04.11.09, 19:39

Jak wybrać firmę SEO?

Coraz więcej firm inwestuje w nowoczesne metody reklamy internetowej tj. pozycjonowanie czy kampanie linków sponsorowanych. Na rynku pojawia się również coraz większa liczba firm SEO proponujących atrakcyjne oferty. Niestety nie wszystkie z nich warte są uwagi... - pisze w swoim artykule Grzegorz Skiera (wysokapozycja.pl).

Sieć www jest obecnie ważnym medium informacyjnym. Coraz więcej firm inwestuje w nowoczesne metody reklamy internetowej tj. pozycjonowanie czy kampanie linków sponsorowanych. Na rynku pojawia się również coraz większa liczba firm SEO proponujących atrakcyjne oferty. Niestety nie wszystkie z nich warte są uwagi...

Wielokrotnie już udowodniono, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych jest metodą promocji o bardzo wysokiej efektywności. Pozwala ona firmie uzyskać dużą popularność w sieci, która zwiększa automatycznie szansę na wzrost sprzedaży jej produktów i usług. U progu wszystkich tych korzyści stoi jednak jeden warunek. Pozycjonowanie powinno być prowadzone profesjonalnie.

Trudna decyzja..
Na rynku istnieje spora liczba firm pozycjonujących, wśród których znajdują się zarówno wykwalifikowani specjaliści, jak i dopiero kształcący się w tej dziedzinie amatorzy. Największe ryzyko przynoszą jednak usługi SEO prowadzone w nieprofesjonalny bądź zbyt agresywny sposób. Niektóre firmy proponują klientowi frazy łatwe do wypozycjonowania, nie generujące jednak większej liczby odwiedzin na stronie. Traci na tym sam klient, u którego nie wzrasta sprzedaż. Nierzadko proponowane jest także tzw. pozycjonowanie za efekt. Tego typu umowy również nie są dla klienta korzystne, ponieważ w momencie kiedy firmie nie uda się danych fraz wypozycjonować, nie zyskuje on żadnego ruchu na stronie. Traci z tego powodu klientów, którzy wybierają w tym czasie oferty konkurencji. Warto podkreślić, że pozycjonowanie jest usługą wymagającą inwestycji również ze strony firmy SEO, która finansuje zakup linków czy zaplecza. W tym kontekście oferta opłaty jedynie za efekt brzmi również mało wiarygodnie. Podsumowując wszystkie te informacje należy zaznaczyć, iż wybór firmy SEO nie jest prostą sprawą i naprawdę warto przyłożyć do niego dużą wagę.

Ważne pytania
Istotnym pytaniem, jakie warto zadać firmie pozycjonującej, jest sposób pozyskiwania linków. Klient nie powinien zgadzać się na zamieszczanie żadnych linków bądź tajnych skryptów na jego stronie. Może to bowiem doprowadzić do sytuacji, w której witryna ta stanie się dla firmy pozycjonującej jedynie zapleczem do pozycjonowania innych stron www. Podczas rozmowy z pozycjonerem dobrze od razu zapytać czy posiada on zaplecze tematyczne do wskazanej strony. Tego rodzaju zaplecze pozwala bowiem szybciej uzyskać efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozycjonowania.

Jak rozpoznać profesjonalistę?
W momencie, kiedy mamy już wstępnie wybraną firmę SEO, warto przejrzeć informacje na jej temat w Internecie. Profesjonaliści publikują artykuły tematyczne na portalach związanych z reklamą i marketingiem w sieci. Dodatkowo można przejrzeć również fora internetowe w poszukiwaniu informacji o danej firmie. Warto zasięgnąć też opinii znajomych, którzy być może korzystają z tego typu usług. Dobrze, podczas wstępnej rozmowy z firmą pozycjonującą, poprosić o propozycję strategii pozycjonowania, która mogłaby być najkorzystniejsza. Udzielenie fachowej odpowiedzi, popartej wiedzą, natychmiast pozwoli rozpoznać profesjonalistę. Dodatkowo można zapytać również o listę dotychczasowych klientów. Zdarza się jednak tak, że niektóre firmy pozycjonujące wymagają w tej sytuacji podpisania umowy o poufności. 

Przed podpisaniem umowy
Bardzo ważne, aby firma SEO przedstawiła jasną i zrozumiałą dla klienta umowę na pozycjonowanie wraz z cennikiem, a także sposób mierzenia efektów. Trzeba wiedzieć, że ceny za pozycjonowanie znacznie różnią się od siebie. Dobrze porównać więc ze sobą kilka ofert. Warto zwrócić przy tym uwagę, iż decydowanie się na najtańszą ofertę, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Często zdarza się bowiem tak, że firmy proponujące tanie usługi SEO korzystają z najtańszych narzędzi i metod, przez co nie są w stanie osiągnąć zamierzonego efektu i jednocześnie mogą zagrozić bezpieczeństwu witryny Klienta. Należy  zwrócić  także uwagę, że w przypadku nieodpowiedniego doboru firmy SEO, skutki prowadzonego przez nią „złego” pozycjonowania mogą być odczuwalne w przyszłości. Istnieje również możliwość, że ewentualne kary nałożone przez wyszukiwarkę Google zdecydowanie utrudnią pozycjonowanie następnej firmie, przez co jego koszty będą o wiele wyższe. Przede wszystkim jednak należy pamiętać, że dobra firma pozycjonująca nie obiecuje z miejsca wysokiej pozycji. Zapewnia natomiast, iż dołoży wszelkich starań, by takową dla klienta uzyskać. Dodatkowo firma SEO powinna uprzedzić go możliwych, negatywnych skutkach pozycjonowania. Czynnik ten również świadczy o wysokiej jakości jej usług.

Decydując się na kampanię SEO zarówno klient, jak i firma pozycjonująca  powinni przede wszystkim skierować swoje oczekiwania w stronę uzyskania zwrotów z inwestycji, a nie pierwszej pozycji dla danego słowa kluczowego. Na każdym etapie współpracy z firmą pozycjonującą warto rozmawiać, dzielić się informacjami, analizować przebieg kampanii. Bardzo istotną sprawą, jeżeli chodzi o wybór firmy SEO, jest podpisanie umowy ze specjalistami zorientowanymi na dialog oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań. 

Grzegorz Skiera
wysokapozycja.pl

Grzegorz Skiera - z branżą internetową związany jest od roku 2000. Początkowo jako twórca stron internetowych oraz prezentacji Flash. Od 2004 roku specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych.
W latach 2005-2009  jako właściciel firmy Silence!  prowadził działalność związaną z reklamą w wyszukiwarkach, usługami internetowymi oraz eventami z muzyką elektroniczną.
Od marca 2009  szef działu e- marketingu w cyberstudio sp. z o.o. - właściciela marek abeon oraz wysokapozycja.
Grzegorz Skiera jest  absolwentem wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach  na kierunku "Zarządzanie i marketing". Do tej pory publikował swoje teksty w "PC World Komputer - Linux Extra".
Po godzinach miłośnik gór, nart, aktywnego spędzania czasu.

 
cyberstudio to firma nowych technologii od 1994 działająca na rynku e-commerce oraz internetu w szerokim ujęciu. cyberstudio zajmuje się projektowaniem aplikacji oraz rozwiązań informatycznych dla Internetu, promocji i reklamy on-line. Agencja świadczy usługi tj. tworzenie stron i portali internetowych, wdrażając jednocześnie swój autorski system cms. Oferta cyberstudio obejmuje również pozycjonowanie stron.
cyberstudio to agencja kreatywna zbudowana przez zespół profesjonalistów tworzących nowoczesne rozwiązania internetowe oraz ekspertów w dziedzinie e-marketingu. Rozwiązania cyberstudio kompleksowo obsługują relacje z Klientami i optymalizują działania operacyjne oraz procesy biznesowe. Firma jest właścicielem marek abeon.pl i wysokapozycja.pl.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 11:52
| internet » informacje
Klub Świadomej Konsumentki. Nowy projekt serwisu WP Kobieta
Redakcja serwisu WP Kobieta uruchamia Klub Świadomej Konsumentki, w którym czytelniczki będą mogły za darmo testować różne produkty i dzielić się swoimi opiniami.
19.02.24, 09:30
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
Ponad 450 osób przeszkolonych z badania Mediapanel
W 2023 r. firmy Gemius i Polskie Badania Internetu uruchomiły szkolenia z badania Mediapanel, przeznaczone dla podmiotów z branży medialnej. W pierwszym etapie szkoleń, w okresie od września 2023 r. do stycznia 2024 r. wzięło w nich udział ponad 450 osób.
18.02.24, 12:59
| internet » ludzie
Krzysztof “Chris” Sulenta awansuje w MassiveMusic Warsaw
MassiveMusic Warsaw, kreatywna agencja muzyczna, awansowała Krzysztofa Sulentę na stanowisko senior music creative.
17.02.24, 12:00
| internet » informacje | kultura » informacje
Rusza ósma edycja Plebiscytu O!Lśnienia – Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Krakowa
Po raz ósmy zostaną przyznane O!Lśnienia, nagrody kulturalne Onetu i Miasta Krakowa. Zwycięzców wybiorą internauci, a głosowanie potrwa do północy 1 marca br. 
16.02.24, 18:45
| internet » informacje
Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć. Druga część poradnika Gazeta.pl dla dziennikarek i dziennikarzy
Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 12:48
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
W poprzedniej pracy nie było OK. Krzysztof Stanowski w kampanii rocketjobs.pl
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, wziął udział w kampanii reklamowej portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it „Misja Zmiana”, w której namawia do zmiany pracy na własnych warunkach. Jest to już kolejna wspólna akcja marek z właścicielem Kanału Zero.
14.02.24, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
NOIZZ uruchamia podcast Komfort Guys
W czwartek, 15 lutego br., w Onet Audio, na NOIZZ.pl oraz na wybranych platformach podcastowych ruszy „Komfort Guys” - rozmowy o emocjach, z którymi można się utożsamiać, niezależnie od tego, czy jest to radość, smutek, bliskość, samotność, euforia, czy może przygnębienie.
14.02.24, 14:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Nie żyje Mariusz Jabłoński
Zmarł Mariusz Jabłoński, właściciel portalu OstrowiecNews.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

27.02.2024 r., godz. 15.00, online.