11.10.23, 15:15

Wavemaker: Wiadomości najchętniej oglądane na Podlasiu, a Fakty” w kujawsko-pomorskim

Wyniki głównych serwisów informacyjnych w grupie 18+, fot.: Wavemaker

„Fakty”, najpopularniejszy polski program informacyjny, najlepsze wyniki osiąga w województwie kujawsko pomorskim, gdzie emisje głównego wydania osiągały w tym roku ponad 27 proc. udziału wśród dorosłych widzów (18+) – wynika z analizy Wavemaker. „Wiadomości”, główny program informacyjny publicznego nadawcy, utrzymuje topową oglądalność w województwie podlaskim, po kolejnych wzrostach w tym regionie w 2023 r. Z kolei „Wydarzenia” Polsatu swoje najlepsze wyniki notują w opolskim, ale ten program tracił w tym roku w linearnej TV mocniej niż flagowe serwisy informacyjne konkurencyjnych kanałów.

Jak wynika z analizy Wavemaker, „Fakty” utrzymują przewagę nad „Wiadomościami” wśród dorosłych widzów telewizji, ale tak udział, jak i widownia flagowego programu informacyjnego TVN notuje nieznacznie większą stratę niż program publicznego nadawcy. Wśród widzów w wieku 18+, w okresie od stycznia do września 2023 r. udział premierowych emisji głównych wydań „Faktów” stopniał o 2 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, a średnia liczba widzów (AMR) na minutę spadła o 6 proc. W przypadku „Wiadomości” udział pozostał stabilny, a widownia zmniejszyła się o 4 proc. Mocniej niż te dwa największe programy informacyjne traciły w tym roku „Wydarzenia” Polsatu.

Jak czytamy w analizie Wavemaker, popularność flagowych programów informacyjnych mocno różni się w zależności od województwa. Wavemaker na podstawie danych Nielsena przeanalizował jak premierowe emisje ich głównych wydań radzą sobie w różnych częściach Polski. Okazuje się, że udział „Faktów” waha się od zaledwie 11,5 proc. w województwie lubuskim (po zaliczeniu tam 1/4 spadku udziału w tym roku) do 27,3 proc. w kujawsko-pomorskim. „Wiadomości” są najgorzej oglądane w zachodnio-pomorskim (15,3 proc.), a najlepiej w podlaskim (31,4 proc.), natomiast udział „Wydarzeń” waha się od 11 proc. (podkarpackie) do 22,2 proc. (opolskie).

Jeśli chodzi o dynamikę zmian widowni tych programów na przestrzeni ostatniego roku (analizowane były pierwsze trzy kwartały 2023 r. porównane z tym samym okresem 2022 r.), największe zmiany in plus dla „Faktów” zaobserwowano w zachodniopomorskim (+11 proc.), a największy spadek w lubuskim (-32 proc.). W przypadku „Wiadomości”, największy wzrost widać w opolskim (+29 proc.), a spadek w zachodniopomorskim (-25 proc.). Wydarzenia najbardziej zyskały w warmińsko-mazurskim (+11 proc.), a najmocniej straciły w świętokrzyskim (-35 proc.).



Jak zauważa Wavemaker, zróżnicowane wyniki programów informacyjnych w regionach to tylko jeden z rozlicznych przykładów różnic, jakie widać na poziomie popularności programów czy kanałów w rozmaitych grupach demograficznych.

Uwagi:
Analiza Wavemaker na podst. danych Nielsena uwzględnia emisje premierowych wydań programów informacyjnych (z uwzględnieniem oglądania na żywo oraz odtworzeń z kolejnych 2 dni w wieczornym paśmie). W przypadku „Faktów” uwzględnione są wyniki TVN i TVN 24 BiŚ, w przypadku „Wiadomości” – TVP1, TVP Info i TVP Polonia, a w przypadku „Wydarzeń” – Polsatu, Polsat News i Wydarzeń 24.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
31.03.25, 20:46
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Korneliusz Rzeźwicki gospodarzem programu Pierwsza Druga w Trójce
28 marca br., kanał TVP3 rozpoczął emisję programu „Pierwsza Druga w Trójce” o meczach Betclic 1. i 2. Ligi.
31.03.25, 10:45
| TV / VOD » informacje
Mikołaj Roznerski gospodarzem polskiej edycji teleturnieju The Floor
Polska wersja teleturnieju “The Floor” zadebiutuje na antenie TVN. Gospodarzem formatu będzie aktor - Mikołaj Roznerski.