29.09.23, 07:00

Dzień Polskiej Muzyki 2023 na antenie ponad stu stacji

Logo akcji, fot.: materiały prasowe

1 października br. po raz piąty obchodzony będzie Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny.

"W tym szczególnym dniu chcemy podziękować artystom i twórcom za muzykę, którą dla nas tworzą. Dzień Polskiej Muzyki to także święto wszystkich miłośników polskich utworów. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rodzimego rynku muzycznego, który w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej. To właśnie dzięki polskim słuchaczom, polski rynek fonograficzny w ubiegłym rok znalazł się w gronie 20. największych rynków muzycznych świata" – powiedziała Anna Ceynowa, Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego oraz Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii.

Motywem przewodnim kampanii tradycyjnie jest współpraca, bowiem muzyka łączy wszystkich. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy. W Dniu Polskiej Muzyki pragniemy przypomnieć także o tych wszystkich pięknych wartościach i emocjach, które niesie ze sobą muzyka, a które są nam wszystkim bliskie i potrzebne. W tym roku tę łączącą siłę muzyki wyrazimy nie tylko poprzez celebrację muzyki różnych gatunków i pokoleń, ale także poprzez jej wpływ na inne sektory sztuki – filmu, książki czy gier wideo” - mówią organizatorzy kampanii.

Tego dnia już po raz piąty polska muzyka zdominuje anteny ponad stu ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. Akcję wspierają, m.in. RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, SUPERNOVA, ANTYRADIO, MELORADIO, CHILLIZET, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, RADIO PLUS, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, STARS TV, MIXTAPE TV, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, ESKA ROCK TV, MUZO FM, RADIO KOLOR, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, CZWÓRKA, rozgłośni regionalnych z grupy Audytorium 17 m.in. Radio Lublin, Radio Rzeszów, Radio Łódź, Polskie Radio Białystok, Radio Poznań, MC Radio, Radio PiK, Radio Koszalin, Radio Katowice, Radio Wrocław, Radio Wrocław Kultura, Radio RAM, Radio Kraków czy lokalnych jak Radio Płock, Radio Kołobrzeg, Radio Świnoujście, Radio Tczew, Radio Sochaczew, Radio Trendy, Radio Sudety24, Radio FAMA, Muzyczne Radio, Radio Parada, Radio Park, Radio Nakło, Radio Leliwa, Radio Weekend FM, Twoja Polska Stacja, Radio Wasze FM, POP Radio, Radio Płońsk, Radio Kujawy, Radio Włocławek po polsku , Radio CCM, Radio Żnin, Radio Ziemi Wieluńskiej, Nasze Radio, Nasze Radio Nostalgicznie, Radio Andrychów, czy studenckich, m.in. Radio Mors, Radio Afera, Akademickie Radio Centrum z Lublina czy Radio Centrum w Rzeszowie oraz rozgłośnie internetowe jak m.in. Radio Nowy Świat czy Radio Jazz Kultura.

Podczas Dnia Polskiej Muzyki w ponad 100. stacjach radiowych i telewizyjnych muzycznych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień zabrzmi tylko polska muzyka. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach ponad stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach kilkunastu rozgłośni za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Szwajcarii, a nawet w Chorwacji!

Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem piątej edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, największa w Polsce organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 z inicjatywy założycieli Fundacji EMPOWER POLAND. Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów, by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Antyradio zamiast Rock Radia w Opolu
Od 30 marca br. mieszkańcy Opola i części województwa na częstotliwości 106,6 FM będą mogli słuchać Antyradia z portfolio Grupy Eurozet.
27.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Przewodniczący KRRiT prawomocnie przegrał w sądzie z Radiem ZET. Świrski zarzucał stacji, m.in. działania sprzeczne z polską racją stanu
20 marca br. Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Macieja Świrskiego, od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 27 maja 2024 r., w którym uchylił jednoosobową decyzję Przewodniczącego KRRiT o nałożeniu kary na nadawcę Radia ZET za rzekome szerzenie dezinformacji, naruszających polską rację stanu. Rozgłośnia miała zapłacić 476 tys. zł. Wyrok stał się prawomocny.
26.03.25, 11:14
| radio / audio » informacje
Koncerty i Ustawiony Konkurs Piosenki na 63. urodziny Trójki
Trójka w swoje 63. urodziny przygotowała od 28 marca do 1 kwietnia br. specjalne koncerty i niespodzianki.
25.03.25, 07:00
| radio / audio » informacje
Czwórka z nową oprawa muzyczną oraz formatem video
21 marca br., radiowa Czwórka (Polskie Radio) zaprezentowała odświeżoną oprawę muzyczną. Jej autorem jest muzyk i producent młodego pokolenia Wuja HZG. Głosem radiowych ID-sów stacji została Paulina Przybysz. Tego samego dnia premierę miał nowy format video „Czwórka. Wyjaśnione!”, którego autorka jest Dominika Płonka.
24.03.25, 14:17
| radio / audio » informacje | TV / VOD » informacje
Federalnie rzecz biorąc. Tomasz Lejman i Adam Górczewski z podcastem video w Interii
Interia uruchomiła podcast video „Federalnie rzecz biorąc”, w którym dwaj korespondenci Tomasz Lejman (Polsat News i Interia) i Adam Górczewski (Polskie Radio) będą komentować prosto znad berlińskiej Sprewy niemiecką rzeczywistość oraz jej wpływ na sytuację w Polsce oraz Europie.
24.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Studio M5 otrzyma imię Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Specjalny koncert i wystawa fotografii
W hołdzie Janowi Ptaszynowi Wróblewskiemu - saksofoniście, kompozytorowi oraz dziennikarzowi radiowemu, który zawsze z wielką pasją opowiadał o jazzie - Program 3 przygotował specjalne wydarzenia. 28 marca br. zostanie odsłonięta tablica pamiątkowa, a studio nagraniowe M5 przy ul. Myśliwieckiej 3/5/7 w Warszawie otrzyma imię muzyka.
20.03.25, 23:13
| radio / audio » informacje
Ptaszkowie Śpiewali. Koncert na żywo w Polskim Radiu Dzieciom
Polskie Radio Dzieciom wyemituje koncert zespołu „Ptaszkowie Śpiewali”, który odbędzie się 22 marca br. o godz. 12:00 w Studio Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana.
19.03.25, 11:46
| radio / audio » informacje
Meloradio oficjalnym partnerem festiwalu Upperground Poland 2025. Stacja przygotuje specjalne studio i strefę
Meloradio zostało oficjalnym partnerem festiwalu Upperground Poland 2025 – jednego z najważniejszych wydarzeń muzyki elektronicznej w Polsce.
18.03.25, 09:21
| radio / audio » informacje
AHA - Archiwum Historii Autorów. Projekt Czwórki i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
"AHA - Archiwum Historii Autorów" to projekt, w ramach którego Stowarzyszenie Autorów ZAiKS i radiowa Czwórka (Polskie Radio) zapraszają odbiorców do świata uznanych, cenionych i kultowych twórców polskiej kultury.
18.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Andrzej Piaseczny twarzą kampanii Radia Złote Przeboje
Pod hasłem "Największe przeboje lat 80. i 90." ruszyła kampania wizerunkowa Radia Złote Przeboje. Towarzyszą jej działania antenowe. Twarzą kampanii został Andrzej Piaseczny.
Subskrybuj RSS działu radio / audio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.