26.10.22, 06:00

TaniaKsiazka.pl ma już 16. lat. Chce zostać księgarnią internetową pierwszego wyboru

TaniaKsiazka.pl obchodzi 16. urodziny, fot.: materiały prasowe

Księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl, należąca do białostockiej spółki Glosel, obchodzi 16. urodziny. Obecnie, poza prężnie działającym sklepem internetowym, posiada 24 punkty stacjonarne i ponad 400 tys. produktów w ofercie.

Właścicielem marki TaniaKsiazka.pl jest Glosel, do której należy także marka Bee.pl (e-sklep ze zdrową żywnością oraz eko-asortymentem). Jest to jedna z największych spółek zajmujących się sprzedażą online w Polsce, obecna na rynku od 2006 r. Firma powstała z inicjatywy Łukasza Kierusa, który swoją pierwszą księgarnię internetową - CzaryMary.pl - samodzielnie zakodował i uruchomił w lutym 2003 r. w swoim mieszkaniu. Większość oferty książkowej mieściła się wtedy na jednym regale.
Początki prowadzenia biznesu książkowego były wyzwaniem, ponieważ działałem w pojedynkę. Pełniłem zatem każdą z możliwych ról – od osadzenia produktów w ofercie, pakowania zamówień, aż po codzienne noszenie paczek na pocztę. Wytrzymałem tak rok, żyjąc między kartonami z książkami i materiałami pakowymi” – mówi Łukasz Kierus, CEO spółki Glosel, pod której szyldem działa marka TaniaKsiazka.pl. „Mimo, że w tamtym czasie internet dopiero raczkował, książki były kupowane w większości w księgarniach stacjonarnych – wierzyłem w swój pomysł na biznes. Po dwóch latach, już w nieco większym składzie, w biurze, uruchomiłem księgarnię internetową TaniaKsiazka.pl. Dwa lata później dołączyła bardzo ważna osoba, z którą od 14 lat rozwijamy tę markę, a od dziewięciu jesteśmy małżeństwem - Agnieszka Stankiewicz – Kierus. Naszą ofertę kierujemy do książkoholików, osób, które pochłaniają książki, śledzą książkowe trendy i nowości. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że poziom czytelnictwa w Polsce spada, jednak celujemy w osoby, które tak jak my, kochają książki. Według danych Biblioteki Narodowej, 44 proc. Polaków deklaruje, że przeczytało w ubiegłym roku min. 1 książkę. Wierzymy, że kiedyś ten trend odwróci się na korzyść, a poszerzanie grona polskich czytelników jest naszą misją” – dodaje Kierus.

Przychód rośnie z roku na rok

Przychód TaniaKsiazka.pl w 2021 r. wyniósł 206,5 mln zł netto, a rok wcześniej blisko 179 mln netto. Firma w 2021 r. sprzedała blisko 8 mln sztuk książek, wobec 7 mln w roku poprzednim. W w ubiegłym roku spółka rozszerzyła sieć punktów stacjonarnych o 14 lokalizacji w całej Polski. Obecnie funkcjonują 24 punkty stacjonarne. TaniaKsiazka.pl przyjmuje ponad 200 tys. zamówień miesięcznie. Spółka posiada biura w Białymstoku i Warszawie.

W październiku TaniaKsiazka.pl świętuje swoje 16 urodziny. liczne firma w tym czasie organizuje akcje specjalne oraz konkurs w którym do wygrania jest m.in. weekend pod Warszawą w domku po sufit wypełnionym książkami. Obok akcji prowadzonych w ramach urodzin, firma realizuje działania, które mają sprawić, że ma stać się księgarnią internetową pierwszego wyboru. „Naszym głównym celem jest sprawienie, aby księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl stała się ulubioną księgarnią wszystkich książkoholików. Dlatego też oprócz ciągłej pracy nad ofertą, lepszymi cenami i szybkością realizacji zamówień cały czas pracujemy nad poprawą doświadczenia zakupowego naszych klientów. W ciągu kilku najbliższych miesięcy uruchomimy program lojalnościowy oraz odświeżymy wygląd strony internetowej. Myślimy też o stworzeniu nowoczesnej i przyjaznej aplikacji mobilnej, gdzie będzie można wygodnie kupować nie tylko książki fizyczne, ale również e-booki i audiobooki, których popularność cały czas rośnie. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, dalej będziemy również rozbudowywać sieć naszych punktów odbioru zamówień” – mówi Łukasz Kierus.

Polacy chętnie kupują książki w e-księgrniach

Polacy chętnie kupują książki przez internet i najczęściej wybierają wersje papierowe. Według raportu Biblioteki Narodowej na temat stanu czytelnictwa w Polsce 59 proc. czytelników preferuje czytanie analogowe zamiast na nośnikach cyfrowych(źródło: Stan czytelnictwa książek w Polsce w drugim roku pandemii (2021–2022), Zofia Zasacka, Roman Chymkowski). Polacy lubią też nabywać książki online. Z raportu dotyczącego e-commerce w Polsce w 2022 r., opublikowanego przez Gemius Polska, wynika, że 57 proc. respondentów robiących zakupy online nabyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy książki, filmy lub płyty. Zwłaszcza w pandemii księgarnie internetowe notowały wzrost ruchu.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.