20.11.23, 06:30

Grupa Kino Polska po III kwartałach 2023 r.: wzrost przychodów i zysku netto. Lepsza kondycja Zoom TV

Logo Zoom TV, fot.: materiały prasowe

Grupa Kino Polska po trzech kwartałach br. zanotowała 214,7 mln zł przychodu. Firma Po dziewięciu miesiącach kanały Grupy Kino Polska w Polsce osiągnęły łącznie 2,56 proc. udziału w oglądalności widowni komercyjnej.

Po III kw. 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 214,7 mln zł (+5,1 proc. r/r), głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych. Zysk netto Grupy po 9 miesiącach br. wyniósł 32,5 mln zł (+15,5 proc. r/r), zaś wynik EBITDA 87,7 mln zł (+2,7 proc. r/r). Rentowność netto Grupy wzrosła do 15,1 proc., tj. o 1,4 p.p. więcej niż rok wcześniej. Na koniec III kw. 2023 r. Grupa powiększyła nadwyżkę finansową do 38,4 mln zł. Przychody z emisji zwiększyły się o 5,3 proc. r/r i stanowiły 52,7 proc. całkowitej sprzedaży Grupy. Wpływy z reklam utrzymały się na niemal tym samym poziomie co rok wcześniej (-0,3 proc. r/r), a ich udział w przychodach ogółem stanowił 34,4 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 74 mln zł (+7,4 proc. r/r) i stanowiły 34,5 proc. całkowitych przychodów Grupy. Marża EBITDA wyniosła 40,9 proc. wobec 41,8 proc. rok wcześniej.

Pomimo że warunki dla nadawców telewizyjnych wciąż nie są optymalne, osiągamy satysfakcjonujące wyniki finansowe. W naszych przychodach widzimy także dalsze efekty współpracy z Grupą CANAL+, w efekcie wynik segmentu Produkcja kanałów TV zwiększył się ponad dwukrotnie, wobec poprzedniego roku. Obniżyliśmy także część kosztów związanych z nadawaniem kanałów, co pozytywnie wpłynęło na wynik netto Grupy Kino Polska” – mówi Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International B.V.

Po III kw. br. największy udział w przychodach Grupy Kino Polska miał segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (115,3 mln zł łącznie z emisji i reklamy, +7,1 proc. r/r). Podobnie jak w poprzednich okresach, wpływy z emisji rosły głównie w Polsce i na Węgrzech. Na rynku czeskim, gdzie Grupa prowadzi sprzedaż reklam, przychody w tym segmencie wzrosły o 30 proc. r/r, do niemal 5 mln zł.

Jak informuje nadawca, w samym III kwartale br. segment Stopklatka powiększył przychody rok do roku, jednakże w tym segmencie nadal widoczny jest wpływ zmian regulacyjnych oraz wymagających warunków rynku telewizji naziemnej. W efekcie po III kw. br. segment ten osiągnął 30,3 mln zł sprzedaży z reklam, tj. mniej o 3,2 proc. r/r. Także kanały marki Kino Polska wygenerowały niższe niż rok wcześniej przychody, w wysokości 24,4 mln zł, tj. 10,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Jednak, dzięki względnie stabilnemu poziomowi kosztów tego segmentu, Grupa notuje w nim dodatni wynik.

Zoom TV zwiększa przychody

Segment Zoom TV poprawił swój wynik rok do roku, zwiększając przychody po trzech kwartałach br. o 14,1 proc. (17,9 mln zł), jednocześnie wyraźnie utrzymując pod kontrolą koszty, które są niższe niż rok wcześniej, zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i narastająco. Na rynku telewizji naziemnej kanał Zoom TV poprawił wynik oglądalności bazując, m.in. na produkcjach własnych. W rezultacie segment ten zanotował swój najlepszy dotychczasowy wynik, pomniejszając po III kw. br. stratę do 3,6 mln zł, wobec 10,5 mln zł straty rok wcześniej.

Segment Produkcja kanałów telewizyjnych wygenerował w okresie dziewięciu miesięcy tego roku przychody w wysokości 3 mln zł (+121,6 proc. r/r), co jak tłumaczy firma, jest m.in. efektem realizacji wspólnych produkcji i zadań na rzecz innych podmiotów z Grupy CANAL+. Sprzedaż praw licencyjnych po trzech kwartałach br. wzrosła do 22,6 mln zł (+13 proc. r/r).

Po dziewięciu miesiącach 2023 r. kanały Grupy Kino Polska nadawane w Polsce osiągnęły łącznie 2,56 proc. udziału w oglądalności widowni komercyjnej, tj. o 6,6 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. (SHR proc., All 16-59, live, dane: Nielsen Media).

Stopklatka osiągnęła udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 1,18 proc. (-7,3 proc. r/r) (SHR proc., All 16-59, live), zaś oglądalność Zoom TV, drugiego kanału naziemnego Grupy, wzrosła o 5,4 proc. r/r, przez co kanał ten zyskał udział 0,64 proc. oglądalności (SHR proc., All 16-59). Kanał Kino Polska wypracował udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,41 proc. (-19,3 proc. r/r) (SHR proc., All 16-59, live), a Kino Polska Muzyka 0,06 proc. (SHR proc., All 16-59; live) (-24,8 proc. r/r). Udział Kino TV w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 0,25 proc. (SHR proc., All 16-59, live), podobnie jak rok wcześniej.

„Obecność w Grupie Canal+ i SPI International pozwala Grupie Kino Polska umacniać pozycję na rynku medialnym, a także skutecznie konkurować w coraz bardziej wymagającym środowisku. Wykorzystujemy doskonałe know-how polskiego zespołu w uruchamianiu i rozwoju nowych kanałów pod marką CANAL+ na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej, co ma odzwierciedlenie w wynikach Grupy Kino Polska” – mówi Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska oraz CEO SPI International B.V.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.