03.04.11, 13:00

Eurosport wprowadza nową identyfikację wizualną

Sportowa grupa multimedialna Eurosport odświeża logotyp i wprowadza nową oprawę graficzną w ramach całej platformy.

Grupa Eurosport wprowadza nową identyfikację wizualną marki dla swojej platformy multimedialnej działającej na rynkach w Europie, Afryce Północnej, na Bliskim Wschodzie i w rejonie Azji-Pacyfiku. Zmiana jest wynikiem trwających 18 miesięcy prac nad marką, które zaowocowały wprowadzeniem nowych elementów graficznych na antenę kanałów, nowej ścieżki dźwiękowej i "miękką" modyfikacją słynnego logo grupy.

Od momentu powołania grupy w 1989 r. Eurosport poszerzył zakres działalności od pojedynczego kanału telewizyjnego do wiodącej europejskiej platformy multimedialnej. Zmiana wizualizacji, największa w historii grupy, jest ważnym krokiem w dalszym jej rozwoju i ma na celu stworzenie bardziej atrakcyjnego i bliższego kibicom kontekstu przekazu, który w jeszcze większym stopniu podkreśli wartości marki Eurosport: emocje, relacje na żywo i różnorodność dyscyplin sportowych. 

Nowa wizualizacja marki i przebudowa graficzna zostanie wdrożona w przekazie telewizyjnym, w produktach internetowych i mobilnych we wszystkich biurach Eurosportu na całym świecie, jak również w reklamach, projektach marketingowych i w komunikacji korporacyjnej grupy.  Nowa strategia marki ma być  również punktem odniesienia dla przyszłej ekspansji grupy na nowych terytoriach i dla wprowadzania nowych produktów na rynek. "Wierzymy, że jest to właściwy moment na unowocześnienie i zdynamizowanie naszej marki, która ma odzwierciedlać nasz wizerunek, jako czołowego dostawcy sportowych emocji na żywo w Europie, jak również podkreślać nasz nieprzerwany wzrost jako grupy medialnej na arenie międzynarodowej" – powiedział Laurent-Eric Le Lay, Prezes i Przewodniczący Zarządu Grupy Eurosport. "Przekaz relacji sportowych na żywo dostarcza niezwykle silnych wrażeń kibicom i naszym celem było stworzenie odpowiedniego kontekstu wzmacniającego te emocje, przenoszącego kibica w samo serce akcji. Ponadto Eurosport zapewnia najbardziej różnorodną ofertę sportową spośród wszystkich europejskich nadawców, oferując przekaz ze 150 różnych dyscyplin za pomocą naszej platformy i ta różnorodność jest widoczna w naszym nowym wizerunku. Podkreśla, że jesteśmy marką wszystkich sportów, z bogatą i atrakcyjną ofertą dla wszystkich społeczności kibiców sportowych. Rozwój nowych technologii wyznacza nam drogę nieustannej innowacji, dzięki czemu dziś zapewniamy kibicom dostęp do najlepszych sportowych emocji w każdym miejscu i w każdy możliwy sposób, od telewizora, przez monitor komputera po urządzenia mobilne. Z powodzeniem odświeżyliśmy otoczenie naszej marki na wszystkich mediach platformy, jednocześnie pozostając wiernymi naszemu sportowemu dziedzictwu i naszym kibicom" – dodaje.

Po ponad 20 latach od wprowadzenia na rynek, świadomość marki Eurosport w Europie kształtuje się na poziomie 91%, w związku z czym kanał postanowił zachować stylizację graficzną logotypu, nadając mu jedynie świeższy i bliższy współczesności design. Największa zmiana dotyczyła elementów towarzyszących logotypowi, które nadały marce nowy kontekst. 

Nowe elementy w przekazie, opracowane i wyreżyserowane przez mającą siedzibę w Paryżu agencję Les Télécréateurs, przenoszą kibiców w samo serce sportowej akcji. Seria sześciu nowych spotów autopromocyjnych kanału powstała przy założeniu, że każdy z nich ma uwypuklić jedną kluczową emocję: radość, złość, empatię, zaangażowanie, zaskoczenie i niepokój, zilustrowane przez 18 różnych dyscyplin sportowych.  Zmiana dotyczy wszystkich graficznych elementów przekazu telewizyjnego, zarówno informacyjnych (plansze prezentujące rankingi, wyniki, zapowiedzi programowe) jak i komercyjnych (pop-upy, banery tekstowe, elementy otwierające i zamykające relacje, spoty reklamowe). Mają ułatwić one również widzom odbiór treści, dostarczając informacji w szybszy i bardziej przystępny sposób.

Przebudowa wizerunku wprowadza również nową identyfikację audio dostosowaną do zmieniających się nastrojów widza podczas oglądania relacji sportowej. Nowe elementy audio zostały opracowane przez znaną agencję Massive Music z siedzibą w Amsterdamie. Elementy te będą wykorzystywane w każdej wizytówce kanału i w zapowiedziach programowych.

Ogólnoeuropejska kampania oparta o liczne kanały komunikacji takie, jak: telewizja, prasa drukowana, reklama w Internecie i w aplikacjach mobilnych, PR, dedykowana podstrona internetowa, konkursy dla konsumentów, udostępnianie plików dźwiękowych, moderowanie portali społecznościowych & viral marketing oraz zaangażowanie bloggerów, wystartuje 5. kwietnia 2011, w tym samym czasie, w którym pojawi się nowa szata graficzna.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.