16.01.23, 11:20

Warner Bros. Discovery i Europejska Izba Nadawców zyskały prawa do transmisji igrzysk olimpijskich w latach 2026-2032

Fot.: materiały prasowe

MKOl przyznał wyłączne prawa do transmisji igrzysk olimpijskich w latach 2026-2032 Warner Bros. Discovery oraz Europejskiej Izbie Nadawców.

Międzynarodowy Komitet Olimpijski ogłosił, że Warner Bros. Discovery oraz Europejska Unia Nadawców pozyskały pełne prawa medialne do czterech igrzysk olimpijskich rozgrywanych w latach 2026-2032.

W odpowiedzi na przetarg ogłoszony przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski, Europejska Unia Nadawców oraz Warner Bros. Discovery złożyły wspólną ofertą nabycia pełnych praw do igrzysk olimpijskich na 49 rynkach w Europie, takich jak: Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Izrael, Kosowo, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Mołdawia, Monaco, Macedonia Północna, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Przetarg obejmuje Zimowe Igrzyska Olimpijskie Milano Cortina 2026, Igrzyska Olimpijskie Los Angeles 2028, Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2030 oraz Igrzyska Olimpijskie Brisbane 2032, a także igrzyska olimpijskie młodzieży w latach 2026-2032.

„Z radością informujemy o nawiązaniu długoterminowej współpracy z dwiema wiodącymi firmami medialnymi na świecie. EBU i jej członkowie gwarantują niezrównane doświadczenie w transmisjach wydarzeń sportowych i dotarcie do widowni w Europie, a Warner Bros. Discovery, dzięki niedawnemu połączeniu WarnerMedia i Discovery, jest jedną z największych globalnych grup medialnych działającą w każdym gatunku rozrywki i na wszystkich platformach. To porozumienie pokazuje jak ważne są igrzyska olimpijskie w Europie. MKOl redystrybuuje 90 proc. uzyskiwanych przychodów. Ta długoterminowa współpraca zapewnia niezwykle ważną stabilizację finansową ruchowi olimpijskiemu, a co za tym idzie przekłada się na wsparcie sportowców” – mówi Thomas Bach, Przewodniczący MKOl.

Historia współpracy między MKOlem i EBU sięga 1956 r. W 2015 r. MKOl i Warner Bros. Discovery porozumiały się w sprawie transmisji igrzysk olimpijskich w Europie w latach 2018-2024.

Wzmocnienie Home of the Olympics

Warner Bros. Discovery dzięki porozumieniu chce wzmocnić swoją pozycję jako „Home of the Olympics” w Europie. Przy okazji trzech ostatnich igrzysk olimpijskich Warner Bros. Discovery – które przygotowuje się obecnie do transmisji Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 – osiągnęło rekordową oglądalność w kanałach telewizyjnych i na platformach cyfrowych. Na mocy nowej umowy Warner Bros. Discovery pozostanie jedynym miejscem pokazującym każdy moment igrzysk olimpijskich w streamingu (na takich rynkach jak: Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Izrael, Kosowo, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Mołdawia, Monaco, Macedonia Północna, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Każdy moment nie na wyłączność: Dania, Niemcy, Norwegia, Szwecja), w tym na platformie discovery+ (w Polsce w ramach Eurosportu Extra w Playerze). Firma będzie miała także pełne prawa do transmisji igrzysk w kanałach płatnych, w tym na antenach Eurosportu.

„Jako „Home of the Olympics” w Europie podczas trzech ostatnich igrzysk olimpijskich, jesteśmy bardzo zadowoleni z przedłużenia współpracy z MKOlem do 2032 r. Szykując się na niesamowicie zapowiadające się igrzyska w Paryżu, jesteśmy zachwyceni, że Warner Bros. Discovery pozostanie jedynym miejscem, w którym fani będą mogli oglądać każdy moment kolejnych czterech igrzysk” – mówi Andrew Georgiou, President and Managing Director Warner Bros. Discovery Sports Europe. „Cieszy nas partnerstwo z EBU i jej członkami, które wpisuje się w cel, jaki postawiliśmy sobie z MKOlem w 2015 r. – aby dotrzeć z relacjami z igrzysk do jak największej liczby osób. Widzowie w Europie będą nadal mieli możliwość wyboru i dostępu do przekazu z igrzysk olimpijskich na wielu platformach, co, bazując na rekordowej oglądalności i zaangażowaniu kibiców w Europie na przestrzeni ostatnich trzech edycji igrzysk, jest wspaniałym prognostykiem na przyszłość” – dodaje Georgiou.

Nowe porozumienie gwarantuje dotarcie do widzów za pośrednictwem ogólnodostępnych kanałów publicznych nadawców należących do EBU, których większość transmitowała poprzednie igrzyska olimpijskie w ramach współpracy z MKOlem i Warner Bros. Discovery.

Publiczne stacje pozostają w grze 

Od 2026 r. EBU będzie posiadaczem praw w kanałach free-to-air oraz na platformach cyfrowych. Członkowie EBU będą mogli pokazać ponad 200 godz. transmisji z Letnich Igrzysk Olimpijskich oraz co najmniej 100 godz. z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w kanałach telewizyjnych, stacjach radiowych i streamingu na żywo, a także na stronach internetowych, w aplikacjach oraz w mediach społecznościowych.

„Jesteśmy dumni, że nasi widzowie będą mogli oglądać igrzyska olimpijskie w kanałach otwartych do 2032 r. To niezwykle ważna umowa dla mediów publicznych, pokazująca ogromną siłę i solidarność Europejskiej Unii Nadawców” – mówi Delphine Ernotte Cunci, Prezydent EBU i CEO France Télévisions. „EBU i jej członkowie mogą dotrzeć do nawet ponad miliarda widzów w Europie za pośrednictwem kanałów telewizyjnych i innych platform. Dlatego tak się cieszę z porozumienia z MKOlem i Warner Bros. Discovery, dzięki któremu igrzyska będą dostępne w Europie dla szerszej publiczności niż kiedykolwiek wcześniej” – dodaje Delphine Ernotte Cunci.

Warner Bros. Discovery i EBU od dawna współpracują, wspólnie transmitując najważniejsze sportowe wydarzenia, takie jak IBU Puchar Świata i mistrzostwa świata w biathlonie, mistrzostwa świata w lekkoatletyce, Tour de France czy La Vuelta.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.