15.05.23, 15:00
Finał Eurowizji oglądało 3,5 mln widzów
W sobotę, 13 maja br. aż 4,4 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności oglądało w TVP1 i TVP Polonia finał Konkursu Piosenki Eurowizji - Liverpool 2023.
Tego dnia oraz w niedzielę, 14 maja Jedynka była liderem rynku (dane: Nielsen Media). Dzienny udział anteny w sobotę był najwyższy w tym roku zarówno wśród wszystkich widzów (15,1 proc.), jak i w grupach 16-59 i 16-49 (odpowiednio 14,4 proc. i 14,5 proc.). Natomiast w niedzielę udział dzienny TVP1 wyniósł 7,3 proc.
W TOP10 programów weekendu na pierwszym miejscu znalazła się transmisja finału Eurowizji 2023 w TVP1. Obejrzało ją średnio 3 mln widzów, udział wyniósł aż 34,2 proc. Łączna widownia konkursu na antenie TVP1 i TVP Polonia wyniosła 3,5 mln widzów z łącznym udziałem na poziomie 39 proc. Występ polskiej reprezentantki, Blanki obejrzało na obu antenach średnio 4,2 mln widzów.
W niedzielę, 14 maja, w 40. rocznicę śmierci Grzegorza Przemyka, TVP1 wyemitowała premierę filmu fabularnego „Żeby nie było śladów” w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego. Film obejrzało 740 tys. widzów, co dało Jedynce udziały na poziomie 8,8 proc.
Także w niedzielę rozpoczął się cykl wakacyjnych koncertów „Roztańczona Polska – letnia trasa TVP”. Pierwszy koncert, z planowanych osiemnastu, zorganizowany w Bogatyni na antenie TVP3 obejrzało 513 tys. widzów, przy udziale 4,2 proc. Niedzielny udział dzienny był dla TVP3 najwyższy od początku grudnia zeszłego roku.
Komentarze