11.01.10, 22:04

Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest silnie zakorzenionym zwyczajem

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Kuba Wajdzik: W Państwa ofercie zadebiutował TV 14. Czym się różni od pozostałych pism telewizyjnych na rynku?
Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Przede wszystkim częstotliwością - jest dwutygodnikiem. "TV14" to magazyn rodzinny, kierowany do szerokiej grupy odbiorców, zbliżonej do populacji. Zawiera program 54 stacji telewizyjnych oraz rozbudowaną część magazynową, zawierającą liczne kolumny tematyczne związane z rodzinnym charakterem tytułu (zdrowie i uroda, kuchnia, podróże, krzyżówki, horoskopy).

KW: Tele Świat zmienił częstotliwość ukazywania się i stał się dwutygodnikiem. Skąd taka decyzja?
MWG: To naturalny etap rozwoju pism telewizyjnych. Po tygodnikach przyszedł czas na dwutygodniki, formułę sprawdzoną już w kilku krajach Europy

KW: Polacy nie za bardzo lubią eksperymenty (np. nietypowy magazyn TV Pilot nie przyjął się). Czy wydawanie pisma co dwa tygodnie nie jest ryzykowne? W przypadku tygodników jest to pewien rytm kupowania, który w przypadku dwutygodników jest zaburzony.
MWG: Doświadczenia innych krajów europejskich pokazują, iż pisma tego typu dobrze się przyjęły i jest to naturalny etap rozwoju tego typu czasopism

KW: Odczuwają Państwo zagrożenie ze strony Internetu i cyfrowych przewodników po programach TV?
MWG: Takiej potencjalnej konkurencji nie można oczywiście pomijać, jednak posiadanie i korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest tak silnie zakorzenionym zwyczajem, iż na razie z tej strony zagrożenia nie odczuwamy.

KW: Dzienniki inwestują w coraz bogatsze dodatki telewizyjne. Jak ocenia Pani ten rynek? Czy w dużym stopniu odbierają państwu czytelników?
MWG: Każdy inwestuje w swoje produkty, zwłaszcza, jeśli nie zyskuja one, a niekiedy tracą odbiorców. Stąd gwałtowne wzbogacanie dodatków telewizyjnych

KW: Dlaczego mimo dużych nakładów, na reklamach TV guidy wciąż mało zarabiają. Dzieje się tak, mimo, że np. czytelnik To i Owo jest bogaty.
MWG: Nie zgodzę się ze stwierdzeniem iż TV guidy wciąż mało zarabiają. Warto przypomnieć chociażby, iż Tele Tydzień w segmencie wszystkich tygodników awansował na lidera wpływów reklamowych (zarabiając cennikowo od stycznia do września br. 64,9 mln zł) , deklasując nawet tygodniki opinii Newsweek, Polityka czy Wprost. Przypomnę iż w ub. roku w tym rankingu był czwarty.To i Owo TV, które Pan wspomina, porównując I-IX 2008 do I-IX 2009 odnotowało 8% wzrost przychodów reklamowych

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

04.04.25, 00:15
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 kwietnia?
03.04.25, 00:19
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 kwietnia?
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
02.04.25, 10:41
| prasa » informacje
Wielki test wiedzy o Unii Europejskiej. Nowy projekt edukacyjny Gazety Wyborczej
1 kwietnia br. ruszył nowy projekt edukacyjny “Gazety Wyborczej”. Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych z całej Polski będą mogli sprawdzić swoją wiedzę 27 maja br. w Warszawie i Katowicach. 
02.04.25, 10:21
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 kwietnia?
01.04.25, 10:55
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborczy Panel Obywatelski. Obywatele i obywatelki komentują kampanię prezydencką
31 marca br. ruszył projekt – Wyborczy Panel Obywatelski, organizowany przez "Wyborczą". Ponad 20 osób z różnych części Polski będzie na bieżąco komentować przebieg kampanii prezydenckiej.
31.03.25, 14:54
| prasa » informacje
Numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II z czwartkowym Super Expressem
3 kwietnia br. wraz z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) do kupienia będzie kolekcjonerski pozłacany numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II.
31.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 marca?
30.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 marca?
29.03.25, 15:06
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 marca?