28.10.10, 21:21

Marcin Misztal: Od samego początku istnienia jesteśmy rentowną Spółką

Rozmowa z Marcinem Misztalem, Prezesem Zarządu TRO MEDIA S.A.

Rozmowa z Marcinem Misztalem, Prezesem Zarządu TRO MEDIA S.A.

Kuba Wajdzik: Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Jak oceniają Państwo pierwsze tygodnie na giełdzie? 
Marcin Misztal: Nasz debiut na NC został oceniony przez rynek jako udany. Ofertę TRO MEDIA SA docenili Inwestorzy, a wartość naszych akcji wzrosła od dnia debiutu o 25%. Ostatnie tygodnie to dla naszej spółki okres bardzo intensywnego rozwoju.

KW: Ostatni zakup spółki to serwis Kinomaniak.pl. Skąd decyzja o zakupie akurat tego serwisu?

MM: Ostatnio, czyli w ub. tygodniu przejęliśmy Nastek.pl (dawniej Nastolatek.pl) – czołowy serwis skierowany do nastolatków w Polsce, CSCenter.pl - jedną z czołowych w Polsce społeczności zrzeszających w głównej mierze graczy  kultowej Counter Strike. A dwa tygodnie temu Kinomaniak.pl - czwarty pod względem oglądalności polski portal filmowy. Każda decyzja o podjęciu przez nas nowej inwestycji poprzedzona jest analizą potencjału rozwojowego danego projektu, w tym przypadku portali. W najlepsze projekty inwestujemy swój kapitał, kompetencje i wiedzę.

KW: Rozumiem, że jest to jedna z serii akwizycji i będą następne. Czy w orbicie zainteresowań będą w szczególności serwisy rozrywkowe?
MM: Przyjęta przez nas strategia rozwoju zakłada inwestycje w portale internetowe w różnych kategoriach tematycznych oraz w firmy działające na rynku internetowym. Na ten cel jeszcze w tym roku planujemy wydać ok. 1,5 mln zł.

KW: W zasobach spółki jest ponad 70 domen internetowych. Czy będa one wykorzystywane do tworzenia serwisów i usług w sieci, czy raczej spółka  będzie chciała je sprzedać na rynku wtórnym?
MM: TRO MEDIA posiada atrakcyjne domeny internetowe, o wciąż rosnącej wartości rynkowej. Na ich bazie zamierzamy budować nowe serwisy, osadzone w różnej tematyce. Na dzień dzisiejszy nie planujemy sprzedaży domen na rynku wtórnym, trudno jednak wykluczyć, że w dalszej perspektywie to się nie zmieni.

KW: Zarządzają Państwo także powierzchnią reklamową w serwisach, które do Państwa nie należą. Czy ten segment będzie rozbudowywany?
MM: Nie. Jest to ta część działalności, której nie planujemy rozbudowywać w najbliższych miesiącach. Zarządzamy powierzchniami reklamowymi w mediach zewnętrznych wyłącznie w przypadkach kiedy nasza współpraca prowadzona jest w szerszym zakresie.

KW: W sieci coraz trudniej zarobić, spadają ceny reklam, rosną koszty kontentu i pozyskiwania użytkowników. Czy na internecie na którym opierają Państwo firmę, da się jeszcze zarabiać?
MM: Oczywiście. Wydatki na reklamę w Internecie mają stałą, wysoką tendencję wzrostu. Jak wynika z raportu opublikowanego pzrez IAB Polska w pierwszym półroczu tego roku na działania online polskie firmy wydały ponad 777 mln zł, to 18% więcej niż w adekwatnym okresie roku ubiegłego. Wszystko wskazuje też na to, że spowolnienie które nastąpiło w tej branży w wyniku ogólnego kryzysu, już za nami. TRO MEDIA wiąże swoje plany nie tylko z samym Internetem, ale z szeroko rozumianymi nowymi technologiami. Od samego początku istnienia jesteśmy rentowną Spółką.

KW: Czy brane są pod uwagę inne sposoby zarabiania na serwisach niż sama reklama?

MM: Rynek mediów elektronicznych stale się zmienia, a podmioty na nim działające muszą dostosowywać się do oczekiwań odbiorców. Już w chwili obecnej TRO MEDIA to nie tylko sprzedaż reklam w różnym modelu rozliczeń, ale także wsparcie i pośrednictwo sprzedaży. W przyszłości planujemy dywersyfikację przychodów m.in. o płatny dostęp do treści.

KW: Jakie plany ma spółka na najbliższe miesiące?

MM: W najbliższych planach mamy kolejne przejęcia, budowę nowych portali od początku oraz dynamiczny rozwój projektów, które w ostatnich tygodniach pojawiły się w portfolio firmy. Obecnie prowadzimy rozmowy z grupą ponad 30 projektów w sprawie ewentualnego przejęcia lub inwestycji.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.