04.05.21, 13:00

IAB Europe: Europejczycy preferują darmowy internet w zamian za reklamy

Fot.: materiały prasowe

Z najnowszego raportu IAB Europe „What Would an Internet Without Targeted Ads Look Like?” wynika, że 75 proc. ankietowanych Europejczyków preferuje obecny model korzystania z internetu, który zapewnia darmowy dostęp do treści i usług, dzięki możliwości targetowania reklam. Przychylnością badanych nie cieszy się rozwiązanie, które zakłada komercyjne korzystanie z internetu w zamian za przestrzeń wolną od reklam.

IAB Europe zleciło przeprowadzenie badania ankietowego na próbie ponad 2,4 tys. dorosłych użytkowników internetu w sześciu krajach: Niemczech, Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Wielkiej Brytanii. Sprawdzano, jak użytkownicy zareagowaliby na komercyjny model internetu oparty na płaceniu abonamentów za dostęp do stron i aplikacji. Okazało się, że Europejczycy doceniają sposób, w jaki reklama umożliwia darmowe korzystanie z internetu. Komercyjny model spowodowałby, że większość badanych ograniczyłaby w znacznym stopniu swoją aktywność, decydując się prawdopodobnie na korzystanie jedynie z kilku stron internetowych. Niemal połowa (48 proc.) Europejczyków twierdzi, że unikałaby płacenia abonamentów, ograniczając w ten sposób znacznie swoją aktywność w internecie. Zdecydowana większość (78 proc.) twierdzi, że ograniczyłaby swoją aktywność w internecie do pewnego stopnia.

Model oparty na subskrypcji doprowadziłby do powstania rozdrobnionego, wielopoziomowego internetu, w którym użytkownicy, ze względów finansowych, mieliby zróżnicowany dostęp do wiadomości i usług. Wydawcy, twórcy aplikacji oraz dostawcy treści i usług musieliby konkurować o środki finansowe z bardzo wąską grupą abonentów, co mogłoby osłabić ich możliwości do dalszego biznesowego rozwoju.

Jak wynika z badania, przeciętny Europejczyk płaciłby za dostęp do mniej niż pięciu stron internetowych. Większość Europejczyków oczekiwałaby, że za usługi internetowe, z których obecnie korzysta, płaciłaby mniej niż 4 euro miesięcznie. 51 proc. Europejczyków jest skłonna wykupić abonament na korzystanie tylko z trzech lub mniej stron lub aplikacji. Streaming muzyki (51 proc.) i poczta elektroniczna (50 proc.) to jedyne usługi, które większość Europejczyków chciałaby subskrybować.
Nieco ponad jedna czwarta Europejczyków (28 proc. byłaby gotowa zapłacić za dostęp do serwisów informacyjnych. Stawia to pod znakiem zapytania stabilność finansową mediów, które już od lat borykają się z wyzwaniami związanymi z finansowaniem swojej działalności.

W przypadku wprowadzenia komercyjnego modelu korzystanie z internetu, dla większości Europejczyków nieograniczony dostęp do informacji i innych wartościowych usług online po prostu przestałby istnieć” – komentuje Townsend Feehan, dyrektorka generalna IAB Europe. „Dostawcy treści i usług musieliby konkurować o subskrybentów, co miałoby wpływ na konkurencyjności biznesów i innowacje” – dodaje Townsend Feehan.

Komentarze

Powiązane

15.03.23, 14:27
| internet » informacje
Ringier Axel Springer Polska łączy redakcje et Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin
Od kwietnia br. Ringier Axel Springer Polska połączy redakcje Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin. Na czele zespołu stanie Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktorka naczelna Onet Lifestyle i Onet Kultura. 
13.03.23, 16:00
| internet » informacje
Halo, tu bank. Podcast BGK w języku migowym
„Halo, tu bank” to autorski projekt Banku Gospodarstwa Krajowego, który ma uczyć o zrównoważonym rozwoju i angażować społeczność do udziału w wyzwaniach w tym temacie. Jest to pierwszy podcast firmowy przetłumaczony na polski język migowy.
13.03.23, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Onet nawiązuje współpracę podcastową i muzyczną z Radiem 357
W piątek 10 marca br., aplikacja Onet Audio wzbogaciła się o podcasty przygotowane przez zespół Radia 357. Do najpopularniejszych podcastów w Polsce dołączy ponad 80 odcinków podcastów Radia 357.
09.03.23, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Słynne głosy w nowej kampanii platformy Audioteka
8 marca br. miała miejsce premiera nowego spotu reklamowego Audioteki. Krótki klip zabiera widza w animowaną podróż przez historie i gatunki, które można poznać dzięki produkcjom dostępnym w katalogu marki. 
09.03.23, 16:00
| internet » ludzie
Magdalena Wysocka na czele zespołu Programmatic w Grupie OLX
Grupa OLX zmianach wprowadza zmiany organizacyjne w strukturze zespołu programmatic. Do tej pory każdy z rynków europejskich OLX, m.in. Polska, Ukraina, Rumunia, Bułgaria, Portugalia w obszarze programmatic obsługiwany był przez osobne, samodzielne zespoły zarządzane na szczeblach lokalnych.
09.03.23, 12:00
| internet » ludzie
Piotr Kozłowski redaktorem naczelnym serwisu Autoswiat.pl od kwietnia
Piotr Kozłowski przechodzi do redakcji Autswiat.pl i od 1 kwietnia 2023 r. obejmie funkcję redaktora naczelnego serwisu. Z kolei Robert Rybicki, dotychczasowy szef redakcji, obejmie nowe stanowisko menedżera ds. paid content i lead generation w Autoswiat.pl.
09.03.23, 10:00
| internet » ludzie
Sylwester Kubiak awansuje w Gemius w Polsce. Został Dyrektorem Sprzedaży
Na początku marca br. Sylwester Kubiak objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Gemius w Polsce. W nowej roli będzie odpowiadał za planowanie i wdrażanie strategii sprzedaży na rynku polskim oraz współpracę z kluczowymi klientami.
08.03.23, 10:28
| internet » informacje
Okres w moim życiu. Gazeta.pl rusza z akcją społeczną
„Okres w moim życiu” to kampania społeczna Gazeta.pl i inicjatywy TakDlaPodpasek.pl, realizowana wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest normalizacja tematu menstruacji oraz zaapelowanie o wprowadzenie do polskich szkół darmowych środków higieny osobistej i edukacji menstruacyjnej. 
06.03.23, 08:42
| internet » informacje
Instytut Jagielloński uruchamia platformę Jagielloński Research
Instytut Jagielloński, ośrodek analityczny specjalizujący się w zagadnieniach energetyki i gospodarki, uruchamia nową platformę analityczną. Jagielloński Research zawiera dane, które mają byćaktualizowane kilka razy dziennie i wzbogacone o wizualizacje i interaktywne wskaźniki.
03.03.23, 09:10
| radio » ludzie | internet » ludzie
Paweł Tabędzki szefem wydawców online serwisów stacji muzycznych z portfolio GRA
Paweł Tabędzki objął funkcję szefa wydawców online, odpowiedzialnego za serwisy i aplikacje stacji muzycznych z portfolio Grupy Radiowej Agory – Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.