12.10.10, 22:01
Telewizja Polska rozpoczęła współpracę komercyjną z YouTube
TVP jako pierwszy polski nadawca telewizyjny podpisała ramową umowę o współpracy komercyjnej z YouTube.
TVP jako pierwszy polski nadawca telewizyjny podpisała ramową umowę o współpracy komercyjnej z YouTube. Poza udostępnianiem materiałów TVP, zawarta umowa określa także zasady zamieszczania reklam przy treściach wideo w kanale Telewizji Polskiej youtube.com/tvp.
W istniejącym na YouTube od końca 2006 roku kanale TVP znajduje się ponad 400 materiałów wideo. Są to głównie klipy promujące pozycje antenowe i zapowiadające organizowane imprezy oraz materiały dostępne na portalu tvp.pl.
W ramach podpisanej z YouTube umowy, TVP rozbuduje istniejący kanał i będzie zamieszczać w serwisie pełne odcinki programów po emisji na antenie oraz programy archiwalne, które cieszą się popularnością w sieci. Z ponad 120 tys. materiałów wideo dostępnych na stronie tvp.pl część zostanie udostępniona w portalu YouTube. Utworzone zostaną kanały tematyczne m.in. sport, rozrywka, kabarety i styl życia zawierający programy kulinarne i podróżnicze. Planowane są wspólne akcje promocyjne angażujące użytkowników i wykorzystujące narzędzia społecznościowe YouTube. Zamieszczane materiały wideo będą dostępne na całym świecie (część nie będzie dostępna w Ameryce Północnej i Południowej ze względu na ograniczenia licencyjne).
"Poszerzenie naszej współpracy z YouTube wynika z wielu powodów" – mówi Michał Przymusiński, z-ca dyrektora iTVP HD. "Dzięki temu zwiększamy zasięg tvp.pl, a także docieramy do tych użytkowników YouTube, którzy nie są widzami TVP, a dla których nasze treści są atrakcyjne. Przecież coraz większe znaczenie ma grupa odbiorców, którzy preferują Internet i coraz rzadziej włączają telewizor. Dużą zaletą YouTube, którą braliśmy pod uwagę, jest jego dostępność dla użytkowników wszystkich systemów operacyjnych: Linux, Mac OS, Windows. To dla nas teraz ważny kierunek zmian w podejściu do udostępniania naszej oferty programowej. Warto dodać, że narzędzia YouTube ułatwiają nam kontrolę nad nielegalnie zamieszczanymi materiałami wideo. Nasza współpraca ma w tym kontekście również wymiar komercyjny” – dodaje.
"Nasi użytkownicy będą teraz mogli znaleźć w YouTube jeszcze więcej swoich ulubionych programów telewizyjnych, co bardzo nas cieszy" – stwierdza Adam Kwaśniewski reprezentujący YouTube. "Partnerstwo z TVP oznacza nowe, pionierskie w Polsce, możliwości wykorzystania pełnometrażowych form telewizyjnych online, zarówno jeśli chodzi o rozszerzenie ich zasięgu, jak i dodatkowe przychody. Tego rodzaju współpraca to także oczywiste korzyści dla użytkowników, którzy zyskują nowy, bezpieczny i legalny sposób oglądania ulubionych programów, w wysokiej jakości i kiedy tylko chcą" – dodaje.
Materiałom wideo, które udostępni TVP, będzie towarzyszyć reklama sprzedawana przez YouTube, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll. TVP będzie zaś korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze