26.10.22, 06:00

TaniaKsiazka.pl ma już 16. lat. Chce zostać księgarnią internetową pierwszego wyboru

TaniaKsiazka.pl obchodzi 16. urodziny, fot.: materiały prasowe

Księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl, należąca do białostockiej spółki Glosel, obchodzi 16. urodziny. Obecnie, poza prężnie działającym sklepem internetowym, posiada 24 punkty stacjonarne i ponad 400 tys. produktów w ofercie.

Właścicielem marki TaniaKsiazka.pl jest Glosel, do której należy także marka Bee.pl (e-sklep ze zdrową żywnością oraz eko-asortymentem). Jest to jedna z największych spółek zajmujących się sprzedażą online w Polsce, obecna na rynku od 2006 r. Firma powstała z inicjatywy Łukasza Kierusa, który swoją pierwszą księgarnię internetową - CzaryMary.pl - samodzielnie zakodował i uruchomił w lutym 2003 r. w swoim mieszkaniu. Większość oferty książkowej mieściła się wtedy na jednym regale.
Początki prowadzenia biznesu książkowego były wyzwaniem, ponieważ działałem w pojedynkę. Pełniłem zatem każdą z możliwych ról – od osadzenia produktów w ofercie, pakowania zamówień, aż po codzienne noszenie paczek na pocztę. Wytrzymałem tak rok, żyjąc między kartonami z książkami i materiałami pakowymi” – mówi Łukasz Kierus, CEO spółki Glosel, pod której szyldem działa marka TaniaKsiazka.pl. „Mimo, że w tamtym czasie internet dopiero raczkował, książki były kupowane w większości w księgarniach stacjonarnych – wierzyłem w swój pomysł na biznes. Po dwóch latach, już w nieco większym składzie, w biurze, uruchomiłem księgarnię internetową TaniaKsiazka.pl. Dwa lata później dołączyła bardzo ważna osoba, z którą od 14 lat rozwijamy tę markę, a od dziewięciu jesteśmy małżeństwem - Agnieszka Stankiewicz – Kierus. Naszą ofertę kierujemy do książkoholików, osób, które pochłaniają książki, śledzą książkowe trendy i nowości. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że poziom czytelnictwa w Polsce spada, jednak celujemy w osoby, które tak jak my, kochają książki. Według danych Biblioteki Narodowej, 44 proc. Polaków deklaruje, że przeczytało w ubiegłym roku min. 1 książkę. Wierzymy, że kiedyś ten trend odwróci się na korzyść, a poszerzanie grona polskich czytelników jest naszą misją” – dodaje Kierus.

Przychód rośnie z roku na rok

Przychód TaniaKsiazka.pl w 2021 r. wyniósł 206,5 mln zł netto, a rok wcześniej blisko 179 mln netto. Firma w 2021 r. sprzedała blisko 8 mln sztuk książek, wobec 7 mln w roku poprzednim. W w ubiegłym roku spółka rozszerzyła sieć punktów stacjonarnych o 14 lokalizacji w całej Polski. Obecnie funkcjonują 24 punkty stacjonarne. TaniaKsiazka.pl przyjmuje ponad 200 tys. zamówień miesięcznie. Spółka posiada biura w Białymstoku i Warszawie.

W październiku TaniaKsiazka.pl świętuje swoje 16 urodziny. liczne firma w tym czasie organizuje akcje specjalne oraz konkurs w którym do wygrania jest m.in. weekend pod Warszawą w domku po sufit wypełnionym książkami. Obok akcji prowadzonych w ramach urodzin, firma realizuje działania, które mają sprawić, że ma stać się księgarnią internetową pierwszego wyboru. „Naszym głównym celem jest sprawienie, aby księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl stała się ulubioną księgarnią wszystkich książkoholików. Dlatego też oprócz ciągłej pracy nad ofertą, lepszymi cenami i szybkością realizacji zamówień cały czas pracujemy nad poprawą doświadczenia zakupowego naszych klientów. W ciągu kilku najbliższych miesięcy uruchomimy program lojalnościowy oraz odświeżymy wygląd strony internetowej. Myślimy też o stworzeniu nowoczesnej i przyjaznej aplikacji mobilnej, gdzie będzie można wygodnie kupować nie tylko książki fizyczne, ale również e-booki i audiobooki, których popularność cały czas rośnie. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, dalej będziemy również rozbudowywać sieć naszych punktów odbioru zamówień” – mówi Łukasz Kierus.

Polacy chętnie kupują książki w e-księgrniach

Polacy chętnie kupują książki przez internet i najczęściej wybierają wersje papierowe. Według raportu Biblioteki Narodowej na temat stanu czytelnictwa w Polsce 59 proc. czytelników preferuje czytanie analogowe zamiast na nośnikach cyfrowych(źródło: Stan czytelnictwa książek w Polsce w drugim roku pandemii (2021–2022), Zofia Zasacka, Roman Chymkowski). Polacy lubią też nabywać książki online. Z raportu dotyczącego e-commerce w Polsce w 2022 r., opublikowanego przez Gemius Polska, wynika, że 57 proc. respondentów robiących zakupy online nabyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy książki, filmy lub płyty. Zwłaszcza w pandemii księgarnie internetowe notowały wzrost ruchu.

Komentarze

Powiązane

02.02.23, 19:00
| internet » ludzie
Zuzanna Ałdycka naczelną serwisu Dziecko.pl
Od 1 lutego br., na czele eDziecko.pl, serwisu tematycznego z portfolio Gazeta.pl (Agora) stanęła Zuzanna Ałdycka. Do jej obowiązków poza organizacją pracy redakcji należy, m.in. utrzymanie pozycji zasięgowej serwisu.
02.02.23, 12:04
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Iberion wygrywa w sądzie z TVP
Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczył materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu Jacka Kurskiego,. byłego już prezesa TVP.
31.01.23, 16:00
| internet » ludzie
Agnieszka Maciaszek szefową Pomponika
Od 1 lutego br. Agnieszka Maciaszek obejmie w portalu Interia stanowisko szefowej show-biznesowego serwisu Pomponik. Maciaszek odpowiedzialna będzie za treści i zasięg serwisu oraz za współpracę z Telewizją Polsat.
31.01.23, 07:30
| internet » informacje
Przegląd ligowy. Nowy program piłkarski w Przeglądzie Sportowym Onet
„Przegląd ligowy” to nowy program w ofercie wideo Przeglądu Sportowego Onet prowadzony przez Radosława Majdana, Jarosława Kolińskiego i Łukasza Olkowicza. Premierowe odcinki będą emitowane w każdy piątek.
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
29.01.23, 17:00
| internet » informacje
Medonet.pl rusza z czwartą edycją Narodowego Testu Zdrowia Polaków
Narodowy Test Zdrowia Polaków to ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny serwisu Medonet.pl, mający na celu zwiększenie świadomości na temat stanu zdrowia i sposobów na jego poprawę.
27.01.23, 17:19
| internet » informacje
Z Ludzką Twarzą. Serwis WP abcZdrowie rusza z nowym cyklem
Redakcja serwisu WP abcZdrowie rozpoczęła nowy cykl reportażowym „Z Ludzką Twarzą”. W programie przedstawieni zostaną bohaterowie zmagający się z poważnymi chorobami, ludzie „niezwykle zwyczajni”, którzy nie chcą litości ani współczucia.
27.01.23, 10:05
| internet » informacje
Reklamy na Facebooku — czy to się opłaca? Sprawdzamy!
Meta Platforms to amerykański konglomerat technologiczny, którego własnością jest znany na całym świecie serwis społecznościowy Facebook. Facebook stał się popularnym miejscem do promowania sklepów internetowych. Czy jednak faktycznie warto? Co przemawia za skorzystaniem z FB Ads? Sprawdzamy poniżej!
25.01.23, 11:43
| internet » ludzie
Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl. Filip Trusz szefem Moto.pl
Wraz z początkiem nowego roku, po dwóch latach pracy jako dyrektor Moto.pl, Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl na stanowisko dyrektora wydawniczego. Redaktorem naczelnym Moto.pl został Filip Trusz.
25.01.23, 07:30
| internet » informacje
2,9 mld euro kar w Europie za naruszenia Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych
Łączna wartość kar nałożonych przez europejskich regulatorów za naruszenia Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) wyniosła do tej pory 2,9 mld euro - wynika z raportu kancelarii prawnej DLA Piper. 
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.