12.10.10, 22:01

Telewizja Polska rozpoczęła współpracę komercyjną z YouTube

TVP jako pierwszy polski nadawca telewizyjny podpisała ramową umowę o współpracy komercyjnej z YouTube. 

 

TVP jako pierwszy polski nadawca telewizyjny podpisała ramową umowę o współpracy komercyjnej z YouTube. Poza udostępnianiem materiałów TVP, zawarta umowa określa także zasady zamieszczania reklam przy treściach wideo w kanale Telewizji Polskiej youtube.com/tvp.

W istniejącym na YouTube od końca 2006 roku kanale TVP znajduje się ponad 400 materiałów wideo. Są to głównie klipy promujące pozycje antenowe i zapowiadające organizowane imprezy oraz materiały dostępne na portalu tvp.pl. 

W ramach podpisanej z YouTube umowy, TVP rozbuduje istniejący kanał i będzie zamieszczać w serwisie pełne odcinki programów po emisji na antenie oraz programy archiwalne, które cieszą się popularnością w sieci. Z ponad 120 tys. materiałów wideo dostępnych na stronie tvp.pl część zostanie udostępniona w portalu YouTube. Utworzone zostaną kanały tematyczne m.in. sport, rozrywka, kabarety i styl życia zawierający programy kulinarne i podróżnicze. Planowane są wspólne akcje promocyjne angażujące użytkowników i wykorzystujące narzędzia społecznościowe YouTube. Zamieszczane materiały wideo będą dostępne na całym świecie (część nie będzie dostępna w Ameryce Północnej i Południowej ze względu na ograniczenia licencyjne).

"Poszerzenie naszej współpracy z YouTube wynika z wielu powodów" – mówi Michał Przymusiński, z-ca dyrektora iTVP HD. "Dzięki temu zwiększamy zasięg tvp.pl, a także docieramy do tych użytkowników YouTube, którzy nie są widzami TVP, a dla których nasze treści są atrakcyjne. Przecież coraz większe znaczenie ma grupa odbiorców, którzy preferują Internet i coraz rzadziej włączają telewizor. Dużą zaletą YouTube, którą braliśmy pod uwagę, jest jego dostępność dla użytkowników wszystkich systemów operacyjnych: Linux, Mac OS, Windows. To dla nas teraz ważny kierunek zmian w podejściu do udostępniania naszej oferty programowej. Warto dodać, że narzędzia YouTube ułatwiają nam kontrolę nad nielegalnie zamieszczanymi materiałami wideo. Nasza współpraca ma w tym kontekście również wymiar komercyjny” – dodaje.

"Nasi użytkownicy będą teraz mogli znaleźć w YouTube jeszcze więcej swoich ulubionych programów telewizyjnych, co bardzo nas cieszy" – stwierdza Adam Kwaśniewski reprezentujący YouTube. "Partnerstwo z TVP oznacza nowe, pionierskie w Polsce, możliwości wykorzystania pełnometrażowych form telewizyjnych online, zarówno jeśli chodzi o rozszerzenie ich zasięgu, jak i dodatkowe przychody. Tego rodzaju współpraca to także oczywiste korzyści dla użytkowników, którzy zyskują nowy, bezpieczny i legalny sposób oglądania ulubionych programów, w wysokiej jakości i kiedy tylko chcą" – dodaje. 

Materiałom wideo, które udostępni TVP, będzie towarzyszyć reklama sprzedawana przez YouTube, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll. TVP będzie zaś korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników. 

 

Komentarze

Powiązane

07.12.23, 23:36
| telewizja / VOD » informacje
Zmarła Elżbieta Sommer "Chmurka"
Nie żyje Elżbieta Sommer, ps. „Chmurka”– prezenterka pogody w TVP.
07.12.23, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Modlitwa pokoleń. 70 lat Apelu Jasnogórskiego. Koncert w TVP1
W piątek, 8 grudnia br. o godz. 20:30 TVP1 wyemituje wydarzenie muzyczne „Modlitwa pokoleń. 70 lat Apelu Jasnogórskiego”. W jasnogórskiej bazylice wystąpią, m.in.: Kamil Bednarek, Maja Krzyżewska, Andrzej Lampert.
06.12.23, 20:17
| telewizja / VOD » seriale
Cały sezon serialu Krew w Polsat Box Go
Serial „Krew”, thriller psychologiczny o śledztwie córki (Vanessa Aleksander), która szukając rozwiązania zagadki śmierci matki (Małgorzata Foremniak), odkrywa rodzinne tajemnice, został udostępniony w całości w Polsat Box Go.
06.12.23, 17:57
| telewizja / VOD » informacje
Koncert świąteczny rodziny Bocellich w Polsacie
W pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia Polsat wyemituje koncert z najpopularniejszymi utworami bożonarodzeniowymi, który wykona tenor Andrea Bocelii wraz ze swoimi dziećmi: synem Matteo i córką Viginią.
06.12.23, 14:15
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Kanały Grupy Canal+ Polska ofercie przechodzą do portfolio Polsat Media
1 stycznia 2024 r. biuro reklamy Polsat Media rozpocznie sprzedaż czasu reklamowego w 13 kanałach TV należących do Grupy Canal+ Polska. Do końca br. za sprzedaż reklam w tych kanałach odpowiada TVN Media.
06.12.23, 12:39
| telewizja / VOD » informacje
III edycja NEM Zagreb w Chorwacji. TVP partnerem wydarzenia
Od 6 do 8 grudnia br. w Chorwacji odbywa się III edycja jednego z najważniejszych regionalnych spotkań europejskiej branży telewizyjnej - NEM Zagreb. Partnerami tegorocznej edycji NEM Zagreb są Telewizja Polska oraz Międzynarodowe Forum Telewizyjne Heart of Europe.
05.12.23, 11:11
| telewizja / VOD » informacje
Platforma VOD FlixClassic dostępna w aplikacji Android TV
Platforma VOD FlixClassic udostępniła aplikację FlixClassic na Android TV. Jednocześnie serwis zapowiada wdrożenie kolejnych nowości w 2024 r.
04.12.23, 20:38
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
INEA uruchomiła serwis contentowy hiway.pl
Firma INEA uruchomiła serwis contentowy hiway.pl uatrakcyjniając tym samym produkt telewizji HIWAY, którą posiada w swoim portfolio.
04.12.23, 12:05
| telewizja / VOD » informacje
Nowe programy w zimowej ramówce Polsat Games
Zimowa ramówka Polsat Games wzbogaciła się o kolejne autorskie programy oraz animacje „Dragon Bell” oraz „Włatcy Móch”.
03.12.23, 21:03
| telewizja / VOD » informacje
Czyń dobro. Gala Wolontariatu Korpusu Solidarności w TVP1
W poniedziałek, 4 grudnia br. o godz. 22:20 TVP1 wyemituje koncert „Czyń dobro. Gala Wolontariatu Korpusu Solidarności". Transmisja gali z Teatru Polskiego w Warszawie.