03.04.11, 13:00
Eurosport wprowadza nową identyfikację wizualną
Sportowa grupa multimedialna Eurosport odświeża logotyp i wprowadza nową oprawę graficzną w ramach całej platformy.
Grupa Eurosport wprowadza nową identyfikację wizualną marki dla swojej platformy multimedialnej działającej na rynkach w Europie, Afryce Północnej, na Bliskim Wschodzie i w rejonie Azji-Pacyfiku. Zmiana jest wynikiem trwających 18 miesięcy prac nad marką, które zaowocowały wprowadzeniem nowych elementów graficznych na antenę kanałów, nowej ścieżki dźwiękowej i "miękką" modyfikacją słynnego logo grupy.
Od momentu powołania grupy w 1989 r. Eurosport poszerzył zakres działalności od pojedynczego kanału telewizyjnego do wiodącej europejskiej platformy multimedialnej. Zmiana wizualizacji, największa w historii grupy, jest ważnym krokiem w dalszym jej rozwoju i ma na celu stworzenie bardziej atrakcyjnego i bliższego kibicom kontekstu przekazu, który w jeszcze większym stopniu podkreśli wartości marki Eurosport: emocje, relacje na żywo i różnorodność dyscyplin sportowych.
Nowa wizualizacja marki i przebudowa graficzna zostanie wdrożona w przekazie telewizyjnym, w produktach internetowych i mobilnych we wszystkich biurach Eurosportu na całym świecie, jak również w reklamach, projektach marketingowych i w komunikacji korporacyjnej grupy. Nowa strategia marki ma być również punktem odniesienia dla przyszłej ekspansji grupy na nowych terytoriach i dla wprowadzania nowych produktów na rynek. "Wierzymy, że jest to właściwy moment na unowocześnienie i zdynamizowanie naszej marki, która ma odzwierciedlać nasz wizerunek, jako czołowego dostawcy sportowych emocji na żywo w Europie, jak również podkreślać nasz nieprzerwany wzrost jako grupy medialnej na arenie międzynarodowej" – powiedział Laurent-Eric Le Lay, Prezes i Przewodniczący Zarządu Grupy Eurosport. "Przekaz relacji sportowych na żywo dostarcza niezwykle silnych wrażeń kibicom i naszym celem było stworzenie odpowiedniego kontekstu wzmacniającego te emocje, przenoszącego kibica w samo serce akcji. Ponadto Eurosport zapewnia najbardziej różnorodną ofertę sportową spośród wszystkich europejskich nadawców, oferując przekaz ze 150 różnych dyscyplin za pomocą naszej platformy i ta różnorodność jest widoczna w naszym nowym wizerunku. Podkreśla, że jesteśmy marką wszystkich sportów, z bogatą i atrakcyjną ofertą dla wszystkich społeczności kibiców sportowych. Rozwój nowych technologii wyznacza nam drogę nieustannej innowacji, dzięki czemu dziś zapewniamy kibicom dostęp do najlepszych sportowych emocji w każdym miejscu i w każdy możliwy sposób, od telewizora, przez monitor komputera po urządzenia mobilne. Z powodzeniem odświeżyliśmy otoczenie naszej marki na wszystkich mediach platformy, jednocześnie pozostając wiernymi naszemu sportowemu dziedzictwu i naszym kibicom" – dodaje.
Po ponad 20 latach od wprowadzenia na rynek, świadomość marki Eurosport w Europie kształtuje się na poziomie 91%, w związku z czym kanał postanowił zachować stylizację graficzną logotypu, nadając mu jedynie świeższy i bliższy współczesności design. Największa zmiana dotyczyła elementów towarzyszących logotypowi, które nadały marce nowy kontekst.
Nowe elementy w przekazie, opracowane i wyreżyserowane przez mającą siedzibę w Paryżu agencję Les Télécréateurs, przenoszą kibiców w samo serce sportowej akcji. Seria sześciu nowych spotów autopromocyjnych kanału powstała przy założeniu, że każdy z nich ma uwypuklić jedną kluczową emocję: radość, złość, empatię, zaangażowanie, zaskoczenie i niepokój, zilustrowane przez 18 różnych dyscyplin sportowych. Zmiana dotyczy wszystkich graficznych elementów przekazu telewizyjnego, zarówno informacyjnych (plansze prezentujące rankingi, wyniki, zapowiedzi programowe) jak i komercyjnych (pop-upy, banery tekstowe, elementy otwierające i zamykające relacje, spoty reklamowe). Mają ułatwić one również widzom odbiór treści, dostarczając informacji w szybszy i bardziej przystępny sposób.
Przebudowa wizerunku wprowadza również nową identyfikację audio dostosowaną do zmieniających się nastrojów widza podczas oglądania relacji sportowej. Nowe elementy audio zostały opracowane przez znaną agencję Massive Music z siedzibą w Amsterdamie. Elementy te będą wykorzystywane w każdej wizytówce kanału i w zapowiedziach programowych.
Ogólnoeuropejska kampania oparta o liczne kanały komunikacji takie, jak: telewizja, prasa drukowana, reklama w Internecie i w aplikacjach mobilnych, PR, dedykowana podstrona internetowa, konkursy dla konsumentów, udostępnianie plików dźwiękowych, moderowanie portali społecznościowych & viral marketing oraz zaangażowanie bloggerów, wystartuje 5. kwietnia 2011, w tym samym czasie, w którym pojawi się nowa szata graficzna.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze