 331 901 6,04% 370 446 6,43%
TVP INFO  310 292 5,64% 351 197 6,10%
TVP2 342 702 6,23% 346 741 6,02%
TV4 180 627 3,29% 201 806 3,50%
TVN7  186 782 3,40% 195 008 3,39%
TV PULS  157 226 2,86% 169 795 2,95%
Polsat News 121 659 2,21% 141 059 2,45%
TTV - Twoja Telewizja 109 554 1,99% 127 805 2,22%
Puls 2 122 343 2,23% 127 327 2,21%
TVP Seriale 107 540 1,96% 99 497 1,73%
Polsat2 93 335 1,70% 91 824 1,59%
TV6 80 316 1,46% 84 506 1,47%
TVP ABC 65 909 1,20% 64 949 1,13%
Stopklatka 68 039 1,24% 64 156 1,11%
Fokus TV 60 109 1,09% 63 752 1,11%
Super Polsat  54 977 1,00% 60 380 1,05%
TVP3  60 552 1,10% 59 163 1,03%

Rynek stacji TV, target 16-49  

  29-06-2020 - 05-07-2020 06-07-2020 - 12-07-2020
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN 164 818 8,76% 178 311 8,88%
Polsat 167 111 8,88% 168 374 8,39%
TVP1 101 931 5,42% 104 332 5,20%
TVP2 91 773 4,88% 100 518 5,01%
TVN24 67 766 3,60% 88 751 4,42%
TVN7  79 549 4,23% 84 845 4,23%
TTV - Twoja Telewizja 59 633 3,17% 75 684 3,77%
TVP INFO  58 081 3,09% 67 280 3,35%
TV4 55 625 2,96% 64 691 3,22%
TV PULS  60 620 3,22% 64 092 3,19%
Puls 2 51 733 2,75% 53 592 2,67%
Polsat News 39 491 2,10% 47 257 2,35%
TVP Seriale 42 763 2,27% 37 375 1,86%
Polsat2 33 271 1,77% 32 756 1,63%
TV6 28 659 1,52% 30 460 1,52%
TVP ABC 25 865 1,37% 26 770 1,33%
Super Polsat  22 821 1,21% 24 717 1,23%
Fokus TV 19 654 1,04% 22 095 1,10%
TVN Turbo 17 147 0,91% 20 321 1,01%
Stopklatka 20 937 1,11% 19 934 0,99%

TOP 20 - najchętniej oglądane programy TV, target 4+ 

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
FAKTY   TVN 06.07.2020 19:00 - 19:27 2 296 502 21,65%
WYBORY PREZYDENCKIE 2020 WIECZÓR WYBORCZY   TVP1 12.07.2020 20:55 - 21:43 2 194 305 14,07%
WIADOMOŚCI   TVP1 06.07.2020 19:30 - 20:07 2 129 027 18,10%
LA BANDIDA /TELENOW.MEKS./   TVP1 06.07.2020 20:15 - 20:58 2 113 596 16,54%
UWAGA ! KORONAWIRUS /MAG.REP.POL./   TVN 11.07.2020 19:22 - 19:26 1 970 779 18,31%
DEBATA PREZYDENCKA 2020 /PROG.PUBL.POL./   TVP1 06.07.2020 21:00 - 22:26 1 888 436 14,35%
SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./   TVP1 09.07.2020 21:34 - 22:21 1 855 436 15,34%
ALARM! /MAG.REP.POL./   TVP1 09.07.2020 20:24 - 20:33 1 852 885 14,98%
TELEEXPRESS   TVP1 06.07.2020 17:00 - 17:15 1 789 833 21,58%
PROGNOZA POGODY   TVN 08.07.2020 19:48 - 19:52 1 756 924 14,73%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/  TVP2 12.07.2020 14:00 - 14:23 1 672 878 17,77%
UWAGA ! /MAG.SENS.POL./   TVN 08.07.2020 19:56 - 20:14 1 647 131 13,32%
WYDARZENIA   Polsat 12.07.2020 18:50 - 19:26 1 621 301 14,51%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 21:54 - 22:05 1 607 988 11,04%
KOŁO FORTUNY /TELETURNIEJ/  TVP2 11.07.2020 14:37 - 15:07 1 585 371 19,75%
ROZMOWA PIASECKIEGO /PROG.PUBL.POL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:13 - 22:22 1 583 913 11,38%
CZAS DECYZJI WYBORY 2020 WIECZÓR WYBORCZY   TVN 12.07.2020 20:55 - 21:44 1 531 659 9,82%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 11.07.2020 19:31 - 19:35 1 509 067 13,74%
MILIONERZY/TELETURNIEJ/  TVN 07.07.2020 20:23 - 21:01 1 501 325 12,33%
KAWA NA ŁAWĘ /PROG.PUBL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:39 - 22:47 1 500 152 12,39%

TOP 20 - najchętniej oglądane programy TV, target 16-49  

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
FAKTY   TVN 06.07.2020 19:00 - 19:27 845 901 24,77%
CZAS DECYZJI WYBORY 2020 WIECZÓR WYBORCZY   TVN 12.07.2020 20:55 - 21:44 805 859 13,51%
UWAGA ! KORONAWIRUS /MAG.REP.POL./   TVN 11.07.2020 19:22 - 19:26 734 154 20,55%
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./  TVN 09.07.2020 21:00 - 22:01 689 435 15,46%
WYDARZENIA   Polsat 12.07.2020 18:50 - 19:26 623 409 16,62%
WIADOMOŚCI   TVP1 12.07.2020 19:30 - 20:00 588 086 13,72%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 06.07.2020 19:39 - 19:43 577 558 14,92%
PROGNOZA POGODY   TVN 08.07.2020 19:48 - 19:52 571 678 14,60%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 21:54 - 22:05 571 096 10,03%
TO SKOMPLIKOWANE /FILM KOM.ROM.USA/   TVN 11.07.2020 20:03 - 22:25 567 803 13,68%
UWAGA ! /MAG.SENS.POL./   TVN 08.07.2020 19:56 - 20:14 561 600 13,71%
BAD BOYS II /FILM SENS.USA/   Polsat 08.07.2020 20:02 - 23:13 555 374 13,44%
MILIONERZY/TELETURNIEJ/  TVN 09.07.2020 20:22 - 20:59 542 568 12,76%
ROZMOWA PIASECKIEGO /PROG.PUBL.POL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:13 - 22:22 508 010 9,06%
KAWA NA ŁAWĘ /PROG.PUBL./ CZAS DECYZJI WYBORY 2020 TVN24 12.07.2020 22:39 - 22:47 493 178 10,14%
DEBATA PREZYDENCKA 2020 /PROG.PUBL.POL./   TVP1 06.07.2020 21:00 - 22:26 488 918 10,48%
POLSKA WYBIERA 2020 WYBORY PREZYDENCKIE WIECZÓR WYBORCZY   Polsat 12.07.2020 20:50 - 21:46 480 818 8,13%
DORADCA SMAKU /MAG.KUL.POL./   TVN 09.07.2020 20:16 - 20:21 472 116 11,62%
GOŚĆ WYDARZEŃ /PROG.PUBL.POL./   Polsat 08.07.2020 19:27 - 19:42 469 044 12,53%
COVID 19: SWIAT W ZAGROZENIU /FILM DOK.POL./   TVN 08.07.2020 21:01 - 22:27 452 573 10,34%

Dane: NAM

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.