03.01.23, 06:30

Wavemaker: w 2022 r. żaden pojedynczy program niesportowy w TV nie przekroczył progu 5 mln widzów

Ilość programów, które przekroczyły granicę 5 mln widzów w poszczególnych latach, fot.: materiały prasowe

Żaden pojedynczy program emitowany w polskiej telewizji w 2022 roku nie przebił granicy 5 mln widzów – wynika z cyklicznej analizy Wavemaker na podstawie danych Nielsena. Analiza obejmuje programy emitowane na antenach pojedynczych stacji, z wyłączeniem kategorii sport.

Jak podkreśla Wavemaker, ani razu pojedynczemu programowi TV na antenie jednej stacji nie udało się zgromadzić 5 mln widzów. To już drugi raz w historii zestawienia Wavemaker, gdy tej granicy nie udało się przebić. Po raz ostatni wynik na poziomie przynajmniej 5 mln widzów programom spoza kategorii sport udało się osiągnąć w 2020 r. – wówczas zdarzyło się tak sześć razy w całym roku, po dużym spadku (z 32 programów powyżej 5 mln widzów) wobec 2019 r.

Analizując popularność pojedynczych programów w 2022 r., a uwzględniono w analizie dane dot. oglądania w domu, z maksymalnie dwudniowym przesunięciem czasowym, wynika że żadnej pojedynczej audycji nie udało w minionym roku osiągnąć nawet 4 mln widowni. O ten wynik otarł się Sylwester Dwójki, „Kevin” w Polsacie, a także kilka emisji „M jak Miłość” (najlepsza miała w tym roku 3,8 mln widownię). W przypadku każdego z programów, Wavemaker zabrał pod uwagę oglądalność na głównej antenie ich emisji.

Wyłączając sport, gdzie wielomilionowe „złote strzały” jeszcze padają, wydaje się, że epoka 5-milionowych publiczności cyklicznych programów w linearnej TV, bezpowrotnie minęła” – czytamy w analizie Wavemaker. „Bez wątpienia w interesie nadawców leży poszerzenie pomiaru widowni, które umożliwi podsumowanie popularności ich programów w różnych środowiskach. Nie uchodzi naszej uwadze rozwój serwisów BVOD, od których coraz częściej nadawcy rozpoczynają cykl życia swoich programów. Zapewne w takim ujęciu, z uwzględnieniem świata VOD, statystyki np. „M jak miłość” czy „Chyłki” wyglądałyby znacznie pokaźniej aniżeli tylko ich telewizyjny AMR” – dodaje Wavemaker.

Wavemaker zwraca uwagę, że patrząc z perspektywy reklamodawców TV i przez pryzmat szybkości budowania zasięgu, topnienie linearnej widowni największych show w pojedynczych stacjach, oznacza wyzwania media plannerskie. Tworzy je nie tylko sama fragmentacja TV, ale też odpływ młodszej publiczności.

Komentarze

Powiązane

16.04.24, 12:59
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Play kupiła śląską spółkę Miconet
Grupa Play nabyła 100 proc. udziałów spółki Miconet z Mikołowa .w której zasięgu jest 42 tys. gospodarstw domowych.
16.04.24, 11:08
| telewizja / VOD » informacje
Prawie 2 tysiace osób aplikowało w projekcie rekrutacyjnym TVP
14 kwietnia br. zakończył się pierwszy etap nowego projektu rekrutacyjnego Telewizji Polskiej - „Włącz się! Zmieniajmy się razem”.
15.04.24, 15:15
| telewizja / VOD » informacje
CANAL+ online i FAME rozpoczynają współpracę. Gala FAME 21 w usłudze serwisu
18 maja br. odbędzie się Gala FAME 21: Pretendent gdzie w walce wieczoru Patryk „Bandura” Bandurski zmierzy się z Tomaszem Adamkiem. Dzięki nawiązaniu współpracy FAME z CANAL+ online wydarzenie po raz pierwszy w historii będzie można obejrzeć wyłącznie za pośrednictwem serwisu streaminowego CANAL+ online.
15.04.24, 14:25
| telewizja / VOD » informacje
TVP kontra Fundacja Otwarty Dialog. Nadawca publiczny nie utożsamia się z audycjami ze spornego okresu
W apelacji od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie Fundacji Otwarty Dialog (i innych) Telewizja Polska S.A. w likwidacji kwestionuje wysokość zasądzonego zadośćuczynienia oraz formę i skalę przeprosin, a także innych zasądzonych środków, które według Sądu pierwszej instancji mają usunąć skutki naruszenia dóbr osobistych. 
15.04.24, 05:00
| telewizja / VOD » informacje
Atak na Izrael: TVP INFO i Polsat News nie zdały egzaminu. TVN24 i TV Republika z najdłuższym programem na żywo
Polskie kanały informacyjne szeroko informowały o wystrzeleniu przez irańską armię w kierunku Izraela drony i pociski. Jednak nie wszystkie zdecydowały się nadawać „na żywo” program nocą.
12.04.24, 13:00
| telewizja / VOD » seriale | kultura » film
Warner Bros Discovery oraz Mennica Gdańska wprowadzają na rynek kolekcjonerskie monety „Rick and Morty”
9 kwietnia br. swoją premierę miała moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros Discovery Global Consumer Products. W ramach umowy licencyjnej, Mennica Gdańska wprowadza na rynek numizmat z bohaterami animowanego serialu komediowego “Rick i Morty”.
12.04.24, 10:00
| telewizja / VOD » seriale
Minuta ciszy 2. Ruszyły zdjęcia do kontynuacji serialu CANAL+
Rozpoczęły się zdjęcia do dalszej historii Mietka Zasady, emerytowanego listonosza, który zakłada dom pogrzebowy. Za reżyserię ponownie odpowiada Jacek Lusiński, który wraz z Szymonem Augustyniakiem jest również autorem scenariusza.
12.04.24, 07:40
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Kino Polska w 2023 r.: zysk netto powyżej 50 mln zł
Na koniec 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 294,2 mln zł (+3,3 proc. r/r), głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych. Zysk netto Grupy wyniósł 51,9 mln zł (+8,8 proc. r/r).
11.04.24, 16:15
| telewizja / VOD » seriale
Królowie. Ruszą zdjęcia do nowego serialu historycznego TVP
Rozpoczęły się zdjęcia do serialu historycznego TVP „Królowie”. Tytułowe role grają: Michał Kaszyński (Kazimierz Jagiellończyk) i Krzysztof Świłpa (Władysław Warneńczyk). Produkcja opowiada o synach Jagiełły, ostatnich władcach średniowiecznej Polski.
11.04.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
HISTORY Channel w Bułgarii rusza ze sprzedażą reklam
Od 9 kwietnia br. A+E Networks EMEA uruchomiło sprzedaż czasu reklamowego na HISTORY Channel w Bułgarii.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

Polecamy