04.11.09, 19:39

Jak wybrać firmę SEO?

Coraz więcej firm inwestuje w nowoczesne metody reklamy internetowej tj. pozycjonowanie czy kampanie linków sponsorowanych. Na rynku pojawia się również coraz większa liczba firm SEO proponujących atrakcyjne oferty. Niestety nie wszystkie z nich warte są uwagi... - pisze w swoim artykule Grzegorz Skiera (wysokapozycja.pl).

Sieć www jest obecnie ważnym medium informacyjnym. Coraz więcej firm inwestuje w nowoczesne metody reklamy internetowej tj. pozycjonowanie czy kampanie linków sponsorowanych. Na rynku pojawia się również coraz większa liczba firm SEO proponujących atrakcyjne oferty. Niestety nie wszystkie z nich warte są uwagi...

Wielokrotnie już udowodniono, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych jest metodą promocji o bardzo wysokiej efektywności. Pozwala ona firmie uzyskać dużą popularność w sieci, która zwiększa automatycznie szansę na wzrost sprzedaży jej produktów i usług. U progu wszystkich tych korzyści stoi jednak jeden warunek. Pozycjonowanie powinno być prowadzone profesjonalnie.

Trudna decyzja..
Na rynku istnieje spora liczba firm pozycjonujących, wśród których znajdują się zarówno wykwalifikowani specjaliści, jak i dopiero kształcący się w tej dziedzinie amatorzy. Największe ryzyko przynoszą jednak usługi SEO prowadzone w nieprofesjonalny bądź zbyt agresywny sposób. Niektóre firmy proponują klientowi frazy łatwe do wypozycjonowania, nie generujące jednak większej liczby odwiedzin na stronie. Traci na tym sam klient, u którego nie wzrasta sprzedaż. Nierzadko proponowane jest także tzw. pozycjonowanie za efekt. Tego typu umowy również nie są dla klienta korzystne, ponieważ w momencie kiedy firmie nie uda się danych fraz wypozycjonować, nie zyskuje on żadnego ruchu na stronie. Traci z tego powodu klientów, którzy wybierają w tym czasie oferty konkurencji. Warto podkreślić, że pozycjonowanie jest usługą wymagającą inwestycji również ze strony firmy SEO, która finansuje zakup linków czy zaplecza. W tym kontekście oferta opłaty jedynie za efekt brzmi również mało wiarygodnie. Podsumowując wszystkie te informacje należy zaznaczyć, iż wybór firmy SEO nie jest prostą sprawą i naprawdę warto przyłożyć do niego dużą wagę.

Ważne pytania
Istotnym pytaniem, jakie warto zadać firmie pozycjonującej, jest sposób pozyskiwania linków. Klient nie powinien zgadzać się na zamieszczanie żadnych linków bądź tajnych skryptów na jego stronie. Może to bowiem doprowadzić do sytuacji, w której witryna ta stanie się dla firmy pozycjonującej jedynie zapleczem do pozycjonowania innych stron www. Podczas rozmowy z pozycjonerem dobrze od razu zapytać czy posiada on zaplecze tematyczne do wskazanej strony. Tego rodzaju zaplecze pozwala bowiem szybciej uzyskać efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozycjonowania.

Jak rozpoznać profesjonalistę?
W momencie, kiedy mamy już wstępnie wybraną firmę SEO, warto przejrzeć informacje na jej temat w Internecie. Profesjonaliści publikują artykuły tematyczne na portalach związanych z reklamą i marketingiem w sieci. Dodatkowo można przejrzeć również fora internetowe w poszukiwaniu informacji o danej firmie. Warto zasięgnąć też opinii znajomych, którzy być może korzystają z tego typu usług. Dobrze, podczas wstępnej rozmowy z firmą pozycjonującą, poprosić o propozycję strategii pozycjonowania, która mogłaby być najkorzystniejsza. Udzielenie fachowej odpowiedzi, popartej wiedzą, natychmiast pozwoli rozpoznać profesjonalistę. Dodatkowo można zapytać również o listę dotychczasowych klientów. Zdarza się jednak tak, że niektóre firmy pozycjonujące wymagają w tej sytuacji podpisania umowy o poufności. 

Przed podpisaniem umowy
Bardzo ważne, aby firma SEO przedstawiła jasną i zrozumiałą dla klienta umowę na pozycjonowanie wraz z cennikiem, a także sposób mierzenia efektów. Trzeba wiedzieć, że ceny za pozycjonowanie znacznie różnią się od siebie. Dobrze porównać więc ze sobą kilka ofert. Warto zwrócić przy tym uwagę, iż decydowanie się na najtańszą ofertę, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Często zdarza się bowiem tak, że firmy proponujące tanie usługi SEO korzystają z najtańszych narzędzi i metod, przez co nie są w stanie osiągnąć zamierzonego efektu i jednocześnie mogą zagrozić bezpieczeństwu witryny Klienta. Należy  zwrócić  także uwagę, że w przypadku nieodpowiedniego doboru firmy SEO, skutki prowadzonego przez nią „złego” pozycjonowania mogą być odczuwalne w przyszłości. Istnieje również możliwość, że ewentualne kary nałożone przez wyszukiwarkę Google zdecydowanie utrudnią pozycjonowanie następnej firmie, przez co jego koszty będą o wiele wyższe. Przede wszystkim jednak należy pamiętać, że dobra firma pozycjonująca nie obiecuje z miejsca wysokiej pozycji. Zapewnia natomiast, iż dołoży wszelkich starań, by takową dla klienta uzyskać. Dodatkowo firma SEO powinna uprzedzić go możliwych, negatywnych skutkach pozycjonowania. Czynnik ten również świadczy o wysokiej jakości jej usług.

Decydując się na kampanię SEO zarówno klient, jak i firma pozycjonująca  powinni przede wszystkim skierować swoje oczekiwania w stronę uzyskania zwrotów z inwestycji, a nie pierwszej pozycji dla danego słowa kluczowego. Na każdym etapie współpracy z firmą pozycjonującą warto rozmawiać, dzielić się informacjami, analizować przebieg kampanii. Bardzo istotną sprawą, jeżeli chodzi o wybór firmy SEO, jest podpisanie umowy ze specjalistami zorientowanymi na dialog oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań. 

Grzegorz Skiera
wysokapozycja.pl

Grzegorz Skiera - z branżą internetową związany jest od roku 2000. Początkowo jako twórca stron internetowych oraz prezentacji Flash. Od 2004 roku specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych.
W latach 2005-2009  jako właściciel firmy Silence!  prowadził działalność związaną z reklamą w wyszukiwarkach, usługami internetowymi oraz eventami z muzyką elektroniczną.
Od marca 2009  szef działu e- marketingu w cyberstudio sp. z o.o. - właściciela marek abeon oraz wysokapozycja.
Grzegorz Skiera jest  absolwentem wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach  na kierunku "Zarządzanie i marketing". Do tej pory publikował swoje teksty w "PC World Komputer - Linux Extra".
Po godzinach miłośnik gór, nart, aktywnego spędzania czasu.

 
cyberstudio to firma nowych technologii od 1994 działająca na rynku e-commerce oraz internetu w szerokim ujęciu. cyberstudio zajmuje się projektowaniem aplikacji oraz rozwiązań informatycznych dla Internetu, promocji i reklamy on-line. Agencja świadczy usługi tj. tworzenie stron i portali internetowych, wdrażając jednocześnie swój autorski system cms. Oferta cyberstudio obejmuje również pozycjonowanie stron.
cyberstudio to agencja kreatywna zbudowana przez zespół profesjonalistów tworzących nowoczesne rozwiązania internetowe oraz ekspertów w dziedzinie e-marketingu. Rozwiązania cyberstudio kompleksowo obsługują relacje z Klientami i optymalizują działania operacyjne oraz procesy biznesowe. Firma jest właścicielem marek abeon.pl i wysokapozycja.pl.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.