06.08.24, 22:41

Grupa Żabka inwestuje na rumuńskim rynku convience. Powstały pierwsze sklepy Froo

Sieć sklepów Froo, fot.: materiały prasowe

W Bukareszcie powstało pięć placówek pod szyldem Froo. To nowa marka w ramach ekosystemu Grupy Żabka na rynku europejskim. Grupa w lutym br. połączyła siły z DRIM Daniel Distributie, przejmując większościowe udziały czołowej firmy z zakresu dystrybucji FMCG w Rumunii. Froo to sklepy modern convenience będące odpowiednikiem sklepów Żabka, działających w Polsce.

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience wywodzący się z Polski, posiadający zarówno fizyczne, jak i cyfrowe kanały sprzedaży. W skład Grupy Żabka w Polsce wchodzi ponad 10 tys. sklepów pod szyldem Żabka, sklepy autonomiczne Nano, rozwiązania q-commerce, e-commerce i catering dietetyczny. Żabka budowała swoją pozycję lidera od 1998 r., kiedy to powstał pierwszy sklep w Polsce. Wchodząc na rynek rumuński Grupa bazuje na ponad 25-letnim doświadczeniu zdobytym na polskim rynku, wiedzy o zachowaniach konsumentów oraz know-how swojego rumuńskiego partnera DRIM Daniel Distributie – lidera dystrybucji FMCG w Rumunii.

Rumunia jest znaczącym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, z populacją wynoszącą ponad 19 milionów mieszkańców, co czyni ją drugim co do wielkości rynkiem konsumenckim w regionie. Zbliżony do polskiego profil konsumenta oraz perspektywy rozwoju dla rynku rumuńskiego sprawiły, że ten kierunek stał się naturalnym krokiem w ekspansji Grupy Żabka. Rumuńscy konsumenci doceniają małe, pobliskie sklepy, w których mogą zrealizować zakupy impulsowe do natychmiastowej konsumpcji – dlatego Froo dobrze wpisuje się w ich potrzeby ze swoją misją „Wszystko, czego potrzebujesz, znajdziesz we Froo” – mówi Anna Grabowska, Prezeska Żabka International.

Nazwa inna, branding ten sam

Z analizy rynku rumuńskiego i badań lokalnych konsumentów, przeprowadzonych przez Kantar wynika, że 47 proc. ankietowanych obywateli Rumunii woli robić zakupy spontanicznie lub pod wpływem impulsu, kiedy czas na to pozwala. Taka sama grupa wskazała, że lubi kupować artykuły spożywcze w małych sklepach położonych w pobliżu miejsca, w którym przebywają. Nazwa Froo nawiązuje do DNA polskiej marki, z której się wywodzi. Charakterystyczny dla Żabki uśmiech pozostał w logotypie Froo, pod literkami RO – z jednej strony jest to nawiązanie do Rumunii, z drugiej – sam uśmiech jest dla marki ważnym symbolem otwartości i pozytywnego podejścia do klientów, a sama nazwa jest krótka i łatwa do wypowiedzenia. Choć nazwa sieci jest odmienna w Polsce i w Rumunii, branding i charakter marki pozostał bez zmian.

Za rozwój sieci sklepów w Rumunii odpowiedzialna jest należąca do Grupy Żabka spółka Froo Romania Retail S.R.L. Sklepy na nowym rynku będą działać w modelu partnerstwa biznesowego. Froo planuje otwierać sklepy w większych miejscowościach w całej Rumunii, a placówki mają mieć metraż od 50 do 70 mkw. Każda lokalizacja analizowana jest pod kątem jej atrakcyjności dla klientów, ale również logistyki i potencjału rozwoju. Obecnie pod szyldem Froo funkcjonuje pięć sklepów w stolicy kraju.

W pierwszym etapie otworzyliśmy sklepy w formule friends&family, co pozwoliło nam sprawdzić wprowadzone rozwiązania z zakresu IT, asortymentu oraz logistyki. Następie otworzyliśmy placówki testowe dla klientów. Pytaliśmy o ich opinie oraz spostrzeżenia na temat naszych sklepów. Zależy nam na tym, żeby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów, dlatego cały czas doskonalimy nasze procesy i wzbogacamy ofertę. Mamy świadomość, że jeszcze wiele musimy się nauczyć, ale dzięki kooperacji w ramach Grupy i doświadczeniu na lokalnym rynku spółki DRIM Daniel Distributie jesteśmy w stanie zapewnić klientom nowe doświadczenia zakupowe” – mówi Radu Trandafir, General Manager, Froo Romania Retail S.R.L.

W sklepach sieci Froo ponad 80 proc. asortymentu stanowią znane i lubiane marki rumuńskie oraz międzynarodowe marki pochodzące od rumuńskich dostawców. Wzorem polskiego rynku, we Froo można znaleźć także produkty marek własnych – w asortymencie znajdują się m.in. kanapki Tommy Bites, produkty na lunch Good Soul i napoje Barefruit. We wszystkich placówkach dostępna jest także oferta ciepłych przekąsek, m.in. takich jak hot dog czy frytki oraz kawy, działająca pod szyldem Froo Bistro.

Komentarze

Powiązane

24.08.24, 20:00
| biznes i technologie » informacje
MAX Premium Burgers otwiera kolejną restaurację w Poznaniu
Szwedzka sieć MAX Premium Burgers otwiera swoją trzecią restaurację w Poznaniu. Będzie to już 26. punkt MAX Premium Burgers w Polsce.
23.08.24, 22:23
| radio » informacje | biznes i technologie » informacje
Radio Olsztyn S.A. otrzymało wezwanie do Sądu Rejonowego w sprawie odbioru depozytu
Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Olsztynie „Radio Olsztyn” S.A zostało wezwane przez Sąd Rejonowy do odbioru środków finansowych pochodzących z opłat abonamentowych. 
17.08.24, 19:00
| biznes i technologie » informacje
Rynek HoReCa w Polsce: Pokolenie Z wybiera bary szybkiej obsługi i woli kuchnię amerykańską
Rynek HoReCa stanowi istotną część krajowego sektora usług, odgrywając kluczową rolę w gospodarce. Jak wynika z raportu „Rynek HoReCa w Polsce 2024” opublikowanego przez PMR Market Experts, osiągnął on zdecydowany wzrost w porównaniu do 2020 r., czyli początku pandemii COVID-19. 
17.08.24, 13:55
| biznes i technologie » informacje
Badanie OBTK: ponad 64 proc. respondentów zwraca uwagę na skład produktów
Konsumenci w Polsce coraz częściej wymagają pełnej transparentności od producentów. Jak wynika z badania na zlecenie On Board Think Kong, Polacy podczas zakupów chcą być dokładnie informowani o składzie i pochodzeniu produktów.
17.08.24, 08:00
| biznes i technologie » informacje
Grupa Muszkieterów: 5,2 mld obrotu w I półroczu 2024 r.
Grupa Muszkieterów osiągnęła w pierwszym półroczu 2024 r. łączny obrót w wysokości blisko 5,2 mld zł w ramach zrzeszonych sieci Intermarché i Bricomarché, odnotowując niemal 7 proc. wzrost rok do roku. Grupa Muszkieterów potwierdza założone cele i zakłada, iż mimo dynamicznej sytuacji rynkowej powinna osiągnąć pułap 11 mld zł obrotu na koniec 2024 r.
15.08.24, 16:35
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Simpact Ventures oraz SMOK VC inwestują w platformę Pogaduszki
Fundusz Simpact Ventures dołączył do grona inwestorów platformy Pogaduszki. W rundzie inwestycyjnej uczestniczył również fundusz SMOK Ventures. 
09.08.24, 19:42
| biznes i technologie » informacje
Będzie rewolucja. Kody kreskowe zostaną zastąpione w handlu przez kody QR
50 lat od pierwszego zeskanowania kodu kreskowego organizacja GS1 ogłosiła globalny plan przejścia z tradycyjnych kodów kreskowych na kody QR zawierające standardy GS1.
09.08.24, 17:45
| biznes i technologie » informacje
Medicover dołącza do e-Izby
Medicover, dostawca usług medycznych, przystępuje do Izby Gospodarki Elektronicznej. e-Izba zaoferuje marce wsparcie w zakresie administracji, mediów i networkingu biznesowego. 
07.08.24, 22:02
| biznes i technologie » informacje
Rafał Wójcik sprzedażą szefem sprzedaży OVHcloud w regionie CEE
OVHcloud, marka działająca w sektorze chmury obliczeniowej, ma nowego szefa sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którym został Rafał Wójcik.
06.08.24, 22:41
| biznes i technologie » informacje
Grupa Żabka inwestuje na rumuńskim rynku convience. Powstały pierwsze sklepy Froo
W Bukareszcie powstało pięć placówek pod szyldem Froo. To nowa marka w ramach ekosystemu Grupy Żabka na rynku europejskim. Grupa w lutym br. połączyła siły z DRIM Daniel Distributie, przejmując większościowe udziały czołowej firmy z zakresu dystrybucji FMCG w Rumunii. 
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.