15.11.23, 06:30

Wciąż 200 tys. gospodarstw nieprzygotowanych do nowego standardu nadawania DVB-T2/HEVC. TVP planuje kampanię informacyjną

Logo TVP, fot.: materiały prasowe

W połowie grudnia br. zmieni się standard nadawania programów dostępnych na trzecim multipleksie Naziemnej Telewizji Cyfrowej. Zmiana technologii nadawania umożliwi widzom odbieranie kanałów TVP w lepszej jakości – TVP Historia i TVP3 przejdą na standard HD. Przełączenie odbędzie się w dwóch etapach i będzie poprzedzone ogólnopolską kampanią informacyjną, która ruszy pod koniec listopada br.

Pierwszy etap przełączeń na nowy standard nastąpi w nocy z 14 na 15 grudnia i obejmie zachodnią część Polski, tj.: województwo zachodniopomorskie, pomorskie, lubuskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie, łódzkie, dolnośląskie, opolskie i śląskie. We wschodniej części Polski, tj. w województwie warmińsko-mazurskim, podlaskim, mazowieckim, lubelskim, świętokrzyskim, małopolskim i podkarpackim, przełączenie będzie miało miejsce w nocy z 18 na 19 grudnia.

Krzysztof Ziemiec i Tomasz Wolny twarzami kampanii informacyjnej

Zmiana standardu nadawania poprzedzona zostanie przygotowaną przez TVP kampanią informacyjną, z udziałem Krzysztofa Ziemca i Tomasza Wolnego. W ramach kampanii na antenach Telewizji Polskiej oraz w mediach społecznościowych zostanie wyemitowanych ponad 2 tys. spotów informacyjnych. Tematy związane ze zmianą systemu nadawania będą też obecne w programach informacyjnych TVP, ze szczególnym uwzględnieniem ośrodków regionalnych.

Odbiorcy, którzy wciąż korzystają ze starszych urządzeń odbiorczych – czyli telewizorów bądź dekoderów działających tylko w systemie DVB-T/AVC - po zmianie standardu nie będą już mogli wykorzystując ten sprzęt oglądać programów TVP nadawanych z MUX-3 w cyfrowej telewizji naziemnej, czyli TVP1, TVP2, TVP3, TVP Historia, TVP Sport i TVP Info. Wymiana urządzenia odbiorczego na spełniające standard DVB-T2/HEVC umożliwi dostęp do całej oferty programowej bezpłatnej telewizji naziemnej obejmującej blisko 40. programów telewizyjnych, w tym kilkanaście programów Telewizji Polskiej.

Jest problem. 200 tys. gospodarstw tylko ze starym standardem

W oparciu o dostępne dane Nielsen Audience Measurement szacuje się, iż obecnie jeszcze ok. 200 tys. gospodarstw ma odbiorniki działające tylko w starszym standardzie. Celem prowadzonej kampanii będzie dotarcie do tych wszystkich widzów z informacją o potrzebie wymiany sprzętu do połowy grudnia, tak aby do tego czasu jak najmniej gospodarstw domowych korzystało ze starych odbiorników.

W ramach kampanii też nadawca zaplanował także materiały instruktażowe przeznaczone dla widzów, którzy już dzisiaj odbierają programy telewizyjne w nowym standardzie (np. TVP ABC, TVP Kultura, TVP Kobieta, TVP Dokument czy TVP Nauka), ci będą musieli jedynie przestroić swoje odbiorniki i zaktualizować listę kanałów jeśli ta nie zaktualizuje się automatycznie.

W celu zapewnienia tym widzom dodatkowego czasu na dostrojenie odbiorników, TVP będzie realizowała równoległą emisję wybranych programów zarówno na MUX-3, jak i na MUX-6. Będzie to dotyczyło: TVP1, TVP2, TVP Info w okresie od 15 grudnia 2023 r. do 12 stycznia 2024 r. oraz TVP ABC i TVP Kultura w okresie od 19 grudnia 2023 r. do 12 stycznia 2024 r.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.