14.06.22, 10:00

Grupa TVN inwestuje w zieloną energię

Logo TVN, fot.: materiały prasowe

Grupa TVN rozpoczęła proces montowania paneli fotowoltaicznych na dachach swoich budynków, co umożliwi wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii do zasilania anten TV. W dwóch obiektach Grupy zainstalowanych zostanie 96 paneli.

Pierwsze moduły fotowoltaiczne zostaną zainstalowane na dachu obiektu Grupy TVN w czerwcu br. 70 sztuk – o mocy 370 W każdy – pojawi się na budynku przy ul. Augustówka 3 w Warszawie, gdzie znajduje się hub technologiczny spółki. Instalacja, która znajdzie się na dachu wyprodukuje prawie 26 kW energii, co pozwoli na redukcję emisji dwutlenku węgla o 21,6 ton rocznie.

Kolejne panele pojawią się na przełomie sierpnia i września br. w budynku Grupy przy ul. Powsińskiej 4 w Warszawie. Na górze obiektu umieszczonych zostanie 26 sztuk paneli fotowoltaicznych. Ilość energii, którą wyprodukują one przez rok wynosi 9,6 kW, a ich działanie przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o 8,2 tony.

Grupa przyjmuje, że na jednym hektarze lasu rośnie ok. 700 średniej wielkości drzew, a każde z nich absorbuje z atmosfery od 6 do 7 kilogramów dwutlenku węgla rocznie, dzięki zielonej energii wyprodukowanej przez 96 paneli fotowoltaicznych, które montuje na dwóch pierwszych budynkach Grupa TVN do atmosfery nie wyemitowana zostanie taka ilość CO2, którą co roku pochłania areał ok. 6 hektarów lasu.

„Wykorzystanie w naszej działalności biznesowej odnawialnych źródeł energii to kolejny krok w realizacji strategii prowadzenia biznesu odpowiedzialnego społecznie. Od lat podejmujemy wiele inicjatyw proekologicznych, wdrażamy politykę środowiskową, wspieramy lokalne inicjatywy, prowadzimy działania edukacyjne i kampanie społeczne. Teraz rozpoczęliśmy pilotażowy program montowania paneli fotowoltaicznych na naszych dwóch budynkach z zapleczem technologicznym, tj. m.in. z naszymi antenami. Podobnie jak w każdym obszarze biznesu, tak i w podejmowanych działaniach prośrodowiskowych staramy się poszukiwać nowoczesnych, innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań. Montaż paneli fotowoltaicznych pozwoli nam na realizację transmisji antenowych wprost ze źródeł odnawialnych. Jest to kierunek, który na pewno będziemy rozwijać w przyszłości” – mówi Krzysztof Kozłowski, CTO Grupy TVN.

Ule na dachu siedziby

Wśród działań proekologicznych podjętych wcześniej przez Grupę TVN były, m.in.: akcje sadzenia drzew czy umieszczenie uli na dachu siedziby głównej firmy w Warszawie. We współpracy z akcją Posadzimy.pl firma należąca do globalnego giganta rynku medialnego – Warner Bros. Discovery – tylko w tym roku zasadziła w Polsce 2,1 tys. drzew. W czterech ulach zamontowanych na dachu budynku przy ul. Wiertniczej w Warszawie zamieszkało 80 tys. pszczół, które będą zapylać rośliny w promieniu 3 km od lokalizacji. Eksperci szacują, że w szczycie sezonu ich liczba może wzrosnąć nawet do 240 tys.

W strukturze globalnej Grupy od lat działa inicjatywa pracownicza "GreenD". W ramach jej lokalnej, polskiej odsłony zaangażowani pracownicy działają na rzecz budowania świadomości dotyczącej środowiska naturalnego, klimatu i ochrony przyrody. Grupa GreenD angażuje się w promocję takich tematów, jak recykling, zero waste, zdrowy styl życia, eko produkty oraz redukcja plastiku. Dzięki GreenD wprowadzono w firmie pięciofrakcyjną segregację śmieci, zaczęto zamawiać wodę w szklanych butelkach, umożliwiono recykling baterii, doprowadzono do zniknięcia jednorazowych plastikowych sztućców, naczyń i pudełek w biurach Grupy oraz wprowadzono więcej propozycji wegetariańskich w menu pracowniczej stołówki.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.