16.11.08, 14:44

Agora: nienajlepsze wyniki za III kwartał

Agora ogłosiła swoje wyniki finansowe. Przychody Grupy wyniosły  941,8 mln zł (wzrost o 2,4%). Sprzedaż reklam przyniosła 678,1 mln zł (wzrost o 11,6 %), sprzedaż wydawnictw 151,8 mln zł (spadek o 2,1%), a sprzedaż kolekcji 40 mln zł (spadek o 58,4%).

Agora ogłosiła swoje wyniki finansowe. Przychody Grupy wyniosły  941,8 mln zł (wzrost o 2,4%). Sprzedaż reklam przyniosła 678,1 mln zł (wzrost o 11,6 %), sprzedaż wydawnictw 151,8 mln zł (spadek o 2,1%), a sprzedaż kolekcji 40 mln zł (spadek o 58,4%).  

Według szacunków Agory wydatki na reklamę wyniosły 5,7 mld zł (wzrost o 15%). Najwięcej zarobiła telewizja (2,6 mld zł), a najszybciej rosły wydatki na reklamę w internecie (wzrost o 38%). Wzrost wydatków na reklamę w dziennikach wyniósł ponad 4%. Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej przyniosła 370,2 mln zł (wzrost o 4,4%), a sprzedaż egzemplarzy 115,3 mln zł (spadek 4,4%). Gazeta sprzedawała średnio 409 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł ok. 42%. Bezpłatna gazeta Metro zwiększyła wpływy z reklam do 27,7 mln zł (wzrost o 36,5%) i osiągnęła dodatnią EBITDA operacyjną.    Przychody Agory z reklam internetowych rosły szybciej niż rynek i wyniosły 32,7 mln zł (wzrost o 99,4%), a sprzedaż ogłoszeń w wortalach przyniosła 13,9 mln zł (wzrost o 24,1%). W sierpniu 2008 r. zasięg marek internetowych Agory wzrósł do poziomu 45,8%.  Przychody AMS (reklama zewnętrzna) wzrosły do 134,7 mln zł (wzrost o 9,2%), a marża EBITDA operacyjna wyniosła 15,3 %. Przychody czasopism wyniosły 83,8 mln zł (wzrost o 8,3%), a EBITDA operacyjna wzrosła o 14,3% do 18,4 mln zł. Radiostacje zwiększyły przychody do 59,9 mln zł (wzrost o 22,5%) i zanotowały dodatnią EBITDA operacyjną w wysokości 5,1 mln zł.  Koszty operacyjne Grupy wyniosły 871,8 mln zł (wzrost o 5%). Wzrost ten wg Agory jest efektem regulacji płacowych z drugiego kwartału, wyższych kosztów marketingu (które w trzecim kwartale spadły o 2,3%), a także zwiększenia zatrudnienia w pionie Internet, AMS oraz przyłączenia do Grupy spółki Trader.com (Polska). Zatrudnienie w Grupie wyniosło 3685 etatów i było wyższe niż rok wcześniej o 259 etatów, w tym 111 etatów Trader.com (Polska). Koszty wynagrodzeń i świadczeń (z wyłączeniem niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych) w Grupie wyniosły 218,3 mln zł (wzrost o 15,9%), a według szacunków Spółki w całym 2008 r. wzrosną o ok. 14% (bez uwzględnienia konsolidacji Tradera).

Na koniec września 2008 r. Agora miała 267,8 mln zł w gotówce i ekwiwalentach. Dostępna linia kredytowa Grupy wyniosła 800 mln zł, z których na dzień 13 listopada 2008 r. wykorzystano 139,5 mln zł. 

Komentarze

Powiązane

05.04.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny:5 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 kwietnia?
04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
04.04.25, 00:15
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 kwietnia?
03.04.25, 00:19
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 kwietnia?
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
02.04.25, 10:41
| prasa » informacje
Wielki test wiedzy o Unii Europejskiej. Nowy projekt edukacyjny Gazety Wyborczej
1 kwietnia br. ruszył nowy projekt edukacyjny “Gazety Wyborczej”. Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych z całej Polski będą mogli sprawdzić swoją wiedzę 27 maja br. w Warszawie i Katowicach. 
02.04.25, 10:21
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 kwietnia?
01.04.25, 10:55
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborczy Panel Obywatelski. Obywatele i obywatelki komentują kampanię prezydencką
31 marca br. ruszył projekt – Wyborczy Panel Obywatelski, organizowany przez "Wyborczą". Ponad 20 osób z różnych części Polski będzie na bieżąco komentować przebieg kampanii prezydenckiej.
31.03.25, 14:54
| prasa » informacje
Numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II z czwartkowym Super Expressem
3 kwietnia br. wraz z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) do kupienia będzie kolekcjonerski pozłacany numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II.
31.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 marca?